Pensionstalling omgeving Groningen stad gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnneVisser21

Pensionstalling omgeving Groningen stad gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 14:57

Hoi Bokkers,

Ik studeer in Groningen en wil mijn paard graag dichterbij huis halen. Daarom ben ik op zoek naar een goede en gezellige pensionstalling in de buurt van Groningen stad. Het moet goed met het OV of op de fiets te bereiken zijn (max. 20 minuten fietsen). Het liefst heb ik een stalling met binnenbak en weidegang, maar dat hoeft niet perse. Verder heb ik ongeveer tot 250 euro inclusief te besteden per maand.

Weet iemand een leuke stal?
Alvast bedankt!

Martine

Re: Pensionstalling omgeving Groningen stad gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:06

VSW -> ED

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:12

Ik sta al 4 jaar op de Wobbesheerd in Oostwold,
Helemaal naar mijn zin en er staan er erg veel uit Groningen ook die studeren

http://www.wobbesheerd.nl

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:14

Bij Rianty Zwart

AnneVisser21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 13:59

Bedankt voor de reacties! @Mando, er staan dus meer studenten uit Groningen bij jou op stal? Komen zij op de fiets of is er een goede busverbinding naar de Wobbesheerd? Weet je of er bij jullie op het moment (of binnenkort) een plekje vrij is?

En verder zie ik op internet vaak de manege De Oude Held uit de wijk Vinkhuizen voorbij komen. Heeft iemand ervaring met deze stal? En weet iemand of daar een plekje vrij is?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 17-12-12 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:05

Na de wobbesheerd loopt lijn 83. Maar het is nog wel paar 100 meter naar de stal lopen en bus gaat 1 keer in het uur dacht ik, maar niet de hele dag door. Op de fiets is het ook prima te doen, afhankelijk van waar in de stad je woont dan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:19

Sommige komen op de fiets, vooral in de zomer maar nu ook wel hoor.
Onderling doen ze ook met elkaar meerijden
En er rijdt inderdaad een bus met om 17.00 uur geloof ik de laatste en tussen 12-14 geloof ik niet maar dat zou je even na moeten kijken.

Gewoon even bellen of er plek is, het is wel een grote pensionstal maar de keren dat ik met meer dan 4 man in de bak reed in die 4 jaar zijn op 2 handen te tellen,
We hebben ook een goede buitenbak.

Bij ons staan er een stel van de oude held, ik heb daar geen ervaring mee dus kan ik je helaas niet vertellen

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:40

De kant van Bedum heb je nog op Ellerhuizen een pensionstalling, Manege Bedum heb je eventueel ook (al is dat wat veder)
Ligt er natuurlijk ook aan welke kant je van de stad zit ;)
Op de Wolddijk (noorderhogebrug) zit een pensionstalling, Omgeving Kardingen en achter lewenborg heb je wat gemeente stalletjes maar ook een zorgboerderij met pensionstalling.
Veder heb je richting harkstede nog pensionstalling zitten en een manege, je zou gewoon eens een dagje kunnen rond touren om indrukken op te doen.
Je hebt misschien niet op de adres wat ik genoemd hebt een binnenbak of weide/paddock gang of juist wel maar met te ver weg, maar dan weet je wel wat er aan aanbod is :j

Vinkhuizen vind ik persoonlijk geen aanrader, maar goed een mening en meningen verschillen :')

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:12

Stal Braam misschien iets voor je? www.stalbraam.nl
Heb het er heel erg naar mijn zin met mijn 2 pony's en het is met het OV super goed bereikbaar vanaf Groningen. Doe het zelf ook elke dag en moet uit Noorderhoogebrug komen, aan de rand van de stad. De trein stopt op loop/fietsafstand, en er staan fietsen van stal voor je op het station om heen en weer te komen. De bushalte is op 300 m van de stal af. Daarnaast zou je best mogen meerijden als ik met de auto ga :Y) Je kan er tevens leuk buitenrijden.
Ze zijn ook de een van de weinigen waar de paarden elke dag buiten komen in de winter en de sfeer is er super leuk.

J_B_GR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:50

Ik hoorde iets over Noorddijk, iets boven Lewenborg. Ik ben zelf ook nog op zoek naar stalling, maar ik moet er nog meer research over doen. Succes!

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:15

pensionstal de Osseweide, vlakbij Zuidhorn,
met de trein 10 minuten vanaf Groningen cs
met binnenbak, paarden komen elke dag buiten,
kuil/hooi en 1 kg brok
200,- euro

lveldhoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:51

Toevallig ben ik ook net op zoek naar pensionstalling voor mijn paard dichtbij de stad (binnenbak vereist).
Als iemand nog meer tips heeft...

@NienSCHaap: Heb je meer informatie over de stal op de Wolddijk (Noorderhogerbrug)? En wat bedoel je met Vinkhuizen? Zit daar ook eentje? Of bedoel je daar Manege de Oude Held mee?

Groetjes,
Linde

NienSCHaap schreef:
De kant van Bedum heb je nog op Ellerhuizen een pensionstalling, Manege Bedum heb je eventueel ook (al is dat wat veder)
Ligt er natuurlijk ook aan welke kant je van de stad zit ;)
Op de Wolddijk (noorderhogebrug) zit een pensionstalling, Omgeving Kardingen en achter lewenborg heb je wat gemeente stalletjes maar ook een zorgboerderij met pensionstalling.
Veder heb je richting harkstede nog pensionstalling zitten en een manege, je zou gewoon eens een dagje kunnen rond touren om indrukken op te doen.
Je hebt misschien niet op de adres wat ik genoemd hebt een binnenbak of weide/paddock gang of juist wel maar met te ver weg, maar dan weet je wel wat er aan aanbod is :j

Vinkhuizen vind ik persoonlijk geen aanrader, maar goed een mening en meningen verschillen :')

lveldhoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:52

En nog even ter reactie op Liss: Ik kan geen website van hun vinden, heb jij meer informatie of een adres ofzo?

liss schreef:
pensionstal de Osseweide, vlakbij Zuidhorn,
met de trein 10 minuten vanaf Groningen cs
met binnenbak, paarden komen elke dag buiten,
kuil/hooi en 1 kg brok
200,- euro

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:08

er is geen website.
ik kan je het telefoonnummer geven.
zit aan de friesestraatweg tussen aduard en zuidhorn in, is van de familie kingma

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:58

Van de osteo kingma?

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:02

ja, alleen wordt de stal niet meer gerund door Annemyke, die woont nu ergens anders.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 08:06

Ok.
Dacht de naam al te kennen aangezien ze ook mijn osteo is. hihi

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:58

Ik heb de paarden bij de HJC manege staan, bevalt me erg goed :j
Is met OV vanuit de stad ook prima te doen, stalgenootje van me doet dat ook.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:43

gomir: ik vraag me daar altijd af of de paarden uberhaupt wel buiten komen, hoe zit dat daar?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:06

Ze kunnen in de zomer in de kleine weilandjes volgens mij. Mijn paard mag van de dierenarts niet los dus ik let er niet zo op eigenlijk :o

lveldhoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:45

Ok, thanks Liss.
Toevallig zag ik van de week een advertentie van hun op marktplaats.

Heeft iemand ervaring met Manege De Oude Held?

En laatst fietste ik over de Wolddijk en zag bij nummer 125 en 127 rijbakken en aan de overkant land..
Als ik deze adressen Google, kom ik bij nummer 125 op W J ter Laan.
Bij nummer 127 kom ik bij J Wagenmakers.
Is iemand bekend met stalling bij deze mensen omdat er eerder is gesproken over stalling bij de Noorderhoogebrug?

Ik ga vanmiddag trouwens kijken bij Kymmelshof @ Peize

Groetjes!

SMONisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:34

Zelf rij ik op manege de oude Held en ik vind het een erg leuke , gezellige manege .

lveldhoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:41

@ AnneVisser21 en J_B_GR:
Hebben jullie uiteindelijk een mooi plekje voor jullie paard kunnen vinden?

Ik ben uiteindelijk bij Kymmelshof terecht gekomen met mijn merrie. We hebben het er enorm naar ons zin.
Aardige mensen en stalgenoten, ook voor m'n paard die met een gezellige groep nu nog lekker fulltime in de wei staat :) Ik heb mijn eis van een binnenhal laten varen aangezien ik toch het liefst buiten rij (ze hebben twee buitenbakken + uitrijmogelijkheden). Het geluk is dat er nu ook een binnenhal wordt gebouwd. Dat is wel fijn voor de in de winter!

Bij Wim ter Laan aan de Wolddijk heb ik tijdens mijn zoektocht ook nog aangebeld. Die hadden nog een stal over, maar tijdens mijn bezoek kwam ik er met Wim achter dat het niet de stal is die ik zoek; met onze wedstrijdambities was hun buitenbak niet geschikt (veel nat, voor hun een hobby, geen alternatief). Ook moet je zelf voeren en binnen halen etc, of dit onderling regelen - dat ging mij niet lukken met een fulltime baan door de weeks.
Wel erg aardige mensen dus zeker geen afrader!

Ik ben benieuwd waar jullie terecht zijn gekomen!
Groetjes, Linde

AnneVisser21 schreef:
Hoi Bokkers,

Ik studeer in Groningen en wil mijn paard graag dichterbij huis halen. Daarom ben ik op zoek naar een goede en gezellige pensionstalling in de buurt van Groningen stad. Het moet goed met het OV of op de fiets te bereiken zijn (max. 20 minuten fietsen). Het liefst heb ik een stalling met binnenbak en weidegang, maar dat hoeft niet perse. Verder heb ik ongeveer tot 250 euro inclusief te besteden per maand.

Weet iemand een leuke stal?
Alvast bedankt!

J_B_GR schreef:
Ik hoorde iets over Noorddijk, iets boven Lewenborg. Ik ben zelf ook nog op zoek naar stalling, maar ik moet er nog meer research over doen. Succes!

nattaass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:00

Dit topic is al heel lang niet meer actief, maar aangezien ik het nergens anders kan vinden plaats ik het hier toch maar. Ik vroeg me af of iemand een email adres heeft of meer informatie over de osseweide in Aduard. En of zij nog steeds een pensionstal hebben.

lveldhoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:14

Hoi nattaass,
Ja, de Osseweide is nog steeds actief als pensionstal. Ze hebben af en toe een advertentie op marktplaats.
Ik zou ze even bellen of langsgaan als ik jou was!
Succes!