Ik wil mij graag oriënteren op het gebied van pension-stallen in de omgeving van Castricum, kunnen jullie mij daarbij helpen? Ik ben niet opzoek naar maneges, maar naar kleinschalige stalletjes met leuke uitrij-mogelijkheden.
Ik ken deze stallen: Stal Kuijs Castricum Stal Baltus Castricum Stal de Ruijter Castricum/Heemskerk Mooij in Bakkum Sprenkeling in Heiloo
Nu hoorde ik laatst dat er ook een leuke pensionstal in Uitgeest zit met een binnenbak? Iemand hier die daar op stal staat?
hoi, wij hebben onze pensionstal met binnen en buitenbak en longeercirkel en paddock en all-beleid in uitgeest......... maar staan momenteel vol. je kan natuurlijk altijd eens komen kijken...
mommy
Geplaatst: 16-12-12 20:43
Is er wat meer info over de stal, evt met wat foto's. Te denken valt aan: Wat voor discipline wordt er gereden. Maandlasten. Aantal paarden. Mogelijkheid tot buitenritten. Algemene sfeer. All incl. Of do het zelf.
@ Lara: Weidegang vind ik heel belangrijk. Ruim voldoende ruwvoer en een goede rijbak ook. Overdag naar buiten, s' nachts op stal. Hoeft geen binnenbak te zijn, maar is altijd mooi meegenomen.
Ik heb een rondje gedaan in Heemskerk, helaas niet veel gezien.. Ik was benieuwd naar van Tunen, maar daar zag ik niemand.
Alvast bedankt!
Lara
Geplaatst: 20-12-12 19:01
Mooi dan kan ik al meteen heel wat stallen van het lijstje afstrepen, ik weet niet van alle stallen de hoe/wats of telefoonnummers of namen, maar kan wel via googlemaps je wat locaties laten zien? Weet niet uit mn hoofd welke van tunen is? Daar vlakbij de kleine Houtweg? Die hebben sws alleen paddock, wel veel naar buiten en verlichte en recent vernieuwde buitenbak Als ik op pc zit zal ik een complete lijst maken met alles mijn wetens in de mgeving Edit: je staat nu zo te zien in je profiel bij Baltus? Of is het Reuring?
Lara
Geplaatst: 21-12-12 15:42
Zo, even een ''masterpost'' aan stalling in de omgeving. Ik heb ze vast niet allemaal, maar t schept een beeld. Van de meeste weet ik wel of er plek is of niet, maar je zou het natuurlijk altijd alsnog kunnen proberen. 1. Stal Mooij, mooie locatie vlak aan het duin/strand, ruime buitenbak met verlichting, ca. 10 paarden zo uit mn hoofd, staan in 1 kudde, hele jaar op t land, zomers 24/7 swinters snachts op stal. Omstebeurten samen uitmesten en buitenzetten op zondag. Voor zover ik weet geen ruimte, 2. Stal Beentjes, fijne stal met ca. 20 paarden, verdeeld over ik geloof 3 kuddes, met extra paddock en hele fijne buitenbak(met iets van anti vries erin) en verlichting. Helaas alleen paddock maar gaan wel het hele jaar lang naar buiten en hebben buiten veel hooi bijvoer. Geen plek geloof ik.. 3. Stal Prijs misschien ken je die ook wel van de Oude Woonstaldag, dressuurstal, gaan naar buiten in verschillende kuddes in aparte zandpaddocks, mooie ruime buitenbak met spiegels en verlichting, extra longeercirkel. Plek weet ik niet.. 4. Stal(..) opzich oke stal, gaan zomers op t land en swinters omstebeurten in de bak, niet heel ruim maar voldoende. Plek weet ik niet. 5. Stal (..), ruime bak met apart stuk paddock, kleinschalig(3 paarden) staan overdag in de bak, kunt afzetten zodat je kunt rijden. Geen plek geloof ik.. 6. Stal Keet, mijn oude plekkie, veel weidegang, kleinschalig(3 paarden), staan lange dagen op t land, hele zware bak zonder verlichting en kleine paddock. Met sneeuw gaan ze niet naar buiten helaas.. Volgens mij wel plek. 7. Manege Reuring op Stal, weidegang en binnen en buitenbak, manege dus niet altijd vrije keuze in rijden, geen idee verder.. 8. Stal Baltus, ruime paddock waar szomers gereden kan worden, veel weidegang en ook een aparte bak met verlichting. 9. Stal Kuijs, grootschalig veel weidegang het hele jaar rond, aparte longeercirkel en 2 buitenbakken, kleine binnebak met is mij verteld een hele zware bodem(dus niet voor dagelijks gebruik, en delen met zo'n 100 anderen) Volgens mij is daar bijna altijd wel plek 10. Stal de Ruijter(geloof ik), grotere stal met aparte bak en longeercirkel en (volgens mij) stapmolen, veel weidegang, verder weinig info.. 11. Manege Heemskerk, geen weidegag of overdag naar buiten 1 buitenbak die gedeeld moet worden met les. 12. Stal.. Hier zitten nog enkele stallen maar ik heb daar verder geen info over, meer aan huis en niet echt weidegang oid.. 13. Stal Heemshof, 15 paarden ongeveer, hele jaar weidegang, zomers 24/7, ruime mooie buitenbak met verlichting en longeercirkel. geen plek geloof ik 14. Hier zit nog een stal met paarden in de bak, hier moeten alle paarden de bak uit voor je iets kunt, vrij klein. 15. Stal (..) mooie stal, ruime buitenbak met verlichting, en verschillende kuddes met paddocks, gaat zomers 2 maanden dicht en moet je zomerstalling zoeken.. 16. Manege schimmelkroft, 5 kleine paddocks (ca 2u per dag alleen buiten) buitenbak 2x (1x overdekt) beide verlicht en binnenbak 17. Stal (..) oude stal en niet geheel net onderhouden, gaan veel naar buiten, zomers weidegang, swinters in de (kleine) bak. 18. Stal(..) dit is naast de andere stal, vrij nette stal, weidegang en ruime buitenbak met verlichting(weet niet hoe dat swinters zit, vriendin staat daar, kan voor je navragen) 19. Stal (..) hier stonden een stuk of 15 paarden maar sinds een jaar ongeveer moesten ze van de gemeente inkrimpen, nu staan ze met zn 4en, weidegang en paddock, ruime verlichte buitenbak. 20. Stal(..) hier staan de paarden overdag in de paddock, veel bijvoer, ruime buitenbak, pas opgeknapt. 21. Stal(..) hier staan 3 paarden, in de buitenbak met klein weitje en paddock erbij, paarden moeten in de paddock als er gereden zal worden. 22. Stal(..) Ingang aan de Rijksstraatweg, weet hier vrij weinig van, is geloof ik wel vol.. Hebben buitenbak met verlichting. 23. Stal Verdonk, hier sta ik nu, heerlijk stalletje niet veel weidegang wel fijne paddocks en 2 buitenbakken, een ruime en goede bodem, een wat zwaardere gedraineerde met verlichting(goed voor de winter). Staat nu helemaal vol. 24. Stal(..) Staan 3 paarden(is wel pension) alleen weidegang 24/7/365 geen bak. 25. Manege Ve-Ca, western manege(overwegend) paar paddocks, verder binnen, buitenbak met verlichting en ruime binnenbak 26. Africhtingsstal Van Bussenum, weet er vrij weinig van verder, geloof met binnebak 27. Pension/manege (..) niet zo groot, slechts 1 kleine buitenbak met verlichting en longeercirkel, gaan verder niet naar buiten..
Ik hoop je zo een beetje wat wijzer gemaakt te hebben, als je vragen hebt over een van de stallen hoor ik t wel
wauw echt super bedankt!! Ik ga snel even een rondje doen! De meeste stallen ken ik inderdaad. Het zou zo fijn zijn om in de winter te kunnen rijden door een goede buitenbak of een binnenbak. Echt heel erg bedankt!
Mooi overzicht Lara, weet ook niet alles, maar zal ff toevoegen wat ik weet.
Stal Baltus heeft naast grote paddock en rijbak ook een longeercirkel, allen verlicht. Ook binnenpoetsplaats en alles wordt voor je gedaan, paarden staan in de zomer op het land en in de winter met ze allen in de paddock/winterlandjes (Weet WW al )
Stal de Ruijter heeft geen stapmolen, wel 2 buitenbakken, waarvan 1 gebruikt wordt om te longeren. In de zomer moeten de paarden 24/7 op het land en in de winter staan ze op stal. (soms uurtje in de bak)
Lara
Geplaatst: 03-08-13 12:15
Ik wil toch nog even hier een reactie plaatsen. Ik krijg namelijk nog erg vaak pb's van mensen (en mensen die met wat zoekwerk zelfs mijn telefoonnummer hebben gevonden) voor meer informatie.
Alles wat ik weet staat hier in het topic. Ik kan jullie helaas niet verder helpen. Ik kan ook niet alle pb's beantwoorden, omdat ik mezelf dan alleen maar ga herhalen..
Bij deze: Ik help graag, maar meer dan dat hier staat weet ik niet. Wil je wel meer weten van een stal: ga er eens langs
Bij ons op stal Kuijs hebben we inmiddels een fijne bodem in de binnenbak! In de winter rijden er wel wat meer mensen in, maar het is vrijwel altijd goed te doen! De derde buitenbaan met all weather bodem is in de maak, eigenlijk zo goed als af, moet alleen nog de helft van de omheining en verlichting.