Ervaringen Stichting Paardenopvang Amsterdam?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lief_teuntje

Ervaringen Stichting Paardenopvang Amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 10:36

Hi allemaal,

ik ben al een tijdje op zoek naar een verzorg/lease paard.
In Amsterdam is het aanbod helaas niet erg groot en ik was dus wel geinteresseerd toen ik op de website van de paardenopvang amsterdam kwam.
Daar kan je een paard een hele of halve week leasen en t ziet er allemaal erg interessant uit.
Ik ga daar sowieso nog even langs om te kijken natuurlijk,
maar ik vroeg me af of er hier op het forum ook mensen zitten die ervaring hebben met deze stal.
Dingen die ik me afvraag zijn onder andere:

- is het daar een beetje opgeruimd, ziet de stal er verzorgd uit of is het een zooitje?
- hoe zijn de paarden daar? ik weet dat ze allemaal wel een lichte blessure hebben maar krijg je/jullie de indruk dat ze wel goed worden verzorgd?
- zijn er mensen die daar ook een paard/pony hebben geleased/geadopteerd?
- hoe zit dat met het harnachement? moet je dat aanschaffen als je daar een paard leased? want dat staat niet in het rijtje van dingen die bij de lease-prijs zijn inbegrepen... zou het natuurlijk beetje gek vinden als je een zadel moet aanschaffen voor een paard dat je amper kent en misschien dus na een maand blijkt dat helemaal geen goeie match voor je is ..

Ben erg benieuwd naar alle positieve EN negatieve ervaringen.... wil natuurlijk niet een verkeerde keus maken als ik daar straks ben..

Alvast bedankt!

Keet

Re: Ervaringen Stichting Paardenopvang Amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:37

Rechtsbovenin zit een wit vakje met een vergrootglas, als je daar stichting Paardenopvang Amsterdam intypt kom je vast heel wat dingen tegen :)
Ken ze zelf verder alleen maar van de dingen die ik op internet tegen kom :)

Lief_teuntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 11:39

Ja ik had daar inderdaad op gezocht maar dan kom ik eigenlijk alleen op wat berichten waar in staat dat fajah lourens ambassadrice is en welke acties ze hebben opgezet om geld in te zamelen... kom er dus niet heel veel verder mee helaas!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:42

Als je dan eens verder leest in die topics zie je veel ervaringen met de stichting :) althans, als ik lees wel.

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:46

Ik ken de verschillende mensen die daar gereden hebben en ken ook mensen die in het bestuur daar zitten. Paarden worden goed verzorgt, tis allemaal wel schoon enzo (maar niet heel nieuw, etc). Tis tenslotte een stichting en zij leven van donaties. Mensen zijn ook erg aardig daar..

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:21

VSW -> ED

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 02:19

Ik ben er wel eens langs geweest. Erg aardige mensen en de dieren ook.
Er zitten best paardjes en ponies bij waar je gewoon op kan rijden hoor haha.
De ene is jong de ander is oud, maar erg leuk en eigen karaktertjes.
Ik zou gewoon eens langsgaan er zijn leuke paardjes daar die ik zelf ook wel zou willen leasen haha