GEZ stalletje/weidegang voor E-pony Waddinxveen/Boskoop/enz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaSelene

GEZ stalletje/weidegang voor E-pony Waddinxveen/Boskoop/enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 19:59

Hoi!
Sorry als dit verkeerd staat :o
Ik mag van mijn ouders geen eigen pony, maar ik ga ze binnenkort iets laten zien met alles er op en er aan (kosten, tijdplanning enz). Ik denk dat het echt gaat werken! :D Maar daar gaat het niet over. Ik wil heel graag mijzelf al een beetje "oriënteren" op de mogelijkheden van stallingen in de omgeving. Ik wil/hoef geen dure, luxe stal. Maar graag alleen een weidegang met een simpel stalletje/schuilstal.. Dus zijn er mensen die iets weten?

EmmaSelene

Revanches

Re: GEZ stalletje/weidegang voor E-pony Waddinxveen/Boskoop/enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:04

VSW-->ED

EmmaSelene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 14:06

Niemand?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:10

Houd er rekening mee dat je in deze regio geen paarden buiten kunt houden na 1 oktober (ze zakken letterlijk tot hun knieen weg in de klei) je zult in de wintermaanden dus al snel uit moeten wijken naar een pensionstal. Meestal vanaf +- 200/230 euro per maand.

EmmaSelene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 16:18

Echt waar? Ik dacht dat dat in Waddinxveen niet zo gold...? Maar toch bedankt ;) Ik vind het vooral belangrijk dat mijn pony (voorkeur voor een Fjord, Tinker enz) de hele dag (of groot deel er van!) buiten staat. Met dan sowieso een schuilstal. Een echte "boerenstal" heeft wel mijn voorkeur, gewoon voor de pony zelf, en ook natuurlijk voor het geld. :P

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:51

ja ik ga mee met de bovenstaande reactie en al heb je het geld er niet voor moet je het echt niet doen zo gaat het paard er misschien ook onder lijden (kwa slechtzittend tuig, dierenarts enz) hoesft niet maar gebeurt meestal wel. en waar ben je van plan om dan te rijden een eigenpaard hebben moet wel een beetje leuk zijn vind ik haha. ik heb zelf heel lang in waddinxveen gewoond er is wel een stal op de 2de bloksweg met stallen en een buitenbak en daar staan ze lekker buiten maar dat doen ze wel met voerbeurten enz en ik weet niet of ze plek hebben :)

EmmaSelene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 16:09

nee, het gaat er niet om dat wij het niet kunnen betalen! we kunnen dat goed betalen ;) maar mijn ouders zouden het dan betalen, en waarom zou ik dan het duurste nemen? ik wil niet dat mijn ouders gelijk rond de 400 euro per maand te laten betalen voor een manege in de buurt :D weet iemand nog een stal/weitje??

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:23

Pinda_Dipje schreef:
Houd er rekening mee dat je in deze regio geen paarden buiten kunt houden na 1 oktober (ze zakken letterlijk tot hun knieen weg in de klei) je zult in de wintermaanden dus al snel uit moeten wijken naar een pensionstal. Meestal vanaf +- 200/230 euro per maand.

Nou, daar ben ik het niet mee eens hoor >;) Onze paarden staan in paddocks en dat gaat prima, ook na 1 oktober.
En als het echt te slecht zou worden, zorgen we er wel voor dat ze toch buiten gehouden kunnen worden.
Daar kan 'een boer' toch ook voor zorgen.

TS: ik ben helaas niet bekend daar in de buurt, wel in Alphen aan den Rijn e.o.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:42

Rumpleteaser schreef:
Pinda_Dipje schreef:

Nou, daar ben ik het niet mee eens hoor >;) Onze paarden staan in paddocks en dat gaat prima, ook na 1 oktober.
En als het echt te slecht zou worden, zorgen we er wel voor dat ze toch buiten gehouden kunnen worden.
Daar kan 'een boer' toch ook voor zorgen.

TS: ik ben helaas niet bekend daar in de buurt, wel in Alphen aan den Rijn e.o.

Paddocks zijn ook gedraineerd, dat is iets heel anders. Hier wordt gevraagd naar weidegang.
Hier in de omgeving is dat een no-go, en stalling voor een lagere prijs ga je in deze regio niet vinden. Met héél veel geluk vind je soms iets kleinschaligs rond de 175 op basis van het doe-het-zelf en zonder enige luxe maar die kans is minimaal. Voor 175 euro (als je het dus al vind bijvoorbeeld) komt 'een boer' echt zijn bed niet uit, dat mag je mooi zelf opknappen.

EmmaSelene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 18:04

Mijn verzorgpony stond in Waddinxveen, en die stond ook altijd buiten, ging prima... Hmmm...... Mesten en alles zelf doen ben ik ook niet vies van. Vind ik prima. Wel is het misschien handig als er 's ochtends en overdag gevoerd word, en het leuk is voor de pony (weidemaatjes enz). Dus... Als iemand iets weet (onder de 200 euro per maand!) hoor ik het graag!! Groetjes, EmmaSelene

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:13

Het bestaat wel hoor. Ik heb het geluk dat ik zoiets heb gevonden. Mooie ruime stal, wordt dagelijks binnen en buiten gezet (land en paddock), er wordt voor me gevoerd en als ik laat ben is hij ook al gemest. Als ik iets hoor, dan laat ik het je weten... Heb je al eens gekeken of er op de tweede blokweg iets zit, daar zie ik altijd vaak paarden buiten staan.

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:59

dat je niks kan vinden vind ik erg raar want er zijn best veel stallen rond waddinxveen.. in hazerswoude dorp zit ook een stal staan de paarden ook de hele dag buiten en kost 210 euro en heet stal renesance of iets dergelijks haha

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:06

Je moet voor jezelf even bedenken of 'buiten' staan betekent dat het paard op het land staat of in de paddock. Hier staan de paarden namelijk al bijna een maand weer binnen. Het land is waanzinnig slecht. Daar wil je je paard echt niet op hebben ivm met blessures of allerlei hoefproblemen door de natte grond. Zelfs de gedraineerde paddocks zijn erg nat.

Ik ben bekend in die omgeving maar weet geen stal waar je voor zo weinig in de wintermaanden kan staan. In de zomer misschien wel, maar in de winter is het verbruik van stro, hooi en kuil veel groter en dat is giga duur.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:36

Op marktplaats staat wel eens een stal in waddinxveen die voor het hele jaar buitengang bied voor een redelijke prijs, dacht zelfs onder de 200 euro. Je zou op marktplaats een advertentie kunnen plaatsen?

EmmaSelene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 13:27

JastieHorse schreef:
Op marktplaats staat wel eens een stal in waddinxveen die voor het hele jaar buitengang bied voor een redelijke prijs, dacht zelfs onder de 200 euro. Je zou op marktplaats een advertentie kunnen plaatsen?

Bedankt voor de tip, ik zal eens kijken :)

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:01

manege reigersburg (waddinxveen) is wel duur.
soms staat er op marktplaats iets.
stal renesainse in harzerswoude(210 epony)
stal groenewoude(binnenstal 330) containerstal (is wel krap voor een e pony 275)
in boskoop stal van de werff
manege bentwoud boskoop(300)

EmmaSelene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 12:37

Heel erg bedankt! Ik kende Reigersburgh wel, een vriendin heeft daar een pony. Nogal duur ja...
Marktplaats houd ik goed in de gaten.... :=
Stal Groenewoude, ik zal eens kijken.... Of ze een site hebben.... :)
Bedankt!!

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 16:28

EmmaSelene schreef:
Heel erg bedankt! Ik kende Reigersburgh wel, een vriendin heeft daar een pony. Nogal duur ja...
Bedankt!!

maar daar kunnen ze niet naar buiten ze hebben 2 padocks met 40 pension klanten dus hij mag max een halfuurtje..
die stal renesane schijnt wel een fijne stal te zijn.
in hazerswoude rijndijk zittn ook nog 2 stallen

EmmaSelene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 09:53

Tanuya schreef:
EmmaSelene schreef:
Bedankt!!

maar daar kunnen ze niet naar buiten ze hebben 2 padocks met 40 pension klanten dus hij mag max een halfuurtje..
die stal renesane schijnt wel een fijne stal te zijn.
in hazerswoude rijndijk zittn ook nog 2 stallen

Oke! Bedankt!