Stalling in De Meern (<200 per maand) gezocht!!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hanna98

Stalling in De Meern (<200 per maand) gezocht!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 20:36

Wie oh wie weet er een leuke gezellige stal??? voor 2 pony's. ruin en merrie van 3 en 17, zeer sociaal. hier moet hij aan voldoen
*goed hooi, geen vies kuil!!!
*stro, geen vlas!!!!!!
*min. 1 goede buitenbak (binnenbak is zeer aantrekkelijk ;) )
*goed land/een apart stuk voor hun tweeen, dus niet in de kudde alleen met zn tweeen!!!
*WE KOMEN VOOR ONZE EIGEN PONY'S!!!!!!! dus we gaan niet andersmans paarden buitenzetten, alleen die van ons.
*aardige mensen op stal! moet gezellig zijn♥
*niet te ver van de meern. (ik moet er naartoe kunnen fietsen!)

weet u een leuke stal voor ons? laat het maar weten! mag via pb of reageer hieronder. xxx

Martine

Re: Stalling in De Meern (<200 per maand) gezocht!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:16

VSW -> ED

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 14:35

Moderatoropmerking:
Off topic berichten verwijderd. Graag alleen reageren als je antwoord kan geven op de vraag van de topicstarter. Bedankt alvast.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:30

In de Meern, langs de snelweg (bij AC) zitten veel kleinschalige stallen. Weet niet hoe alles daar heet, maar misschien kun je eens een dagje opzoek daar in de buurt?
Hoewel het erg lastig gaat zijn met zulke eisen.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:18

In de Meern zit naar mijn weten maar 1 stal en dat is de stal die hierboven word genoemd door Kayleigh.
Je hebt wel meerdere stallen in Utrecht maar daar betaal je meer dan 220 euro per ponystal.

blessbelando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:52

in harmelen heb je wel iets goedkopere stallen ik betaal 260 euro
goedkoper heb ik niet kunnen vinden maar bij de rijerscop in harmelen
heb je veel kleine stallen ik zou daar een kijkje nemen succes

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 19:05

ja is goed, dan verhuizen we naar de buren! haha nu staan we ook daar ergens...

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:12

waarom zou je niet anderen paarden buiten zetten. ? beetje elkaar helpen onderling is toch niks mis mee. kan je zelf ook heel veel profijt van hebben !!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:16

Wow.. wij zetten wanneer nodig wel andere paarden binnen en of buiten en dat zorgt ervoor dat paarden voldoende en fijn buiten kunnen staan en wij ook nog gezelligheid hebben. De kleinere betaalbare stallen hebben nou eenmaal vaak dergelijke regels en daar is niks mis mee. Maar even flink wat boeren af en je hebt zo een leuke stal gevonden hoor.

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 15:41

Wij hebben op verschillende stallen de hele zomer met liefde iedere ochtend (omdat we 's ochtends komen) alle paarden op stal buitengezet. Tot het winter werd en toen we ziek waren, wilde niemand onze pony's buiten zetten. Dus vandaar dat we dat niet meer zo snel doen. Ik vind het geen probleem om ze buiten te zetten, maar door dit soort ervaringen... Op vorige stallen leek het zelfs dat hun dachten dat we stalhulpjes waren.

Wij hebben geen hulp meer nodig van anderen omdat we er eigenlijk altijd zijn, als de 1 ziek is komt gewoon de ander. Wij hebben geen hulp nodig, dus het heeft eigenlijk geen zin om anderen te helpen. We willen wel eens helpen dat is echt geen enkel probleem, maar we hebben gewoon zoveel mensen meegemaakt die daar misbruik van gingen maken.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 09-10-12 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:45

beetje rare instelling ik heb ook zat mee gemaakt maar je heb elkaar toch nodig als je op een stal staat. moet wel gezellig zijn toch. maar goed als jij het zo wil aan pakken. is dat natuurlijk jouw keuze. maar ik zou het nooit zo doen. ik werk nu ook met iemand samen en dat is heel fijn. !!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:53

Hannapony schreef:
Wij hebben geen hulp meer nodig van anderen omdat we er eigenlijk altijd zijn, als de 1 ziek is komt gewoon de ander. Wij hebben geen hulp nodig, dus het heeft eigenlijk geen zin om anderen te helpen. We willen wel eens helpen dat is echt geen enkel probleem, maar we hebben gewoon zoveel mensen meegemaakt die daar misbruik van gingen maken.

Ah je bent 13, nee ok ik snap het.

Dan hebde gij nog veel te leren meiske

Een van de eisen is aardige mensen op stal.. maar zelf ben je helemaal niet zo aardig -O-

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 17:44

Komt door de oorzaak ;) ik wil alleen maar duidelijk maken dat ik er niet voor stalhulpje ga spelen omdat sommige mensen mij daar voor aanzien. Maar ik ga niemand afkatten ofzo hoor! sorry dat het misschien wat asociaal overkwam hihi

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:46

Ik zie dat je niet opzoek bent naar een stal voor je eigen paarden maar voor je verzorg paarden. Misschien weet de eigenaar van de paarden wel zelf een stal?

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 15:40

we zijn alle 2 op zoek, ik probeer dr wat te helpen :)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:44

Hannapony schreef:
Komt door de oorzaak ;) ik wil alleen maar duidelijk maken dat ik er niet voor stalhulpje ga spelen omdat sommige mensen mij daar voor aanzien. Maar ik ga niemand afkatten ofzo hoor! sorry dat het misschien wat asociaal overkwam hihi

Valt allemaal best mee hoor, je geeft gewoon duidelijk aan wat je wel en niet wil. Of je het gaat krijgen is een tweede maar het staat je vrij om eisen te stellen aan een stal. Trek je er niets van aan dat je op basis van één post meteen als onaardig wordt bestempeld, zijn sommige Bokkers gewoon heel goed in :)

Heb je al op Marktplaats gekeken? En inderdaad een dagje alle stallen in de omgeving afrijden. En, er zit een prachtige rijvereniging in de Meern, misschien kan je daar een briefje ophangen of wat rondvragen?

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 13:43

@Gulpje dankje ik denk dat ik dat maar ga doen ja :) die prachtige rijvereniging is www.voornruiters.nl daar staan helaas geen stallen, is allen voor lessen en wedstrijden (daar gaan we volgend jaar heen). Maar als er stallen zouden staan, zal het wel heel erg duur worden :$ . Er is daar zoveel accommodatie!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:45

Weet dat daar geen stallen staan, maar misschien kun je er wel een briefje ophangen?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:52

Ik zal s rondvragen, heb er een kennisje zitten die wellicht wat weet...

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:16

Pest is alleen wel dat het dan van die ienieminie stalletjes zijn, en dan ben je al snel op elkaar aangewezen. Dat is wel iets waar je echt rekening mee moet houden.

Da's bij ons op stal net zo goed. Ik betaal 200 per maand per paard, heb ik zeer ruime boxen voor en zolang als mogelijk wei en daarnaast ruime paddocks. De boer voert s'morgens maar de middagen en avonden worden gewoon onderling geregeld. Dus ik pak ook wel s een voerbeurt mee en ik haal ook wel s een paard uit een paddock. Als er iemand aan t rijden is waarvan t paard mest pakken we dat ook gewoon mee. ik wil ook in een nette bak rijden en dat is andersom net goed dus wanneer je een stal gaat bezichtigen zou ik dat niet als harde eis neerleggen. Mensen willen vaak geen gedonder op t erf en dus ook geen anti alles houding. Snap je wel, maar goed je kan ook besluiten op momenten te gaan wanneer het heel stil is op stal, dan hoef je niet zoveel onderling te doen, dan regelen ze het buiten jou om.

Officieel moeten de paarden bij ons ook in een kudde in de zomer, maar ze zijn een beetje bang voor mijn grote paard, dus hebben wij een eigen land waar mijn 2 paarden staan en de merrie van mijn dochter. Ze mogen bij ons snachts eigenlijk niet naar binnen, de mijne gelukkig wel. Dus als je je sociaal op zal stellen is er vaak wel meer mogelijk dan de gewone huisregels. Wij hebben waanzinnig goede kwaliteit kuil, maar zou ik er om vragen kan ik tegen een hele kleine meerprijs ook wel hooi krijgen uiteindelijk denk ik. Heb vorige maand een baal hooi voor mijn cavia's voor nop mee gekregen.

Mits we het netjes vragen, en niets eisen, kan er echt heel veel bij ons maar je oogst wat je zaait. We zeuren zo min mogelijk en tis uiteraard niet altijd allemaal perfect. maar daar moet je je bij neerleggen. Dat kan alleen als je een eigen terrein hebt.. dan kan je doen en laten wat je wil. Zoek iets wat het beste past, en langzaam aan krijg je echt wel een beetje geven en nemen er in.

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 20:56

zo'n stal is wel heel erg fijn ja. Ik denk dat ik iets te overdreven mijn eisen stelde haha. Ik wil heust wel eens helpen, als het zo gaat wel. Ik denk dat we gewoon pech hebben gehad pensionstalling. thnx voor je re. We zijn ook wel eens op de rijksstraatweg wezen kijken bij ene Peter (achter de voornruiters), maar daar kregen we gelijk al boze berichten van over de sms. Dus dat hebben we afgeblazen.

het zou fijn zijn als je wat weet ja :)

maar het heeft geen haast hoor :)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 12-10-12 23:28, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:15

Waarom negatief dan over stal rhijnzathe?

In De meern zit oa:
Anton van der Gun reyerscop
Oostveen en stal rhijnzathe op de rijksstraatweg.
In Harmelen:
Edward van der Arend, reyerscop.