Pensionstalling (omgeving) Haarlem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eva83

Pensionstalling (omgeving) Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 15:59

Hallo,

Wie kent een goede pensionstal in de omgeving van Haarlem?

Ik ga binnenkort verhuizen naar Haarlem en omdat ik in Brabant woon, ken ik zelf geen stallen of maneges rondom Haarlem.

Liefst een pensionstal:
- waar weidegang heel het jaar door mogelijk is
- die niet te grootschalig is
- met uitrijmogelijkheden
- eventueel met binnenbak

Bedankt alvast voor je reactie!

Martine

Re: Pensionstalling (omgeving) Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:00

VSW -> ED

bon24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:40

hoi,

bijna geen enkele stal in de omgeving haarlem heeft het hele jaar door weidegang behalve stal rutte in santpoort noord. deze stal heeft een lange wachtlijst. met een binnenbak hebben we bijna alleen maar maneges en deze bieden geen weidegang alleen een paddock waar je ze zelf in moet zetten en uit moet halen. wel heeft stal beeckestijn een kleine binnenbak en een ruime buitenbak. ook deze hebben paddocks.

succes met zoeken en als je meer informatie wilt over stallen kun je me een pb sturen.

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:37

wij zitten met onze pensionstal in uitgeest, vanaf haarlem zo rond de 15min. met de auto,
binnen en buitenbak, weidegang, swinters paddock, roundpen, volledige verzorging, 28 boxen

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 12:46

Manege Kennemergaarde in Santpoort-noord heeft alles wat je zoekt, alleen 's winters geen weidegang. Ik sta er al ruim 10 jaar met mijn paard naar alle tevredenheid.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:14

kjcm schreef:
wij zitten met onze pensionstal in uitgeest, vanaf haarlem zo rond de 15min. met de auto,
binnen en buitenbak, weidegang, swinters paddock, roundpen, volledige verzorging, 28 boxen

Ik ben heel benieuwd of jullie een website hebben?
En hoelang staan de paarden 's winters in de paddock?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:26

oeh, in of rondom haarlem zijn helaas geen stallen die in de winter ook weidegang bieden, de grond hier in de buurt is niet geschikt om in de winter paarden op te zetten.
ik ken wel een stal in vijfhuizen die voor de winter paddocks heeft en de zomer wel weidegang, geen binnenbak maar wel een goede buitenbak volgens mij.
ik ben alleen de naam van die stal even vergeten.
dan is er nog een stal met groepshuisvesting met grote loopstal met paddock en in de zomer weidegang, geen binnenbak maar wel goede buitenbak vlak aan de waterleidingduinen, ik weet ook even niet 123 hoe die stal heet (ben lekker bezig), eigenaar heet volgens mij van de peet.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:42

De meeste stallingen bieden 's winters geen weidegang, maar wel paddock mogelijkheden. In vogelenzang zitten ook veel stallingen, waarvandaan je vaak binnen een minuut of 10 midden in de duinen, doorlopend naar het strand, zit. De meesten hebben alleen wel buitenbakken.

degene die ik goed ken is stal 's gravenweg (niet heel erg kleinschalig, maar super uitrijmogelijkheden en fijne weides en mensen). Ook kan je misschien aerdenhout1 een PB'tje sturen. Zij heeft in Santpoort een pensioenstal/manege, met 35 boxen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:48

stal 's gravenweg is toch die stal die ik bedoel? volgens mij aan de vogelenzangse weg toch?

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 00:06

barbar schreef:
stal 's gravenweg is toch die stal die ik bedoel? volgens mij aan de vogelenzangse weg toch?

Denk het wel inderdaad maar er liggen 3/4/5 stallen aan de vogelezangseweg :) zijn allemaal het uitzoeken wel even waard. Ken alleen lang niet alle namen. En weet niet eens of ze wel allemaal een website hebben ('s gravenweg wel). Een keertje langsrijden heeft denk ik de meest zin

Eva83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 00:26

Bedankt iedereen voor de berichten. ik heb inmiddels een stal gevonden :)!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:36

en welke is het geworden?