Help! Pensionstal gezocht omgeving etten leur!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sunshineM

Help! Pensionstal gezocht omgeving etten leur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 17:02

Hallo allemaal,

Ik ben pas geleden verhuisd naar etten leur, en ik ben op zoek naar een pensionstal voor mijn paard.
Ik ben hier nog helemaal niet bekend, en ik heb tot nu toe ook nog niks kunnen vinden.
Het liefste wil ik op een stal staan vlakbij het bos, max een half uur van etten leur vandaan.
Ik vind het belangrijk dat ze het hele jaar door naar buiten mogen, en ook buiten en binnen gezet worden.
Ik rij zelf recreatie, dus het liefste niet op een dressuurstal o.i.d.

Wie kan mij helpen???

zanzibar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:14

Bij ons op stal betaal je € 150,00 per maand kale boxhuur.
Hiervoor heb je:
Hele dag weidegang, ook in de winter, paard kan alleen of met een maatje, mag je zelf beslissen.
Wisselweides, dus bijna altijd gras op de weide.
Eigenaar woont erbij, dus altijd toezicht.
Verwarmde kantine
Binnenbak van 20 x 50 met geopad bodem.
Er staan in totaal max 10 paarden en 2 pony's dus lekker rustig.
Bak wordt 2 avonden per week verhuurd 2 uur verhuurd, verder altijd vrij voor pensionklanten.
Toilet aanwezig.
Ruimte voor plaatsen van een zadelkast aanwezig.
Ruimte voor opslag hooi en stro aanwezig.
Eigen hoefsmid, dierenarts, instructeur geen probleem, ook geen extra kosten.
Op werkdagen voert de eigenaar, zet de paarden buiten samen met een pensionklant , haalt ze ook weer binnen samen met een pensionklant en voert de paarden,
in de weekenden doen de pensionklanten dit zelf om beurten, wij werken hiervoor met een schema van wanneer wie wat doet.
Locatie is in Rucphen op 15 min. stappen van het bos en er staan alleen maar recreatieruiters, slechts 1 wedstrijdruiter.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:19

Rondgors zit in rijsbergen dichtbij het bos.
Heb er vroeger gestaan, maar weet verder niks over hoe de sfeer er is. Ben er al lang niet geweest.

Paarden werden binnen en buiten gezet in koppels of in kuddes
met zadelkast, binnen en buitenbak en incl opstrooien en ruwvoer

Martine

Re: Help! Pensionstal gezocht omgeving etten leur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:03

VSW -> ED

sunshineM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 12:38

Bedankt voor jullie reactie!
@ zanzibar, klinkt wel erg leuk! Maar je moet wel zelf voor hooi, stro en voer zorgen?
Ik heb een kleintje, en ik kan niet iedere dag naar stal. Vandaar dat ik op zoek ben naar een stal waar ze buiten en binnen gezet worden, gemest en gevoerd worden.
Ik ben bij 3 stallen geweest, maar bij de ene kon je in de omgeving niet echt buitenrijden, de andere stal had geen weiland (alleen kleine paddocks, maar ze kregen maar 2x p.d. hooi, wat ik best weinig vind als ze alleen op zand staan). En de andere stal was opzich wel leuk, maar heel erg duur, terwijl het hele kleine stallen zijn, en het best vies was enzo. En een van die stallen was al heel vroeg dicht 's avonds.
Dus ik hoop dat iemand nog een idee heeft!
Omgeving dorst, ulvenhout, bavel, rucphen is allemaal bij het bos toch?
Via internet kom je alleen uit op grote maneges en wedstrijdstallen.

zanzibar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:24

@sunshineM, ligt er maar net aan hoe je het gaat doen.
Nu staan er bij ons ook mensen die niet iedere dag komen, zij zetten voer voor meedere keren klaar en vinden het niet erg dat er een dag niet gemest wordt.
Binnen/buiten zetten gaat volgens een schema dus zij vullen gewoon in om dat te doen wanneer ze er toch zijn.
Zo combineren zij alles in één bezoekje aan het paard.

sunshineM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 13:18

@zanzibar, bedankt voor de informatie! Maar het is toch niet helemaal wat ik zoek. Het klinkt wel erg leuk, maar ik vind het wel fijn als alles gewoon geregeld wordt.. Mocht ik alsnog willen komen kijken stuur ik je wel een pb.
Weet iemand anders nog iets???

batfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 13:35

Ik weet niet of je met de auto kan? want dan is het 20 minuutjes naar Breda. hele gezellige pensionstal, hippisch centrum. paarden worden elke dag binnen en buiten gezet en staan in een kudde. worden elke dag gevoerd en gemest, het bos zit praktisch vast aan de stal en is 2 minuutjes stappen. het is 320 euro all inclusive.
oja en er zijn 2 buitenbakken, springweide, longeercirkel, afspuitplaatsen, binnenbak, kantine en stapmolen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 13:41

Ik sta in Strijbeek is volgens mij met de auto ook niet zo ver weg. Paarden staan heel de dag buiten en met dit weer zelfs 24/7. Ik betaal E175 stallen worden uitgemest er is een buitenbak met verlichting en voldoende ruime uitrijmogelijkheden.

zanzibar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 09:25

@ Blingh.

Met deze temperaturen 24/7 buiten ???

Hier gaan ze 's morgens een uur of 3 naar buiten.
Op het heetst van de dag gaan ze naar binnen.
En voor degene die willen kunnen ze 's avonds na 17.oo uur tot het donker weer naar buiten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:48

zanzibar01 schreef:
@ Blingh.

Met deze temperaturen 24/7 buiten ???

Hier gaan ze 's morgens een uur of 3 naar buiten.
Op het heetst van de dag gaan ze naar binnen.
En voor degene die willen kunnen ze 's avonds na 17.oo uur tot het donker weer naar buiten

Ja is gewoon schaduw hoor en op de een of andere manier is het altijd kouder op stal. Staat altijd wind.

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 23:36

Ik weet niet of je al iets gevonden hebt.
Ik sta in etten-leur op een manege met ook pensionstalling.

Paarden worden 's ochtends buiten gezet, je moet ze wel zelf binnen zetten. Worden gevoerd en er wordt gemest.
Paarden hebben allemaal een apart stuk wei.
Er zijn 2 binnembakken en 2 buitenbakken. Voor meer info kun je altijd een pb sturen

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:57

stal wagemakers in nispen..ligt op 10 min stappen van rucphense hei en vanuit stal rij je zo visdonkse bos in! half-driekwart - en volpension is mogelijk. zelfs 24/7 op de wei

sunshineM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 14:05

Ik had inmiddels een stal gevonden, daar zou ik per 1 okt naar toe gaan. Maar die vrouw belde me net op dat het niet door kan gaan, omdat ze het 'hele spul' verkocht heeft!
Echt heel erg vervelend, want nu ben ik ook mijn plekje op me huidige stal kwijt. Gelukkig kan ik daar een maand langer blijven, maar ik moet nu dus met spoed op zoek naar iets anders.
Ik heb nog even naar de reacties gekeken, maar 320 euro vind ik echt te duur.. En ook ben ik echt op zoek naar een stal waar ze het hele jaar door buiten en binnen gezet worden, gemest en gevoerd worden.
Hopelijk weet iemand nog iets...

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:32

Raats in Achtmaal misschien? Weet niet of die nu plek hebben, voldoet volgens mij aardig aan je eisen.

lianne74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:47

Petrideko in Rijsberegen, hele leuke stal met veel (buiten) faciliteiten voor rijden en mennen, vlak bij een prachtig uitrijgebied. paarden staan zowel in paddocks als op de wei. Heel veel mogelijk in overleg. ik heb mijn paard er laten betuigen een jaar geleden en ben er blijven hangen tot grote tevredenheid!!!

frisjasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:00

@Lianne74 Weet je toevallig hoelang ze naar buiten kunnen? De ruimte die ze er voor hebben lijkt klein.

Alivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:14

Heb je inmiddels al wat gevonden?
Ik woon in de buurt, misschien kan ik je helpen.
Stuur anders maar een PB, met hetgeen met waarnaar je op zoek bent en dan zal ik mee denken!

sientje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:45

Hallo,
2 dagen geleden heb ik een advertentie geplaatst op marktplaats ivm aanbod pensionstalling met weidegang. Ik woon buitenaf (zeer bosrijke omgeving) in Etten-Leur, aan de rand van Breda.
Ik bied een kleinschalige pensionstalling en/of rustplaats aan voor 1 of 2 paarden/pony's.
Ik heb zelf 2 paarden die ik recreatief rij en 1 pensionklant die ook recreatief rijd.
Vraagprijs: 250 euro per maand. Inclusief: Basisbrok/ mesten/binnen en buiten zetten.
De paarden gaan dagelijks naar buiten. Er zijn 4 weide's. Een buitenbak wordt binnenkort gerealiseerd.
Faceliteiten: Toilet/ Kantine/ Zadelkast/ Poetsruimte.

Wensen zijn bespreekbaar.

Groetjes Josine

sunshineM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 23:24

Ik heb inmiddels een particuliere stal gevonden, vorige week heb ik mijn paard verhuisd!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:04

Fijn dat je een stal gevonden hebt. Waar ben je uiteindelijk terecht gekomen, als je dat tenminste kwijt wilt?