Ik weet niet zeker of dit goed staat maarja.
Ik verzorg nu een half jaar een pony'tje, die zegmaar niet zoals de meeste paarden is. Replay is waarschijnlijk gedrogeert gekocht. Replay is heel erg bang geweest, schoot ook weg tijdens rijden. Nu heeft hij heel veel vertrouwen gekregen, kan in stap en draf zonder longe rijden. Maar dan zul je net zien, precies dan wordt hij verkocht...
Begin deze zomervakantie kreeg ik 2 kleine welshjes als tijdelijke verzorgjes. Het was de bedoeling die een beetje te bijrijden voor in de vakantie zegmaar. Ze stonden wel op een stal waar ze erg klein stonden. De eigenarresse van die pony's besloot dus ook om de pony's te verhuizen naar een wei in Baarle-Nassau. Moet eerlijk toegeven dat ik het een hele goede keuze vind van haar, maar toch was dat niet echt 'leuk'.
Nouja en mijn moeder vond het wel een beetje goed geweest, steeds nieuwe pony's die dan weer weg gingen... We kwamen erachter dat we eigenlijk wel een paard zouden kunnen betalen. Ik krijg een eigen paard!
Nu zijn mijn moeder en ik druk bezig met de stal, een paard, controle, trailer, ect ect ect.
Ik heb altijd al wel geweten dat als je een paard koopt, je die moet 'keuren'. Klinisch en rontgenologisch keuren. Maar wij kunnen weinig vinden... Weet iemand een 'paardenkeurder' in de buurt van Zwolle? Of eventueel in de buurt van Tilburg?
Alvast bedankt!
Groetjes, Lisa.