Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
juliatepaard schreef:Hoi arabesk,
Klopt van spirithorses, maar zij geven pas les vanaf 8 jaar. Onze dochter word net 6. Het hoeft ook niet perse les te zijn, al zou ze maar bijv. ééns in de twee weken op een paard kunnen zitten, dat vind ze al geweldig! Maar dan wel waar goed met de paarden omgegaan word natuurlijk!
KBTP schreef:Ik zou de keuze niet maken om mijn kind vanaf zes te laten rijden, het is gebleken dat dit niet goed is voor heupen en dergelijke.
Lynn (sinds Mei 8) heeft netjes moeten wachten tot haar achtste voor ze op paardrijden mocht. Tot die tijd heeft ze wel haar zwemdiploma's gehaald én geturnd. Ze keek enorm uit naar haar achtste verjaardag maar no way dat ze eerder mocht paardrijden.Natuurlijk zeuren en dergelijke, maar al met al heeft ze tot die tijd met haar speelgoedpaarden gespeeld, buiten paardje gespeeld, zijn we paarden gaan poetsen en eens erop zitten, ermee leren wandelen etc. Maar rijden, eh eh. Dat mocht ze niet.
KBTP schreef:Ik zou de keuze niet maken om mijn kind vanaf zes te laten rijden, het is gebleken dat dit niet goed is voor heupen en dergelijke.
KBTP schreef:@Sientje, kinderen hebben NOOIT een volledig uur les, maar stel ze zijn zes en krijgen per week 2x een half uurtje les is dat wél een uur, dat is dan vier uur in een maand. Of twee als ze één keer in de week les hebben. Dat is dan toch voor de botten een belasting in mijn ogen. Het kind wordt namelijk een een vrij onnatuurlijke houding gezet, kinderen moeten over het algemeen veel verder met de benen uit elkaar dan volwassenen. Het idee is een beetje te vergelijken als ik (1.58) op een Belgisch koudbloed zou gaan zitten, dan moet ik ook zo ver met mijn benen uit elkaar, dan heb ik ook de dag erna flinke spierpijn.