wph1 schreef:Ik vind 3x ruwvoer per dag voldoende en ja soms staan ze te nietsen maar het gebeurd ook wel dat ze zo staan en dat er nog hooi/gras is.
Wat ik ook merk is als je paarden veel voert ze slordig gaan eten en je veel kan weggooien.
Dat vind ik echt heel zonde want het is allemaal duur zat.
dat is zo. Natuurlijk staan paarden tussendoor te niksen en dat is prima. Maar er zijn veel stallen waar paarden een laatste ronde krijgen en dan de hele nacht zonder staan. Volgende dag op nuchtere maag gaat er ( veel teveel ) brok in etc.
3x ruwvoer is niet overal, het is heel veel 2x per dag. Dat is prima, als dat in de avond is na weidegang en de ochtend voor weidegang bijv.
Een paarden moeten echt niet langer dan 2 uur zonder ruwvoer staan. Er zijn ook zat oplossingen zoals slowfeeders om niet te laten knoeien en er langer mee te doen.
Kosten zijn voor eigenaar, dus als iemand goede stalling wil, moet dat iets meer kosten misschien. Maar er kan niet 300 euro gevraagd worden vanwege een binnebak bijvoorbeeld en paarden uren zonder eten laten staan, 4 uurtjes eruit gooien en bergen biks erin. Biks kost ook wat, dus liever daar minder van.