Ik ga over een paar maanden verhuizen en ben daarom opzoek naar een nieuw plekje voor mijn paard. Ik vind het belangrijk dat mijn paard elke dag buiten komt. Verder ben ik op zoek naar een stalling met een goede buitenbak met verlichting. Weten jullie een plekje in de buurt van Drempt, Wehl of Doesburg dan hoor ik het graag. Alvast bedankt!
En als je Nieuw Wehl doorrijdt vanaf de kant van Wehl en je door de hoofdstraat rijdt, langs de Fatima biedt de 1e boerderij aan de rechterkant ook pensionstalling met bak. Verder heb je nog manege 't Meerenbroek in Wehl, maar dat vind ik zelf geen aanrader.
Wat zoek je precies, hoeveel buiten, wat wil je zelf doen en heb je behoefte aan veilig buiten rijden. Er zitten er niet zo heel erg veel in de buurt. Ben wel benieuwd welke dat in achterdempt zijn, daar zitten wel een aantal privestallen met mooie buitenbakken maar pensionstal?
Die in en bij Nieuw wehl hebben idd pensionstal maar buiten rijden is daar niet bepaald veilig omdat er erg hard wordt gereden Op die wegen. Wehl zelf heeft er een aantal niet veel varierend tussen doe het zelf en volpension. In het gebied tussen nieuw Wehl en Didam/nieuw Dijk zit er nog een met vooral loopstal maar een goede bak wel. De paardenwasservice heeft idd plaats en een goede bak maar ook daar erg drukke weg maar ietsje beter dan rond nieuw wehl en ze staan beperkt buiten in de winter tenminste dat was vorig jaar nog zo, nu zijn er wel meer paddocks dacht ik maar ik weet niet hoe het nu zit met buitenkomen dan en er zitten heel veel dazen helaas.
Daarnaast kun je eventueel gaan kijken richting Steenderen/Hummelo/Toldijk. Of nog iets verder richting Hengelo/Zelhem/Vorden/Braamt/Kilder/Loerbeek/Beek ook beter uitrij mogelijkheden maar wel verder weg.Maar dat hangt af van waar je gaat wonen. Voor erg luxe kun je altijd nog de Ijssel oversteken richting Dieren, de prijzen zijn wel hoger maar de buitenmogelijkheden zijn een heel stuk beter.
uitgebokt
Geplaatst: 09-08-12 10:03
Tova schreef:
In achter drempt zitten 2 pensionstallen, beide met buitenbaan en weide gang. Of ze verlichting hebben weet ik niet, 1 zo i zo wel.
Waar in achter-Drempt is dat? (mag ook met een pb)
Volgens mij is de buitenbak goed te doen, Iets verder op zit nog een buitenbak van de vereniging(waar ik toevallig ook lid van ben) Het hessenbos zit op ongeveer 20 minuten stappen. je kunt vanaf daar naar doetinchem rijden en daar het bos door. Je moet dan wel oversteken.
Verhip daar ben ik vandaag langs gereden, nooit beseft dat dat en pensionstal was. Maar buitenrijden is daar niet heel veilig, op die wegen wordt behoorlijk hard geracet, zelfs met de fiets is het soms zelfmoord.
Addicty
Geplaatst: 13-01-13 19:14
RWU2: je hebt denk ik al een plekje gevonden? Bij ons op stal staan nog 2 stallen vrij........ Overdag weidegang, buitenbak, longeercirkel, 's ochtends en 's avonds brokken, gehele dag ruwvoer tot hun beschikking, binnenbak vd vereniging op ong.3km afstand