, maar de paarden die ik op het ook heb zijn gewoon betaalbaar en als het paard niet meer te berijden is wil ik het gewoon zelf houden
Bestaan er verzekeringen die puur de veeartskosten vergoeden (zoals ook bij honden en katten gebeurt)? Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, maar de paarden die ik op het ook heb zijn gewoon betaalbaar en als het paard niet meer te berijden is wil ik het gewoon zelf houden
Bestaan er verzekeringen die puur de veeartskosten vergoeden (zoals ook bij honden en katten gebeurt)? Vulina schreef:Je kan dat gewoon zelf bepalen, waarvoor je verzekerd.
Ik heb voor mijn jaarling bv de 2de verzekering van hun:
http://www.equipepaarden.nl/
Je kan daar zelf invullen wat je precies wilt..
Jet schreef:Bij de meeste verzekeringen is de basisverzekeringen voor dood en zijn de aanvullende verzekeringen voor de zaken die jij benoemt. Dus dan heb je in één verzekering voor beide. Wel is het zo dat je het verzekerde dag maximaal per verzekeringsjaar uitgekeerd krijgt, dus als jij je paard voor bv. Eur 500,-- verzekert, krijg je dat maximaal vergoed bij ziekte etc. Verzeker je het voor bv. Eur 3.000,--, is dat het maximum per verzekeringsjaar. Ook als je je paard voor weinig hebt gekocht, is het verstandig om te kijken of je het voor meer kan verzekeren, anders krijg je bij de ziektekosten ook maar weinig uitgekeerd. Tot meestal Eur 4500,-- is alleen een klinische keuring voldoende, daarboven met je röntgenologisch laten keuren. De verzekeringsmaatschappij komt meestal langs ( als je geen klinische keuring bij een door hun erkende DA hebt laten doen) om te zien of het paard goed is en of het bedrag niet te hoog is.
Uitkering bij dood hoef / wil ik niet.. mij gaat het puur om de dierenartskosten bij koliek, kreupelheid enz. Ziviaantje schreef:Vulina schreef:Je kan dat gewoon zelf bepalen, waarvoor je verzekerd.
Ik heb voor mijn jaarling bv de 2de verzekering van hun:
http://www.equipepaarden.nl/
Je kan daar zelf invullen wat je precies wilt..
Wauw, is dat premie per maand?
dat is ook wel een must! )