Zadelkussens laten aanpassen, waar???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

different1

Zadelkussens laten aanpassen, waar???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 19:17

Nadat ik vele drama's heb gehad met zadels en daar bijbehorende zadelmakers/opvullers, ben ik nu op zoek naar een goed adres waar het zadel naar mijn wensen aangepast word.
Het fijnste vind ik het als ik mijn zadel gewoon ergens af kan leveren, vertel wat er gedaan moet worden en that's it.
Het komen kijken en dan opvullen/aanpassen is bij mij nog nooit goed gevallen, altijd gingen de zadels precies verkeerd liggen en konden ze bijna niet meer gecorrigeerd worden.
Ik heb nu een passier grand gilbert, maar de kussens moeten er onderuit.
Het tussenkanaal loopt taps toe, van goed naar erg smal.
Tevens zijn de kussens rond opgevuld, waardoor het gaat wippen op mijn paard.
Ik wil niet van dit zadel af, maar dus wel van de kussens.
Weet iemand een goed adres rondom Roosendaal, noord-brabant voor een normale prijs?

Anoniem

Re: Zadelkussens laten aanpassen, waar???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:19

Ik denk dat de meeste zadelmakers dit niet doen. Een 'leek' die ze verteld wat ze moeten doen, zonder dat ze het zadel kunnen zien op het paard om het zelf te beoordelen, en vervolgens (mogelijk) klachten krijgen als het niet goed is, dat zou ik ook teveel risico vinden...

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 19:31

Dat is inderdaad ook heel moeilijk, en wellicht onmogelijk, maar misschien weet iemand toch een adresje.
Ik had ooit een zadelmaker die wel mijn kussens opvulde zonder het zadel op het paard te hebben gezien.
Helaas wilde hij de 2e keer wel kijken en heeft mijn zadel verprutst...
Daarna een keer iemand van hulsebos erbij gehad, ook komen kijken en 6x erop en eraf om aan te passen, bij te vullen en nog was het niets, terwijl het enkel van voor een beetje bijgevuld hoefde te worden.
Ik heb dus weinig vertrouwen meer in zadelmakers die per sé moeten komen kijken, en daarbij is het zadel voor mijn hengst die nog niet gereden word, maar ik wil dat het zadel goed is voordat ik erop stap.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:40

Passierkussens verplaatsen doet een zadelmaker zowiezo niet zelf, dat gebeurt altijd in de fabriek, duurt gemiddeld een week. Dat kun je ook zelf regelen, via de Passiersite kun je contact opnemen, misschien kun je bij hen ook direct vragen of ze je kussens aan passen zoals jij dat wilt.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 21:00

Dank je, ik ga gelijk even kijken.

Edit: zou ik het via de dealer op kunnen laten sturen?
Of moet ik dat echt persoonlijk doen?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:14

HAR-->ED

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 07:38

Dat kan allebei

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:08

Geen probleem. Kan ik voor je doen, maar wel wil ik (toch) eerst paard en ruiter zien en daarna ook nog eens wanneer het voor elkaar is. Het is een groot probleem voor het paard wanneer het kussenkanaal taps toeloopt. Hij krijgt te weinig vrijheid bij de buiging in de wervels en je krijgt hierdoor problemen met rijden. Het opwippen kan idd. komen door te volle kussens. Dit is een kwestie van minder vulling erin. Maar om het kussenkanaal te verbreden moet toch alle vulling eruit. Is dit probleem altijd al geweest bij dit zadel, nieuw gekocht? Of is het in de loop van de tijd gekomen?

http://www.zadelpasservicelibertad.nl

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 14:22

Ik heb het zadel tweedehands gekocht, omdat ik zeer goede ervaringen had met passier zadels.
Echter zitten onder dit zadel niet de kussens die ik zou willen, er loopt een naad over de kussens(keilkussens geloof ik??) en ik zou graag de kussens zonder de naad willen.
Indien dat teveel gedoe is, inderdaad alle vulling eruit en opnieuw vullen, de kussens zijn ook te hard, naar mijn idee moeten ze kunnen veren.