ik heb een merano dressuurzadel maar die past niet op mijn paard. ik wil hem op maat laten maken, maar waar? ik woon in waarland in noord-holland vlak bij schagen. ik zelf denk dat de boom te smal is. hoe duur zal dit dan worden? ik zelf heb hier weinig verstand van.
veel succes verder met het zoeken van een zadelmaker
Champie_Me
Geplaatst: 14-04-12 13:17
ik vrees dat reparatie/aanpassen net zo duur is als de waarde van een gemiddeld merano zadel, ik denk daarom ook dat de meeste zadelmakers deze zadels niet aanpassen vanwege een in veel situaties twijfelachtige kwaliteit??
ik weet dus niet hoe duur een zadel laten maken gemiddeld kost, wat denken jullie? ik zelf heb nog nooit eerder een zadel passend laten maken en weet dus ook niks van de kosten.
dianaw33
Geplaatst: 15-04-12 09:16
Ik heb pas de boom van mijn euroriding zadel laten versmallen, dat kostte mij 120 euro. Opvullen kost gemiddeld tussen de 60-80 euro. Maar ik denk inderdaad ook dat een zadelmaker liever niet de boom van jouw zadel verandert: veel merano's breken al spontaan tijdens het gebruik, laat staan als je er aan gaat zitten peuteren. Voor een beetje meer geld kun je misschien tweedehands een goed merkzadel kopen wat wel past op je paard.