opvang oude manegepaarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kamille

opvang oude manegepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 10:23

Zo nu en dan zijn er paarden of pony's die niet meer geschikt zijn voor het manegewerk omdat ze versleten zijn of een aandoening hebben. Weten jullie (medeinstructeurs) misschien ook of er opvang bestaat voor dit soort paarden? Ik heb er een gevonden maar die zitten in Friesland en laten maar uit een beperkt deel van Nederland paarden toe. Het gaat om zo'n vorm van opvang dat de manege er weinig tot geen kosten meer aan heeft.

EllyC

Re: opvang oude manegepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:18

RSV de hoge devel uit zwijndrecht heeft dit altijd goed geregeld.
moet je maar eens googlen naar hun site.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 18:51

[VN] Hans Peter Minderhoud ambassadeur voor oude paarden
Dit staat op de voorpagina, geen idee waar ze zitten, zo goed heb ik het artikel niet gelezen, maar misschien is dat iets?

En op de manege waar ik vroeger werkte, zocht de toenmalige eigenaresse van de manegepony's voor een ouder wordende pony die met rust nog wel een tijdje leuk kon leven een adresje bij bekenden. Velen hebben zo nog een jaartje of meer van een lekker pensioen genoten.

En ik heb om diezelfde reden mijn huidige pony gekregen, omdat ze hem te oud geworden vond voor het manegewerk, maar hij nog niet 'op' was om dan maar helemaal afscheid van te nemen.
En dat blijkt, hij is inmiddels 24, maar is weer topfit in conditie, zolang hij maar niet dagelijks meer bereden wordt en de rest van de tijd heerlijk met zijn koppie in het gras kan staan.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:59

JI -> ED

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:00

Vaak willen lesklanten van een manege hun lievelingspaard of pony wel een oude dag bieden, misschien kan je binnen de manege dus eens rondhoren?

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:10

CherylGoofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 23:13

Solleke_Noah schreef:
Vaak willen lesklanten van een manege hun lievelingspaard of pony wel een oude dag bieden, misschien kan je binnen de manege dus eens rondhoren?

Dat is bij ons dus ook, mochten ze echt niet meer geschikt zijn, dan worden ze ingeslapen (of er moet een gek zijn die elke maand de stalhuur wilt betalen).

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 07:15

Tja, een gek.... ik heb ook een manegepaard dat op pensioen mocht overgekocht, hij kan dan wel niks meer, maar hij heeft mij jaren plezier gebracht op de manege, en hij is nog steeds hetzelfde paard, bruikbaar of niet... er zijn nog wel mensen die zo denken hoor :)

marcel1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 21:15

We hebben wel eens klanten van ons paardenrusthuis die samen een manegepaard of pony kopen en hem vervolgens bij ons stallen. Als je met genoeg man bent, is het te overzien.

Succes!