Paard wil de trailer niet meer af, wie kan ons helpen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Paard wil de trailer niet meer af, wie kan ons helpen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 22:51

Ik open dit topic met toestemming voor een stalgenootje. Zij hebben een Merens ruin die de trailer prima op loopt, maar er absoluut niet meer af wil. Vandaag was de 3e keer dat hij er niet af wilde, en heeft hij er bijna 3 uur opgestaan voor hij eraf was. En de trailer heeft het niet helemaal overleefd helaas.. Het paard heeft gelukkig niks, maar dit kan natuurlijk niet zo.

Daarom zoeken zij iemand die aan huis komt (Heesch, Noord-Brabant) om ze te helpen hiermee, en hier ook echt ervaring mee heeft!!

Korte info: Hij heeft nooit problemen gehad hiermee, geen traumatische ervaring oid, dit kwam gewoon in één keer opzetten. Hij loopt achteruit, en zodra hij de afstap voelt, stormt hij weer terug, en hard ook... Ook probeert hij continu om te draaien, maar dat gaat natuurlijk niet.

Ik vraag hier NIET om tips, ik ben echt op zoek naar iemand die langs kan komen om het probleem op te lossen!

Bedankt!

capopjekop

Re: Paard wil de trailer niet meer af, wie kan ons helpen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:52

Je zou Eddy Modde eens kunnen proberen of een van de trainers die bij hem aangesloten zijn. Cissy op bokt doet dat ook.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:54

ik denk dat je kan zoeken bij de diverse cursussen trailerladen. Dit is hetzelfde, maar dan andersom. Succes!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:56

Een trailer met voor-uitlader kopen. Ik begrijp dat de vorige nu toch kapot is.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:57

Jetta schreef:
ik denk dat je kan zoeken bij de diverse cursussen trailerladen. Dit is hetzelfde, maar dan andersom. Succes!

Idd daarom vind ik Eddy Modde een aanrader,die laat het paard ook onder het oefenen met het erop lopen heel vaak achteruit eraf gaan voordat hij echt de trailer op gaat. Dan is die angst vaak al weg.

Edit: www.diagonaal-paardenvervoer.com er staat ook een handig ebook op, ook erg leerzaam om zelf al eens door te nemen.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 27-03-12 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:58

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:58

Sammyoo schreef:

Ja, je kan natuurlijk ook gewoon om je probleem heen ja. :Y)
Hier vraagt TS niet om, ze zoekt iemand die thuis kan komen helpen....

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:59

capopjekop schreef:
Jetta schreef:

Idd daarom vind ik Eddy Modde een aanrader,die laat het paard ook onder het oefenen met het erop lopen heel vaak achteruit eraf gaan voordat hij echt de trailer op gaat. Dan is die angst vaak al weg.

Ja fijn is dat, het is een onderdeel in het parelli programma :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 23:00

Sammyoo schreef:

Hier vraag ik toch niet om :+ Nee, hij is niet kapot, alleen is de voorstang flink verbogen. Ze willen het probleem oplossen, niet vermijden. :)

@Rest: Bedankt voor alle reactie's! Ik ga eens even alles rustig doornemen!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:02

Annamarie van der Toorn misschien? Zij helpt ook altijd met paarden die problemen hebben met de trailer

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:06

Achterwaarts leren gaan op ongelijke ondergrond aan de hand. Volgende keer met uitlaten zorgen dat de klep minder naar beneden staat door bijvoorbeeld voor een stoeprand te parkeren waardoor de klep bijna horizontaal is of van een heuveltje af voor hetzelfde effect.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:02

Joscaa schreef:
Sammyoo schreef:

Ja, je kan natuurlijk ook gewoon om je probleem heen ja. :Y)
Hier vraagt TS niet om, ze zoekt iemand die thuis kan komen helpen....

Ik vind er niks mis mee om buiten de kaders te denken.
Negeer je dan het probleem? Ik denk het niet. Misschien is het probleem juist dat wij paardonvriendelijke trailers hebben. Veel paarden vinden het spannend om achteruit de laadklep af te lopen (laadklep is uberhaupt voor veel paarden spannend). Hierdoor ontstaan soms gevaarlijke situaties waarvan ik in ieder geval 1 voorbeeld ken waarbij het voor het paard fataal is afgelopen (paard is losgebroken en doodgereden).
Gelukkig worden er ook trailers verkocht waarbij meer over de aard van het paard is nagedacht. Wellicht een idee om daarbij na te denken als je een trailer aanschaft. Paardeneigenaren doen soms langer met de trailer dan met een paard, en je weet nooit of je volgende paard ook makkelijk te laden en lossen is. :D

Miracle, sorry dat ik ook andere suggesties heb aangedragen. Het gaat niet om jouw paard, maar wellicht vinden de eigenaren van het paard mijn suggestie best interessant. Anders hoop ik wellicht andere lezers die hetzelfde probleem hebben een oplossing voor het probleem te hebben gegeven.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:13

Weet niet of je de tussenschot er tussen hebt of niet maar misschien een optie om hem om te draaien en de trailer en zo eruit te stappen zodat hij weer ziet van ow is niet eng en het is goed en zo langzaam opbouwen naar het achteruit eraf gaan.

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:22

Mijn paard had dat probleem ook, en ik hier in de buurt verhuurde ze een trailer met voorlader, IDEAAL. Paard geen stress, en ik ook niet. Dus ben het helemaal met sammyoo eens.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:24

Ik heb Irma van der Pol laten komen (naar Veldhoven) :j Was erg tevreden over de methode (Eddy Modde) & paard laat zich nu erg fijn en gemakkelijk laden!
[TAO] Leren trailerladen

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:47

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:51

TAO-->ED

EliseopBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:46

Mijn ruin heeft hetzelfde probleem gehad, was soms uren en uren aan het tobben om hem te overtuigen dat hij ECHT zonder problemen achteruit de trailer afkon... een drama vond ik het, vooral omdat hij er toen wel in no time inliep. Hij is toen getraind, door iemand die er achteraf gezien niet zo goed is was als hij zelf dacht. Naderhand liep hij inderdaad heel snel de trailer uit, als in direct nadat hij er in gegaan :(

Ik ben in die tijd bij een workshop geweest van Petra Vlasbom (http://www.2moons.nl) en ik vond het superleuk. Ik herende ook veel van wat zij vertelde over haar eigen paard, mijn ruin was ook echt geen makkelijk schatje, maar zij helpt ook bij problemen met trailerladen, en ze komt op locatie. Ik ben alleen naar de Eifel gegaan, dus hier komt ze denk ik niet.

Ik heb het nu overigens ook opgelost door een Ifor williams trailer met voorlader, vind het GE-WEL-DIG! Naast de voorlader vind ik de deuren die open kunnen zodat de paarden niet via de laadklep naar binnen hoeven als ze dat niet prettig vinden ook echt ideaal; iedereen staat er in no time in, en komen ook superrelax weer naar buiten *\o/*

Hoe dan ook... Petra Vlasbom: http://www.2moons.nl/lessen.html

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:34

Hoi, ik kom gewoon bij mensen op lokatie om trailerlaadproblemen te verhelpen. Tijdens mijn bezoek leer ik je hoe je het zelf verder kunt trainen, zodat ik niet 10 keer hoef te komen ( ook leuk voor je portemonnee :D ) Als je meer wilt weten hoor ik het wel.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:39

Ik zou ook als eerste zeggen 'trailer kopen met voorlader' maar goed :-)

Anders idd Petra Vlasbom of De Balingehof.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:11

Doubtless schreef:
Ik heb Irma van der Pol laten komen (naar Veldhoven) :j Was erg tevreden over de methode (Eddy Modde) & paard laat zich nu erg fijn en gemakkelijk laden!
[TAO] Leren trailerladen

Die is idd goed :j

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 18:24

Sammyoo schreef:
Miracle, sorry dat ik ook andere suggesties heb aangedragen. Het gaat niet om jouw paard, maar wellicht vinden de eigenaren van het paard mijn suggestie best interessant. Anders hoop ik wellicht andere lezers die hetzelfde probleem hebben een oplossing voor het probleem te hebben gegeven.

Ik zeg niet dat je geen andere suggestie mag aandragen. Niet iedereen heeft een dikke portemonnee, en daarom heeft ze ook nadrukkelijk gevraagd om hulp, niet om tips. ;)
Bovendien heeft het paard er nooit problemen mee gehad, dus willen ze eerst kijken of het op te lossen is. Daarna kunnen ze altijd nog naar een andere trailer gaan kijken toch? Ik zal de tip zeker doorgeven hoor. Dan kunnen ze altijd nog zelf beslissen hoe en wat.

Verder bedankt voor alle tips iedereen. :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:59

wat je nu vooral niet moet doen is helemaal de trailer ingaan om te merken dat dat niet werkt... :)
maar al eerder terug, dus nog op de klep al teruggaan. Je zou ook met balkjes al eea kunnen oefenen op de grond zodat hij leert waar zn voeten zijn. Dan pas ga je verder de trailer in als je achterwaarts goed bevestigd is.
Bij voorkeur wel oefenen met een trailer met voorlader zodat je niet het gevaar gaat opzoeken als hij onverhoopt toch niet terug wil, dan heb je tenminste nog een uitwijkmogelijkheid.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:05

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 11:46

cissy schreef:
wat je nu vooral niet moet doen is helemaal de trailer ingaan om te merken dat dat niet werkt... :)
maar al eerder terug, dus nog op de klep al teruggaan. Je zou ook met balkjes al eea kunnen oefenen op de grond zodat hij leert waar zn voeten zijn. Dan pas ga je verder de trailer in als je achterwaarts goed bevestigd is.
Bij voorkeur wel oefenen met een trailer met voorlader zodat je niet het gevaar gaat opzoeken als hij onverhoopt toch niet terug wil, dan heb je tenminste nog een uitwijkmogelijkheid.

Dit hebben ze gedaan, stapje voor stapje de klep op, en weer terug halverwege. Helaas liep ie er ineens met volle vaart op, wat dus niet de bedoeling was.. Bedankt voor je reactie :j
Volgende keer misschien met de stang nog dicht proberen.