(GZ)stalling: capelle/krimpen aan de ijssel, schollevaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wendy123456

(GZ)stalling: capelle/krimpen aan de ijssel, schollevaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 13:02

beste bokers,

Ik ben op zoek naar een stalling(informatie) omdat een manege pony naar de handelaar terug gaat,
waar ik een jaar in de lessen op heb gereden, en die ik de laaste 2 maanden elke dag heb gereden/gelongeerd en los heb gegooit, dus ik wil kijken of het mogelijk is hem over te nemen...
over de pony: een ruin van ongeveer 1.40 hoog .

Ik ben op zoek naar een goedkope stalling het liefste tot 200
met binnenbak en als het kan longeerbak of losgooibak en evt weidegang.
in capelle aan de ijssel/krimpen aan de ijssel,krimpen aan de lek/schollevaar of hier in de buurt.

Ik hoop snel wat te horen
groet wendy

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:51

Om stalling te vinden die aan je eisen voldoet zul je denk ik helaas naar het oosten of het noorden van het land moeten verhuizen.
Stalling in de omgeving die je zoekt is helaas niet te vinden voor die prijs. De prijzen daar liggen helaas rond de 300-400 euro per maand.

Eventuele opties zijn stal Parkzicht (Berthus Buizer) in Nieuwerkerk a/d ijssel of Arie de Schilder aan de Bermweg (richting de oude yellow stables). De laatste heeft alleen een buitenbak en weidegang en is op zondag niet open vanwege het geloof.
Of het wordt iets verder richting Moordrecht, daar heb je stal Lia Verburg of eventueel de Dijkhoeve.
Weidegang in de winter is helaas (bijna) onmogelijk omdat de grond in die buurt erg nat is en daarmee je je hele weiland verkloot als je je paard erop laat staan. Zelfs onze shetlanders komen dan zelden op de wei (hebben wel een uitloop overigens)
Verder heb je dan nog den Besten aan de s'Gravenweg. Een kleinschalige stal met alleen een buitenbakje en weidegang in de zomer, maar dan moet er net iets vrij zijn. Ook deze is op zondag niet open vanwege het geloof. Als laatste optie zou je eventueel bij Patrick de hoefsmit in de buurt van de Capelse manege kunnen staan. Deze heeft alleen een klein binnenbakje waar je zou kunnen longeren.

Voor eventuele ervaringen met stallen of hulp zou je eventueel ook in dit topic terecht kunnen.

[HK] Bokkers aan den IJssel deel ......... 4!!

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 07:12

Capelle Nieuwerkerk valt zeker niet mee voor die prijs

Wij hebben bij een boer gestaan voor 180 euro ,maar dat wil je niet
Onze haf mag absoluut geen kuil vanwege de eiwitten en wat kreeg onze dame ? Juist Kuil
En dan was het ook nog eens koeienkuil

Als er hooi was was t muf en stoffig .als ik t uit elkaar haalde kwamen er alleen stofwolken vanaf
Dus kocht ik me eigen hooi ,wat er elke maand bij kwam

Een bakje van mmm niet te rijden zwaar en nog eens zwaar
Een paddock met kuilen en gaten ,die we moesten gebruiken om te longeren

We staan nu duurder op een stal in Zevenhuizen super de luxe
Elke dag komt ze buiten in een groep ,super bak met agterberg bodem ,goede paddock ,was en poetsplaats
Hooi heel veel hooi de hele dag door ,

Als ik onze hafhaar eigen hooi had gegeven en de boer ging voeren en zag dat ze hooi had gaf hij haar niks ,ook zoiets ,nee je moet der niks voeren dat doe ik ,anders weet ik niet wat ze gehad heb
Maar hij gaf zulke kleine plukjes ,daar had ze niet genoeg aan

Wij gaven ook haar eigen brok eiwit arm dit zetten we klaar in bakjes ,zodat hij t alleen in de bak hoefde te doen
Regelmatig kwamen we op stal en stond haar bakje nog vol ,dan vroeg ik t oww ben ik zeker vergeten
Ja lekker hoe ken je dat nou vergeten als je alles aan t voeren bent

Was t spuugzat en zijn verhuisd ,goedkoop is duurkoop zeg ik altijd

Ik kan nog wel even doorgaan met min punten van bij een boer staan ,maar daar gaat dit topic niet over

Succes met je zoektocht

Jilllovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 07:18

Hoi allemaal
Hoeveel pensionstallen zitte er aan tocht weg tegen nieuwenkerk aan den IJssel aan ?
Ik sta zelf op capelse manege maar is erg duur en vriendin van me gaat naar kleine pensIonstal op tochtweg en betaalt dan maar 150,- per maand
Weet iemand nog zulke goedkope stalletjes?

mcjv

Re: (GZ)stalling: capelle/krimpen aan de ijssel, schollevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:18

Double Z, Verburg, Dijkhoeve, richting Zevenhuizen zit ook nog een stal maar daarvan weet ik de naam niet.

Onder de 200 ga je in ieder geval geen stal vinden die aan al je eisen voldoet. Dan kan je wel 300+ gaan zoeken.

Jilllovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:41

Ja ik ben echt naar simpele stal op zoek zonder eisen ben Heel makkelijk als maar stal is en een paddock het zo heel fijn zijn als er bos in de buurt is zodat buiten kan rijden maar wil niet meer als 300 kwijt
Als jullie iets weten laat het weten zou ik toff vinden !
Groetjesss