ff voorstellen icm negatieve ervaring Westeind

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Osk

ff voorstellen icm negatieve ervaring Westeind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 17:41

Even voorstellen.

Wij hebben 2 IJslanders, eentje voor mij en eentje voor mijn dochter.
Helaas luisterde de ijslander van dochter erg slecht waardoor we een scherper bitje nodig hadden.

In januari heb ik een bit, € 75,--, bij Westeind ruitersport besteld. Dit was echter niet leverbaar. 2 weken geleden is toegezegd dat het geld van het bit zal worden teruggestort, dit had ik 31 januari al overgemaakt. Helaas is het tot op heden nog niet op mijn rekening bijgeschreven. Meerdere keren gebeld en gemaild, maar de telefoon wordt niet opgenomen (vast en mobiel) en op de mail krijg ik geen reactie.

Ik ben erg benieuwd of er mensen op BOKT soortgelijke ervaringen met Westeind ruitersport hebben, en of iemand weet hoe ik dit probleem het beste kan aanpakken.

Groetjes,

Helene

xMarieke

Re: ff voorstellen icm negatieve ervaring Westeind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:42

WWW -> ED

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:50

Hoi Helene

Wat balen zeg! eerst had Westeind hele goede service maar de communicatie daar loopt al een tijdje niet goed zo heb ik bijna 2 jaar terug een hoofdstel proberen te bestellen wat niet op de site stond.
Maar kreeg elke keer geen gehoor of na een paar maanden pas daarom heb ik het toen ook af laten weten.
Ik zou als ik jou was een oproepje op het ijslanderforum zetten volgens mij zitten daar ook wel mensen die haar persoonlijk kennen.
En blijven bellen en mailen.

Osk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 20:54

Dank je wel voor je reactie. Ga het gelijk doen. Ik snap alleen niet hoe ze daar mee weg komen, het is een klein wereldje, helaas was de slechte service nog niet in Limburg doorgedrongen. ;)

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:42

Hmm nog nooit problemen gehad met Westeind al verloopt de communicatie wel eens wat moeilijk. Gewoon blijven bellen dan neemt ze vanzelf wel een keer op.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 08:08

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Via de website hebben wij een zadel besteld bij Westeind (we hadden al een zelfde zadel(* Mailcontact over en weer en over de prijs onderhandeld. Geld overgemaakt en toen radiostilte. eindelijk, na een week, kregen we antwoord dat het betreffende zadel er niet was ??? ze bood een ander, compleet ander merk en model, zadel aan. Uiteraard wilden we dat zadel niet....we bestelden immers niet voor niets het eerste zadel. We wilden ons geld terug, maar 2,5 week konden wij geen contact met haar krijgen. Toen kreeg ik, na een best pissig mailtje, eindelijk een geirriteerd antwoord terug dat het geld teruggestort zou worden. Ik ga daar iig niets meer bestellen. Hoe kan je nou laten betalen voor een zadel wat je niet eens hebt? dat zoek je toch als eerste uit? Het betrof overigens een tweedehands zadel.

Osk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 11:29

Als ik jullie verhalen hoor krijg ik wel het gevoel dat het goed komt. Maar iedere keer proberen te bellen en te mailen is niet leuk.
Als ik donderdag nog niet mijn geld niet terug heb ben ik bang dat ik aangifte moet gaan doen bij het meldpunt internetoplichting.

xnicotina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:41

Ik heb 26 april een kaptoom besteld bij westeinde, gelijk betaald ook.
Na een week nog niks in huis, heb ik 2 dagen geprobeert te bellen. Uiteindelijk kreeg ik gehoor.
Kaptoom was half fabricaat, dus lag op de tafel om te worden afgemaakt. Denk ik, prima, wacht ik het nog ff af.
Weer een week later nog niks. Heb ik toch maar weer gebelt, wat bleek. Hij lag nog steeds op dezelfde tafel, ze zou dr haast van maken.
Het is nu woensdag 16 mei, en zojuist weer gebelt, hij is verzonden, maar nu schijnt er bij de post weer vertraging te zijn.
Nou, ik ben dr toch wel klaar mee nu hoor.

Wat had ik willen zien ?
Dat de langere levertijd op de site vermeld was, zodat ik wist dat het langer kon duren.
Dat ik bericht had gekregen d.m.v. mail dat het klaar lag
En dat de telefonische bereikbaarheid werd verbeterd.

Osk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 18:07

Uiteindelijk heb ik grotendeels mijn geld terug gekregen. Naar heel vaak proberen kreeg ik Lenie uiteindelijk aan de telefoon. Alleen ze snapte niet waarom iedereen verwachte dat als ze geld zou terugboeken, dat ze dat gelijk zou doen! Dat zal dan ook met je kaptoom zijn. Uiteindelijk heb ik mijn aankoopbedrag teruggestort gekregen maar mijn verzendkosten , €6,75 niet. Nog een mailtje gestuurd, ja dat zou ze nog terugstorten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet meer de energie ervoor kon opbrengen om hiervoor nog 20 mailtjes en 10 telefoontjes te moeten plegen, dus als ze op die 6 euro zit te kijken, dan mag ze het hebben. Mijn advies; koop daar niet, dat het langer duurt is geen probleem, maar dat niet communiceren is wel een groot punt!!

tyvar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:31

ik heb ook een hoofdstel bij lenie besteld na bijna twee weken nog niks binnen.
dus ben ik vandaag langs gegaan en heb het opgehaald. hoofdstel ziet er super uit echt goede kwaliteit.
en als je hulp nodig hebt bij een probleem krijg je goede informatie
maar je kan beter langs gaan als je iets bij westeind wil kopen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:42

Tsja, hier nog iemand met leveringsproblemen ;( . Ik heb op 2 mei een hoofdstel en bit besteld en tot op heden, ondanks herinneren, een complete radiostilte. Nog maar een mail gestuurd en anders eind van de week maar eens bellen.
Is wel gelijk de laatste keer dat ik daar iets heb besteld :( .

maritha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:54

Dat probleem heb ik nu dus ook. Is al 5 wkn geleden, en ook al betaald. Krijg je wel mail dat de neusriemen uitverkocht zijn, en dat er nieuwe besteld zijn. Maar krijg geen reactie op mijn mail als ik vraag hoe lang het nog gaat duren. Mijn geduld is aardig op.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 23:38

rechtsbijstand inschakelen als je die hebt..even zoekfunctie gebruiken, loopt nog een dergelijk topic, wellicht dat jullie de handen kunnen samensluiten om tot iets te komen met deze dame?
Veel succes

maritha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:35

ik ga eens dat andere topic opzoeken.

maritha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:08

Ik heb na 3 mails geen antwoord te hebben gekregen, 2 pogingen gedaan om te bellen, en heb haar gesproken.
Ze had geen idee of de neusriemen uberhaupt ooit binnen komen, ze heeft problemen met de leverancier die erop eens mee uitscheiden etc. Heb nu maar gevraagd of ze nog iets op voorraad heeft van dezelfde prijsklasse en beetje zelfde soort neusriem. En ze zegd dit te gaan uitzoeken en hierover terug te mailen. Hopelijk doet ze dat ook. Ze klonk wel beleefd door de telefoon

Osk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 21:46

Bij mij klonk ze ook beleeft. Ik geloof ook niet dat ze het expres doet (ja misschien naïef) maar ik geloof dat het haar boven het hoofd groeit. Is alleen jammer dat je het vertrouwen in het zaken doen via internet kwijt raakt. Succes.

maritha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:20

Ja dat is inderdaad jammer. Heb helaas nog geen mail ontvangen met de neusriemen die ze wel op voorraad heeft, dus heb nog maar een mail gestuurd, dat ik het graag in deze dagen wil horen anders toch maar geld terug en zoek ik iets anders.

maritha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:43

Ik heb uiteindelijk ook maar mijn geld terug gevraagd. Ben benieuwd hoelang het duurt voor ze iets terug stort, heb nadrukkelijk gevraagd binnen 10 werldagen. Heb nu bij agradi een ander hoofdstel besteld

poucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:03

Ik ben wel even benieuwd of het heeft geholpen want ik denk momenteel dat er weinig gehoor wordt gegeven bij Westeind. ik heb daar 11 juni een kaptoom en academische teugels besteld en die heb ik nog altijd niet aangekregen. Ik heb die mevrouw de eerste keer bij het bellen kunnen bereiken en ze zei dat de boekhouding juist was afgesloten dus dat het nu wel onderweg moest zijn maar dat het naar belgië wel langer duurt (was 3 weken na de bestelling). nu heb ik nog altijd niets gekregen en er wordt telefonisch niet meer opgenomen, er wordt op e-mails en voice mail berichten niet meer gereageerd en ik denk dus dat ik puur wordt opgelicht. En nu lees ik dat ik blijkbaar niet de enige ben. ik heb natuurlijk al betaald via mijn creditkaart dus ik ben nu benieuwd of ik mijn geld ooit ga terugzien.
Blijven jullie ons op de hoogte houden?

Osk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 17:45

Het enige wat je kan doen is blijven bellen en mailen. En soms heb je dan geluk. Ik heb uiteindelijk een hele onvriendelijke mail gestuurd en daarna gebeld, toen werd er opgenomen.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:09

Ik wil dit topic even omhoog halen.

Inmiddels 1,5 maand geleden heb ik bij zadelmakerij Westeind een stang (roosjesbit) besteld met VASTE scharen.
Ik kreeg er één met losse scharen dus ik stuur een mail om te zeggen dat dit niet is wat ik besteld had, dat ik er een met vaste scharen zocht en dat de bitten met losse scharen bovendien op andere webshops de helft goedkoper zijn.
Het antwoord was dat dit een prima bit was voor die prijs. Ja prima, maar dit bit zocht ik dus helemaal niet en had ik ook niet besteld op haar website.
Uiteindelijk mocht hij retour (ik ben inmiddels 14 euro verzendkosten verder....maar á la) Maar meerdere boze mailtjes verder, van mijn kant, heb ik nog geen geld retour... -O-
De telefoon werd vandaag niet opgenomen.. Morgen nog maar eens proberen!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:15

Hier ook een deel van de bestelling niet ontvangen en sindsdien stilte...
Begin geen winkel als je het niet redt, het is geen MOETEN....

LoisenLouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:57

Ik heb van de week een tweedehandszadeltje besteld en betaald...ik ben benieuwd wanneer hij komt na de hierboven beschreven verhalen... Ik moet zeggen dat de mailwisseling eerst uitgebreid en snel verliep, maar nadat ik wat vragen had over de factuur, of ik een foto van zadel kon zien en of ik hem eventueel terug kon sturen als het niet zo passen kreeg ik geen reactie meer en alleen een korte mail met de bevestiging vn de prijs...hmmmm :? we gaan het zien!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:01

Ik heb inmiddels mijn geld teruggekregen. Dreigen met deurwaarder en aangifte van oplichting was helaas wel nodig >;) .

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:23

Ik heb het laatste deel van mijn bestelling binnen... dat is dus goed gekomen.