Zadelmaker in het noorden met 2e hands zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Zadelmaker in het noorden met 2e hands zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 13:13

:wave:

Ben al een tijdje aan het denken over de aanschaf van een springzadel.
Oog op kentaur laten vallen maar daar zijn bijna geen dealers van in het noorden.
Ik ben nu dus opzoek naar ervaringen met een zadelmaker in het noorden (of die naar het noorden toe wil komen) met 2e hands springzadels.
Tweespan vind ik bijvoorbeeld een fijne zaak, maar die komen niet met 2e hands zadels aan huis.
Meneer Broekman van de verlichte zit komt door het hele land en is hier geweest voor een aanpassing aan mijn dressuurzadel, maar verkoopt hij ook nieuwe zadels?

Wat zoek ik?
Een 2e hands springzadel, kosten tot 600,-
Wie weet een goede zadelmaker/passer die aan huis komt?

UltimOo

Re: Zadelmaker in het noorden met 2e hands zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:15

bij tweespan kun je wel je paard mee nemen er heen, en dat ze 2ehands zadels ter plekke passen.
als het dat goed ligt mag je hem een week mee te proberen, ze zijn daar heel makkelijk in :)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 13:16

Dat is inderdaad zo, maar vind het zo fijn dat je er ook even mee kunt rijden :j
Dan wil het zadel soms toch nog anders gaan liggen.

Had idd al bij ze geinformeerd en hou die optie zeker in mn achterhoofd maar wil toch nog even kijken naar eventueel andere goede zadelmakers die wel aan huis komen.

caletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:56

Harry van de Bosch in nijeholtpade, daar kun je eventueel met je paard heen, hij heeft ook een buitenbak om te rijden en hij komt ook wel op locatie

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:58

caletto schreef:
Harry van de Bosch in nijeholtpade, daar kun je eventueel met je paard heen, hij heeft ook een buitenbak om te rijden en hij komt ook wel op locatie

Deze wou ik ook zeggen inderdaad :j

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:01

Zadelmakerij Willems uit Leutingewolde heeft een bus met tweedehands zadels waarmee hij aan huis komt. Fijne man, goede zadelmaker! Hij heeft mijn tweedehands zadel ook naar alle tevredenheid aangepast. Ik ben toen naar hem toe gegaan met mijn paard, hij heeft er ook een bak waar je proef kan rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:02

caletto schreef:

Dit lees ik vaker maar hij vertelde mij aan de telefoon dat hij dat alleen doet bij meerdere paarden en niet voor één paard alleen. Misschien als je al klant bij hem bent, dat hij dan wel langskomt.

Oh en Zadelmakerij Willems zou ik dus NIET doen, als je een zadelmaker wil die een cursusje gevolgd heeft en die niet kan zien dat je zadel totaal niet past (terwijl elke leek het kon zien) dan moet je deze man vooral nemen!

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:04

Dat is dan jouw ervaring en niet de mijne LA_Woman. Hij kwam op mij erg vakkundig over en ik ben tevreden over zijn werk. Ik ben naar hem toe gegaan door positieve geluiden uit mijn omgeving en die kan ik gelukkig alleen maar beamen :)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 14:05

Mmm, gemengde ervaringen dus voor zadelmakerij Willems.

Ik ga eens wat verder zoeken naar Harry van de Bosch. Maargoed, als ik naar hem toe moet, kan ik ook naar Tweespan (hoewel ik bij van de Bosch dan zou kunnen rijden).

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:16

Sabine schreef:
Dat is dan jouw ervaring en niet de mijne LA_Woman. Hij kwam op mij erg vakkundig over en ik ben tevreden over zijn werk. Ik ben naar hem toe gegaan door positieve geluiden uit mijn omgeving en die kan ik gelukkig alleen maar beamen :)

Dat is mooi, zo kwam hij in het begin ook op mijn over. Totdat hij zich heel onprofessioneel begon op te stellen.
Uiteindelijk heb ik mijn verhaal hier op Bokt gedaan, zonder namen te noemen. Ging hij me hele nare smsjes sturen opeens.
Heel kinderachtig en niet professioneel.
Plus, mijn inmiddels stalgenootje heeft ook een hele nare ervaring met hem, niet zo zeer dat hij zich kinderachtig opstelde maar een duur zadel dat maar niet passen te maken kon worden op haar paard en uiteindelijk lag dat aan haar paard :7

Overigens schijnt Harrie vd Bosch wel goed te zijn, maar of hij dus wel of niet langskomt, dat hangt in het midden.

caletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:33

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 19:17

Had hem inderdaad gevonden :)

Bedankt voor alle info tot nu toe.
Meer info is welkom, evenals ervaringen met de al genoemde zadelmakers. :)

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:24

Ik heb ook erg goede ervaringen met zadelmakerij Van den Bosch. Zeker de moeite waard om eens heen te rijden. Zijn echte vakmensen.

Marloes_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:45

Hier ook goede ervaringen met Harry van den Bosch. Bij mij is die overigens wel aan huis gekomen, maar dit is alweer bijna een jaar geleden.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:26

Ik ben ook al een paar jaar klant van Harrie (met ie :D). Hij is wel eens voor mij alleen langsgeweest, maar dat was in combinatie met een koersdag in Groningen, dus dan zat hij ook niet met veel extra kilometers. Je zou anders kunnen vragen of hij ook iets gepland heeft bij klanten in de buurt, misschien dat hij dat dan kan combineren.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:57

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:03

Divoza heeft ook tweedehands en ik vind de zadelmaker Timo de Vries erg fijn van hun.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:15

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 19:49

Bedankt voor de verschillende opties!
Meerdere opties en ervaringen zijn welkom :)