TIPS Gevraagd: Mestafvoer Zuid Holland (Poortugaal)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

seline1981

TIPS Gevraagd: Mestafvoer Zuid Holland (Poortugaal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 12:12

Willen jullie eens met mij mee brainstormen over de afvoer van mest in Zuid Holland (Poortugaal)

Over een aantal maanden is het zover, dan zal ik mijn paard aan huis kunnen stallen. De bedoeling is om 2 pensionklanten te krijgen, het gaat dus om 3 paarden in totaal.
Qua mestafvoer zit ik nog heel erg te dubben wat wijsheid is. Er zijn natuurlijk verschillende mogelijkheden voor afvoer, aanhanger, mestplaat, container etc. Ook staat de keuze voor bodembedekker nog niet vast, deze wil ik af laten hangen van de afvoer mogelijkheden.

Kunnen jullie eens aangeven hoe jullie dit regelen? En hoe kom ik aan adresjes om mijn mest straks kwijt te raken? Ik heb nu het idee dat de bedrijven die adverteren, echt de hoofdprijs vragen.

Alle tips zijn welkom!

Revanches

Re: TIPS Gevraagd: Mestafvoer Zuid Holland (Poortugaal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:21

VSW-->ED

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:53

Wellicht kun je eens info opvragen bij GJ van Leeuwen? http://www.gjvanleeuwen.nl/
Ze doen veel met containers, ook kleine. :) Fijn bedrijf.

zimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:31

Hee Seline.. Wat gaaf zeg.. paardje aan huis.. en wat een luxe zeg.. Zal ik eens informeren bij mij op stal ? wij hebben natuurlijk de mestcontainer, afgedekt met een zeil en 1x in de zoveel tijd als die vol is komt er een grijper en die neemt het zooitje mee.. Zal wel eens informeren wat dat kost als je wilt..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:37

Hier staan er s'nachts 3 paarden op stal, een welsh cob en 2 shetten. Ze staan op vlas, een erg fijn en schoon systeem. Iedere dag halen we de drollen eruit, zelfs de kleine losse drolletjes, niet lachen maar die plukken we eruit met een bbq tang. :=
Deze mest gaat in 2 kliko's, dat gaat precies, als ze vol zijn worden ze net weer geleegd.
De mest van de paddocks gaat in de wei die we op dat moment niet gebruiken. Een beetje gelijkmatig verdelen, en na een paar weken/maanden nog een keer helemaal slepen, regent gewoon allemaal weg. (Natuurlijk geen vervanging voor kunstmest maar je komt wel goed van je mest af. Zorg wel dat je het ontwormen goed in de gaten houd.)
Eens in de twee weken krijgen de stallen een grote beurt, het natte vlas gaat dan eruit. Ongeveer 2 a 3 kruiwagens per stal. Dit gebruiken we dan weer om eventueele modderige plekken op te hogen, vlas vergaat snel genoeg, er groeit dan gewoon weer gras op.

Veel succes en plezier!

seline1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 23:28

Faelivrin schreef:
Wellicht kun je eens info opvragen bij GJ van Leeuwen? http://www.gjvanleeuwen.nl/
Ze doen veel met containers, ook kleine. :) Fijn bedrijf.

Dank je wel. Ik ben ze idd op het internet ook al eens tegen gekomen.

seline1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 23:30

zimmie schreef:
Hee Seline.. Wat gaaf zeg.. paardje aan huis.. en wat een luxe zeg.. Zal ik eens informeren bij mij op stal ? wij hebben natuurlijk de mestcontainer, afgedekt met een zeil en 1x in de zoveel tijd als die vol is komt er een grijper en die neemt het zooitje mee.. Zal wel eens informeren wat dat kost als je wilt..

Hee As,
Ja luxe he? Zou je idd eens willen informeren bij jou op stal? Ik weet inmiddels waar je zulke containers kan huren, maar ik kom er niet achter wie er bij ons in de buurt komt legen. Dus alle hulp is welkom :D

seline1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 23:32

Gypsy schreef:
Hier staan er s'nachts 3 paarden op stal, een welsh cob en 2 shetten. Ze staan op vlas, een erg fijn en schoon systeem. Iedere dag halen we de drollen eruit, zelfs de kleine losse drolletjes, niet lachen maar die plukken we eruit met een bbq tang. :=
Deze mest gaat in 2 kliko's, dat gaat precies, als ze vol zijn worden ze net weer geleegd.
De mest van de paddocks gaat in de wei die we op dat moment niet gebruiken. Een beetje gelijkmatig verdelen, en na een paar weken/maanden nog een keer helemaal slepen, regent gewoon allemaal weg. (Natuurlijk geen vervanging voor kunstmest maar je komt wel goed van je mest af. Zorg wel dat je het ontwormen goed in de gaten houd.)
Eens in de twee weken krijgen de stallen een grote beurt, het natte vlas gaat dan eruit. Ongeveer 2 a 3 kruiwagens per stal. Dit gebruiken we dan weer om eventueele modderige plekken op te hogen, vlas vergaat snel genoeg, er groeit dan gewoon weer gras op.

Veel succes en plezier!

Ik kon het toch niet laten om te lachen bij je bbq stukje :o . Dank je wel voor het meedenken, vlas is idd een stuk zuiniger dan stro. Ik zal het eens mee nemen in mijn overwegingen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:11

Moet je weten hoe mensen kijken als ik ze een keer mee naar stal neem. :+
Van what de hell gaat ze nu met die emmer en die bbq... oh...
Maargoed, het werkt perfect, dat wel. :D

zimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 08:37

Lil laat het door Fleures ophalen.. (vlgs mij wordt het gebruikt voor de champignons kwekerijen.. Zij heeft helaas alleen een telefoonnummer van de chauffeur, maar misschien dat je met googlen iets tegen komt...Ben benieuwd en sukses..

seline1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 08:44

zimmie schreef:
Lil laat het door Fleures ophalen.. (vlgs mij wordt het gebruikt voor de champignons kwekerijen.. Zij heeft helaas alleen een telefoonnummer van de chauffeur, maar misschien dat je met googlen iets tegen komt...Ben benieuwd en sukses..

Thanx! Ik ga het even proberen!