Zaldi zadel....verkooppunt?????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mamendt

Zaldi zadel....verkooppunt?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 14:53

Ik ben aan het kijken voor een nieuw zadel voor mijn haflinger.
Nu lijkt de zaldi mij wel wat maar waar kun je die kopen/uitproberen?
Om nu via een site van internet er eentje aan te schaffen lijkt mij niets.....
Wie heeft hier een goed ervaringsadvies ???

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:11

ik heb zelf een zaldi
ik heb hem weg bij de olla shop maar zal je dat niet aan raden
het zadel is prima hoor
alleen de survus is er erg slecht en je kunt maanden op je spullen wachten
weet zo niet waar je ergens anders zaldi zadels weg kunt halen

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:50

heidi1973@Volgens mij had jij je zadel binnen 2 weken , en ben hem ook komen passen binnen die tijd.
dus lange wachttijden gaat bij mij niet op.
enige wat je mij verkeerd had doorgegeven was de singelmaat.
En op die singel moest je inderdaad daardoor wat langer wachten, aangezien je een te korte besteld had.
Welke service had je nog meer gewenst? Dat soort informatie is voor mij altijd belangrijke kritiek.
Als je het ergens niet mee eens bent, of anders zou zien, kan ik daar namelijk weer van leren.

Ik probeer de prijzen laag te houden, en de levertijden kort!
de zadels worden vanuit spanje geleverd binnen 2 weken. (mits geen feestdagen)

CK88

Re: Zaldi zadel....verkooppunt?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:26

In Nijkerk zit er 1. Countrymill geloof ik en trekkingsadles.nl zit in Waskemeer. Zaldi is zeker aan te raden! dit is al mijn tweede Zaldi, (andere was 14 jaar oud nadat ik hem verkocht had en zag er nog prima uit) en ik ben echt super tevreden.
Mijn zadel heb ik wel online besteld, omdat je de zadelboom kan meten, en hij aangepast kan worden durfde ik de gok te nemen. Ik had wel het geluk dat ik een vriendin had die precies hetzelfde zadel op haar paard had liggen, dus ik kon hem uitproberen. Weet je al wat voor type je wil? Misschien heeft iemand in de buurt het zadel en kun je passen en uitproberen :j

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 13:00

tja, probleem is dat ik graag een diep zadel wil zoals bv de New Kent...maar hij is voor op mijn haflinger...
De een zegt dat kan niet op een haflinger zo'n diep zadel daar kom je nooit mee weg...de ander zegt, jawel hoor dat kan....

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:02

mamendt schreef:
tja, probleem is dat ik graag een diep zadel wil zoals bv de New Kent...maar hij is voor op mijn haflinger...
De een zegt dat kan niet op een haflinger zo'n diep zadel daar kom je nooit mee weg...de ander zegt, jawel hoor dat kan....

Waarom zou dat niet kunnen? En juist voor deze paarden zijn de zadels geschikt. Als je een diep zadel wil zou ik eerder voor de San Jorge gaan denk ik...

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 15:36

Nou, dat zou niet kunnen omdat een haflinger geen schoft heeft dan komt het zadel door zijn diepte veel te hoog op het paard te liggen waardoor de kans op schuiven groter is.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:39

mamendt schreef:
Nou, dat zou niet kunnen omdat een haflinger geen schoft heeft dan komt het zadel door zijn diepte veel te hoog op het paard te liggen waardoor de kans op schuiven groter is.

Dat heb ik nog nooit gehoord...een zadel moet gewoon goed passen, dan maakt het niet uit of je een diepe of ondiepe zit hebt. Heb ook zat hulsebosch zadels op haflingers zien liggen.
Probeer maar eens een zaldi, denk dat het goed past op je paard.

Equi_libre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:40

heidi1973 schreef:
ik heb zelf een zaldi
ik heb hem weg bij de olla shop maar zal je dat niet aan raden
het zadel is prima hoor
alleen de survus is er erg slecht en je kunt maanden op je spullen wachten
weet zo niet waar je ergens anders zaldi zadels weg kunt halen

Ik heb hele andere ervaringen met Olla shop. Ik had problemen met een zadel dat ik daar niet eens had gekocht, maar ze heeft ze wel voor me opgelost. Dus tja...

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:40

Ik heb even een zaldi zadel gehad, een 2de handse. gewoon uit het ruiterhuis. Helaas paste hij niet op mijn fjord.

Maar je kan hem vaak 2de hands krijgen.

Equi_libre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:42

mamendt schreef:

Volgens mij is het toch altijd een kwestie van passen.... Het is bv. een zadel dat op de meeste Iberische paarden past en die hebben vaak ook weinig schoft en zijn zelf meestal rondgeribt. Maar je weet het pas, als je het hebt geprobeerd...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:26

HAR-->ED

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:29

nombrado schreef:
heidi1973@Volgens mij had jij je zadel binnen 2 weken , en ben hem ook komen passen binnen die tijd.
En op die singel moest je inderdaad daardoor wat langer wachten, aangezien je een te korte besteld had.
Welke service had je nog meer gewenst? Dat soort informatie is voor mij altijd belangrijke kritiek.
Als je het ergens niet mee eens bent, of anders zou zien, kan ik daar namelijk weer van leren.

de zadel had ik idd binnen 2 weken
maar die zou jij komen brengen en passen
maar je kwam pas weken laten toen ik het zadel al 4 weken had
en ook moest ik opeens gaan betalen voor het langs komen dat was ook niet af gesproken
de singel maat had ik je wel goed door gegven maar haf JIJ verkeerd berstelt
en heb daar maanden op moeten wachten en pas toen ik naar meedere mails (waar ik geen antwoord op kreeg) je eindelijk een keer te pakken kreeg op de telefoon en zei als je niet nu meteen een keer ging leveren ik anders aangifte ging doen voor oplichting kon die opeens wel gelevert worden
dus praat het niet opeens allemaal zo mooi
heb een hele grote besteling bij je gedaan mag je ook wel wat voor terug verwachten
ik bestel zeer zeker niets meer bij jou

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:58

heidi1973 schreef:
nombrado schreef:

en ook moest ik opeens gaan betalen voor het langs komen dat was ook niet af gesproken
en heb daar maanden op moeten wachten en pas toen ik naar meedere mails (waar ik geen antwoord op kreeg) je eindelijk een keer te pakken kreeg op de telefoon en zei als je niet nu meteen een keer ging leveren ik anders aangifte ging doen voor oplichting kon die opeens wel gelevert worden
heb een hele grote besteling bij je gedaan mag je ook wel wat voor terug verwachten

Zulke dingen hoor je over PB te doen, niet erg netjes zo...
Ik ben trouwens prima te spreken over de service van Ollashop. Moest wel een maand wachten op mijn singel, maar dat heeft ze wel vermeld van te voor ivb met de feestdagen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:34

heidi1973 schreef:

Het is jammer Heidi, dat je dit op deze manier openbaar neerzet, zonder enig persoonlijke communicatie naar mij toe over je klacht. Dat heb je namelijk mij nooit persoonlijk gemaild.
Bovenstaand heb je mij namelijk nooit gezegd of gemeld. Ik betreur het dat je ervaring nu zo is geweest, en had van te voren duidelijk gezegd, dat de prijzen op de site zonder passervice is. Vermoedelijk is je dat ontgaan of heb je het niet begrepen.
aangezien je het zadel al kende, van een vriendin en je een identiek zadel wilde, heb ik deze voor je besteld, incl de door jou opgegeven maat singel .
Ik hoop in ieder geval wel, dat jij en je paard blij zijn met je zadel.
En zou het in het vervolg prettig vinden als je dit mijn persoonlijk mailt als je klachten hebt.
Op deze wijze, kan ik namelijk niet je klacht in behandeling nemen.
We hebben het hier over meer dan 1 jaar geleden en dit is de eerste keer dat ik dit van je hoor. ;(

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:35

CK88 schreef:
Ik ben trouwens prima te spreken over de service van Ollashop. Moest wel een maand wachten op mijn singel, maar dat heeft ze wel vermeld van te voor ivb met de feestdagen.

en die singel? zeker het wachten waard!! :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:40

Ik ben wel benieuwd naar de beweegredenen van TS waarom ze juist denkt dat Zaldi hét zadel is voor haar Haf. In zadelland zijn inmiddels zo ongelooflijk veel merken en keuze, dat ik altijd geïnteresseerd ben in het waarom achter de keuze van de consument.

Ik bedoel dit natuurlijk niet aanvallend t.o. de dealer van Zaldi. Ook Zaldi is een prima zadel. Maar ik krab me nu een beetje achter de oren over het moddergesmijt hier tussen klant en verkoper. Ook verkoper kan het netjes via PB spelen immers.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:59

Beweegredenen van de TS is de zadelproblemen die ze ervaren heeft door de jaren heen en nu haar paard toch wel problemen ondervind. (op maat gemaakt, en dus niet goedkoop)
Er zullen ongetwijfeld naast Zaldi nog andere merken passen. Echter zullen dat toch wel zadels worden in duurdere prijsklasse. Bovendien is de voorkeur voor de zit van de ruiter ook een issue. Er blijft altijd een risico, ook als je zadelmakers laat komen aanmeten en passen, kunnen er zich na een paar maanden al problemen voordoen.

Het is hier een openbaar forum, en als er iets negatiefs neergezet wordt, waarvan het verhaal anders is, dan dat het lijkt, komt daar een reactie op van mijn kant. Niets meer dan dat. Dan worden beide kanten van het verhaal belicht.
Er wordt al genoeg slecht gekletst over mensen die men niet kent, of nooit heeft gezien en daar meteen een oordeel over hebben of aan hangen.
Mijn belang is in de zadels een goed passend betaalbaar zadel voor paard (punt 1) en ruiter te vinden.
Vanuit mijn eigen ervaringen door de jaren heen, (en geloof me, ik heb er heeeeeeeel wat getest en uitgeprobeerd) verkoop ik alleen producten waar ik volledig achter kan staan en waar het paard geen schade van ondervind.
Ik wil graag dat een paard fijn kan bewegen onder een zadel. Dat is mijn doel!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:03

TS heet geen nombrado. Dus ik hoef de beweegredenen van Nombrado niet te weten. Te veel belangenverstrengeling.

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:09

nombrado schreef:
heidi1973 schreef:

Het is jammer Heidi, dat je dit op deze manier openbaar neerzet, zonder enig persoonlijke communicatie naar mij toe over je klacht. Dat heb je namelijk mij nooit persoonlijk gemaild.
Bovenstaand heb je mij namelijk nooit gezegd of gemeld. Ik betreur het dat je ervaring nu zo is geweest, en had van te voren duidelijk gezegd, dat de prijzen op de site zonder passervice is. Vermoedelijk is je dat ontgaan of heb je het niet begrepen.
aangezien je het zadel al kende, van een vriendin en je een identiek zadel wilde, heb ik deze voor je besteld, incl de door jou opgegeven maat singel .
Ik hoop in ieder geval wel, dat jij en je paard blij zijn met je zadel.
En zou het in het vervolg prettig vinden als je dit mijn persoonlijk mailt als je klachten hebt.
Op deze wijze, kan ik namelijk niet je klacht in behandeling nemen.
We hebben het hier over meer dan 1 jaar geleden en dit is de eerste keer dat ik dit van je hoor. ;(

ik ga hier ook verder niet op in
ik weet welke evaring ik met je heb en dat is die dat ik nooit meer wat bij je bestel

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:36

Moderatoropmerking:
Zullen we de persoonlijke toesprekingen even achterwege laten? Of stuur elkaar een PB, dit hoort namelijk niet thuis in het topic. De berichten zijn verwijderd