Welk bedrijf voor aanleggen buitenbak? Ervaringen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

haflingertje

Welk bedrijf voor aanleggen buitenbak? Ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 12:43

Zoals te titel al een beetje verklapt ben ik een beetje rond aan het kijken naar een goed bedrijf die buitenbakken aanlegd.
Ik heb via google al enkele bedrijven gevonden die dit doen maar ik ben vooral op zoek naar ervaringen.
Welk bedrijf heeft bij jullie de bak aangelegd? Zijn jullie tevreden?

Wij hebben 3 jaar geleden zelf wat in elkaar geknutseld met mensen die er verstand van hadden (zeiden ze)
Natuurlijk met een zo laag mogelijk kostenplaatje en dat is te merken.
Nu willen we de bak helemaal opnieuw laten aanleggen op een andere plek door een goed bedrijf.
De bak wordt 40 bij 20.
Bij dit project willen we vooral dat het goed gebeurd! En we het hele jaar door zoveel mogelijk kunnen rijden!
(dus we zijn echt op zoek naar een bedrijf die dit voor ons gaat doen)
Wij wonen in zuid limburg.

Wie heeft er tips?

Revanches

Re: Welk bedrijf voor aanleggen buitenbak? Ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:24

VSW-->ED

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:35

Ik wil wel even meelezen, alhoewel ik aan de andere kant van NL woon.. Onze bak heeft ook een opknapbeurt nodig..

Heb je een budget?

bosje_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:35

Wij willen ook een bak aan gaan leggen, omdat we de mogelijkheden hebben willen we dit zelf gaan doen.
Ik weet het de meeste van jullie vinden dit niet verstandig maar toch gaan we het zelf proberen.
We hebben al geschikt zand voor de toplaag, ook een waterdoorlatende laag voor om de drainage heen hebben we.
Ik ben nu alleen nog opzoek naar een geschikte scheiding. Er zijn van die matten welke hier op het forum meer aangeschreven worden maar ik dacht meer aan een soort doek. Ik heb een aantal mogelijkheden in gedachte, ik zal ze even op een rijtje zetten.
Antiworteldoek: Dit komt alleen omhoog naar verloop van tijd schijnt.
Viltdoek, dit is vrij dik en raakt mogelijk verstopt maar heeft iemand hier ervaring mee?
Geovlies, dit wordt vaak gebruikt bij kunstgras om de druk te verdelen, is een stuk dunnen dan viltdoek maar ook een stuk duurder, iemand hier toevallig ervaring mee?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik gebruik deze topic ook even hopelijk vind je dat niet erg haflingertje!!
En om je even te helpen met bedrijven, agterberg is een bedrijf wat erg veel ervaring heeft en legt ook erg goede bakken aan. Helaas verstekken ze geen info over de materialen die ze gebruiken.

Gr steven

sumiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:55

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 10:52

Vulina schreef:
Ik wil wel even meelezen, alhoewel ik aan de andere kant van NL woon.. Onze bak heeft ook een opknapbeurt nodig..

Heb je een budget?

Nee we hebben geen buget. Een goede buitenbak laten aanleggen kost veel geld en dat hebben we er graag voor over.

sumiry schreef:
Dacht eigenlijk meteen aan een loonwerker, maar heb even beetje gegoogeld:

http://www.straathofmanegebodems.nl

http://www.marcroelofs.nl

http://www.landsend-nl.com

Bedankt maar waar het mij vooral om gaat is ervaringen van mensen die al een buitenbak hebben laten aanleggen :)

Steven: Wij hebben ook samen met een loonwerker (die heeel veel ervaring had zei hij) de bak aangelegd en het is een groot waterballet geworden.. Vandaar dat we het nu graag willen laten doen door een goed bedrijf. Zelf aanleggen zou ik nooit meer doen, kost veel geld en we hebben nog niet veel :o

Wiekenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:13

Wij hebben onze rijbak door een loonwerker aan laten leggen! Ik heb hierbij gevraagd of ze de ondergrond eerst helemaal wouden omspitten met de kraan toen hebben ze om de 5 meter drainage in de grond gedaan met een sloot aan de lange zijde van de bak. Vervolgens hebben ze het zand in de bak 10 cm hoger gedaan dan de omliggende perselen en ligt het zand op afschot. dat wil zeggen dat het zand aan de linker kant van de bak hoger ligt dan aan de rechter kant. zodat alles de sloot inloopt. ook moet je zorgen dat de bak niet te mul is. maar dat weet je zelf vast ook wel! ;)

eye_dian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:12

Agterberg hoor ik wel goede berichten over maar geen idee hoe of wat. In mijn lessen op school werden hun goed aangeschreven vooral voor buitenbakken maar ik denk dat daar een behoorlijk prijskaartje aan vast zit

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 09:42

Wij leggen als bedrijf regelmatig buitenbakken aan. Dit is niet zo simpel. Belangrijk is dat je weet waar de ondergrond uit bestaat. Dat bepaalt nl. of je bak kunt omzetten of niet. Is de ondergrond goed, dan halen wij de zwarte grond eraf en leggen die ernaast, dan het gele zand daaronder omhoog halen. De zwarte grond onderin en het gele zand erboven op. Dan ligt het aan de grondsoort en korrelgrootte of de bak nog gedraineerd moet worden en waar de drainage naartoe kan aflopen. Dan moet er dus bovenop de drainage speciaal drainagezand komen en daar bovenop kan weer geel zand. Het beste is om toch een meter geel zand te hebben, dit zorgt ook al vaak voor een goede afwatering. Dus niet alle zand soorten zijn geschikt: is de korrel te klein dan krijg je sneller een vaste laag, is de korrel te groot dan wordt de bak erg mul.
Is de ondergrond niet goed dan moet er zand aangevoerd worden. Misschien met een toplaag van ander materiaal (bijv. cocos). Voor het aanleggen van een goede buitenbak is wel verstand nodig.
Wij zitten vlakbij Assen, Drenthe

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 12:08

Agterberg hoor ik inderdaad regelmatig, daar ga ik eens voor informeren!
Eldie ik heb je een pb gestuurd.