Ik heb hier al heel wat topics doorgelezen, maar inmiddels duizelt het me zo, dat ik mijn vraag maar toch maar stel in een nieuw topic.
Ik overweeg om een leuk recreatief paard te kopen (heb absoluut geen dressuur-ambities, wil gewoon lekker met haar buiten rijden), maar wil dan wel eerst weten waar ik haar kan stallen en wat dit precies kost. Ik weet wel ongeveer wat ik wil, maar waar ik dit kan vinden? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Stalling bij een boer, pensionstal of manege is mij om het even, maar wat ik minimaal zoek:
*een stal in de regio Portugaal / Rhoon, of maximaal in Spijkenisse, Hoogvliet, Rotterdam-zuid of Barendrecht (Rotterdam-noord mag ook, maar dan wel in de buurt van de snelwegen) *een mooie omgeving om in buiten te rijden *prijs maximaal 200 euro inclusief voer *bij voorkeur een buitenrijbaan aanwezig (binnenrijbaan niet noodzakelijk)
De prijs voor stalling wil ik zo laag mogelijk houden, niet omdat ik het geld niet heb, maar omdat ik het er niet voor over heb er heel veel geld aan uit te geven (veel faciliteiten zal ik toch nooit gebruiken). Dierenartskosten, hoefsmid etc. zullen geen probleem zijn (daar bezuinig ik niet op!!). Maarrr ik zoek dan wel een goedkope stalling; vanzelfsprekend mag het paard niet lijden onder de lage prijs!!!!! De voorkeur heeft het dan ook het paard te stallen bij een kleinschalige pensionstal of boer.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Alvast bedankt voor de reacties!!!
Prijs lijkt mij in deze omgeving inderdaad niet erg haalbaar...
_Bianca
Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-12 19:50
Daar was ik inderdaad al bang voor hahaha! Wat is wel haalbaar? Ik geloof dat v. hilten in Rhoon ook niet zo heel duur is toch? Ik kan daar alleen niets van terugvinden op internet...
San
Geplaatst: 03-01-12 23:32
Bij v Hilten zal je idd zoiets betalen als je vraagt, maar dan moet je wel zelf nog voer kopen.
Verder kun je bij de wat simpelere accomodaties meestal voor 250/275 per maand denk ik wel wat vinden.
Je zou vereniging Zuiderpark eens kunnen proberen of de Zuiderhoefslag, geloof dat je daar zo rond de 165 euro betaald per maand. De laatste is in ieder geval inclusief voer, zitten alleen voerbeurten bij en wat klusjes geloof ik
Rustique
Geplaatst: 23-01-12 17:55
Misschien is stal 't Nieuweland in Barendrecht wat voor je dit is alleen wel boven je budget namelijk 260,- incl. voer. Hier is de site: http://stalnieuweland.webklik.nl
Laatst bijgewerkt door Martine op 23-01-12 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Cursief uit tekst gehaald
Bedankt voor jullie reacties, ook de pb's! Ik heb besloten het paard waar ik het over had toch niet te kopen (teveel onzekerheden), maar ga vermoedelijk volgend jaar rustig op zoek naar een leuk recreatiepaard.. Ik zal rond die tijd ook eens bij een aantal stallingen gaan kijken. In ieder geval zal ik er meer over moeten hebben dan ik graag had gezien (de Hooge Stee in Rhoon heeft toch wel mijn voorkeur i.v.m. bereikbaarheid). Maar aan de andere kant, een stalling heel dicht bij huis is natuurlijk ook een grote plus!