Scheert iemand in Drenthe/Overijssel met Heiniger Progress?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chawwa

Scheert iemand in Drenthe/Overijssel met Heiniger Progress?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 16:15

Hallo,

Ik heb sinds kort een Heiniger Progress, maar merk dat ik nog niet al te handig ben met scheren.
Ben vooral niet tevreden over het aantal strepen wat ik achterlaat. Mijn bruine paard valt mee, maar mijn schimmel is meer een soort 'patchwork' design geworden.
De messen zijn scherp, maar ik ben bv nog zoekende naar hoe strak de stelschroef moet etc.

Graag zou ik eens meegaan met iemand die ervaren is met scheren en met eenzelfde machine scheert om een beetje de kunst af te kijken. Uiteraard kan ik dan ook mijn machine meenemen. Of nog een paard hier bij mij thuis scheren met mijn machine.
Iemand zin om mij hiermee te helpen?

Ik hoor het wel, alvast dank!

Grrr Chawwa

Martine

Re: Scheert iemand in Drenthe/Overijssel met Heiniger Progress?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:25

SV -> EA-GZ

sliertje

Re: Scheert iemand in Drenthe/Overijssel met Heiniger Progress?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:55

Hoeveel tanden heeft het mes? Als je een grover mes hebt krijg je vaak strepen. Deze worden vaak voor koeien e.d. gebruikt. Dit zou je op internet wel kunnen uitzoeken denk ik.

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:24

Ik scheer met een heiniger progress en ik heb nou niet echt last van strepen. Hangt inderdaad van je messen af en van de manier waarop je scheert. En strepen kan je voor een groot deel wegscheren door net van een andere kant er overheen te scheren. Je mag best wel eens met me mee, ik zou je ook best willen helpen, maar ik zit net boven Tiel, is niet echt bij je in de buurt...