Ik heb in juni mijn paard verkocht aan manege Marhulzen. Ze zou op afbetaling verkocht worden, ik heb hier een heleboel gezeik mee gehad, maar daar wil nu even niet op in gaan hier, is nl. nogal een lang verhaal. Ik weet dat de manege verkocht zou worden, maar de website, hyves en facebook paginga bestaan niet meer, ook het telefoonnr. bestaat niet meer. Weet iemand hier of de paarden er nog staan, en evt. een telefoonnummer van diegene die verantwoordelijk is voor het spul daar. Ik krijg namelijk nog 1000 euro van diegene aan wie ik haar verkocht heb. Ook maak ik me zorgen hoe het met mijn ex-paard is. Ze heet Orinoko, is een merrie kleur koffievos, van ongeveer 1.60 hoog, 3 witte benen en een bles. Het ging me toen zeer aan het hart om haar te verkopen, maar ik dacht dat ze het daar goed zou krijgen, wat dus achteraf niet het geval blijkt te zijn.
Ik ben instructrice op manege Marhulzen, ik geef de gehandicaptenlessen waar we Ori ook voor gebruikten. De manege is nu overgenomen door een nieuwe eigenaresse die sommige paarden heeft overgenomen. Ik weet dat ik Ori op het laatst weigerde te gebruiken omdat ze last had van de rug. Ik weet niet zeker wat de vorige eigenaresse hieraan gedaan heeft. Volgens mij is Ori er ook niet meer, maar waar ze gebleven is weet ik niet. Ik kan het anders volgende week woensdag (dan moet ik weer les geven) wel vragen aan de nieuwe eigenaresse, misschien weet zij het. Dat je gezeur hebt met de vorige eigenaresse verbaasd me niks Ik weet wel dat het een schat van een beest was en dat ik het nog steeds jammer vind dat ze toen "mankementen" kreeg. Ik ben alleen wel blij dat ik toen voet bij stuk heb gehouden en geweigerd heb haar te gebruiken toen ze pijn had. Ik heb haar (vorige eigenaresse)dan ook voor gek verklaard dat ze haar nog gebruikte. Een dag later werd ze op rust gezet. Ik zeg je al wel vast dat je waarschijnlijk naar je geld kunt fluiten (er staan nog wat mensen in die rij namelijk). Van een kale kip kun je niet plukken...
Ja Lotje is er nog en wordt volop gebruikt. Wat een ideaal paardje is dat. Ik ben echt helemaal weg van haar. Nooit sjaggie en altijd lekker voorwaarts.
gelukkig!:) wel een beetje vreemd dat ze volop gebruikt wordt overigens, we hebben haar verkocht omdat ze een terugkerende kreupelheid heeft. Maar als ze geen last meer heeft,super!!
Nee ze heeft nooit kreupel gelopen, maar nou wordt ze door ons natuurlijk niet intensief ingezet. En met volop gebruikt bedoel ik eigenlijk dat ze bij ons in de lessen (dus veel stappen) geregeld gebruikt wordt omdat ze zo ontzettend braaf wordt. Bij de andere lessen weet ik niet of ze veel gebruikt wordt. Volgens mij wordt ze niet voor de beginnerslessen gebruikt omdat ze daar iets te pittig voor is. Voor de rest krijg ik van de manegelessen weinig mee natuurlijk.
oh ik dacht al:p nou ik ben helemaal blij dat het zo goed gaat!! maar de manege is verkocht dus? lijkt me heel leuk om binnenkort eens langs te komen!!
De 24e haal ik als het goed is mijn rijbewijs, ik kom daarna een keer langs, leuk!!
lori1kenobi
Geplaatst: 15-01-12 03:36
Wow als ik dit zo lees ben ik erg blij dat ik mijn fjord Amara die daar in bruikleen stond nog net voor de verkoop van de manege heb terug gehaald. Ik moet zeggen dat ik nooit problemen met de eigenaresse heb gehad en zij altijd erg open en hartelijk naar mij toe geweest zijn. Wel moet ik bekennen dat er destijds zonder mijn medeweten ze verleast is aan iemand. Ik kwam daar per toeval achter omdat ik haar als leasepony op mp tegen kwam. Toen ik dat las ben ik ook direct gaan zoeken naar een plekje hier in de buurt. De periode dat ze daar heeft gestaan heeft haar ook niet erg goed gedaan merk ik nu ze terug is. Ze was altijd erg licht op de hulpen en heeft nu geleerd dat ze door druk op haar hoofd heen kan trekken. Ook heb ik het idee dat ze toch wat overvraagt is aangezien ze nerveus is geworden voor het werk en het vertrouwen in mensen wat kwijt is. Gelukkig gaat het de laatste weken met sprongen vooruit en heb ik bijna mij oude vertrouwde knuffelkont terug. Het is niet zo dat ik de indruk had dat ze het daar slecht had, ik ben er een paar x wezen kijken en ze zag er altijd prima uit. Toch heb ik mijn lesje wel geleerd met haar in bruikleen te geven, voor mij is dit geen optie meer. Ik laat haar liever een jaar in de weide lopen dan dat ik haar nogmaals aan iemand zal uitlenen door gebrek aan tijd.
Ori had lichte vorm van spat. die is daar voor gespoten door de da . De vorige eigenaresse heeft ori nu ergens in eibergen staan op wei geloof ik .
Tinka
Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-12 21:31
Ik heb weer contact met de vorige eigenaresse van de manege (en van Ori nu dus). Ori word goed verzorgd heeft ze me verteld en ik hoop dat we alles op kunnen lossen.
sulis
Geplaatst: 22-02-13 16:43
Wij zoeken onze pony. Het is een New Forest pony, naam Wendy, D-pony, donkerbruin en drie witte voeten. Ze zal nu 19 jaar oud zijn. Ze had bij verkoop licht last van spat. In 2009 is onze pony doorverkocht aan Manege Marhulzen te Groenlo. We hebben de manege een keer bezocht in 2010 en zagen dat onze pony een mooi plekje had. We spraken met een instructrice en onze dochter mocht nog even op haar oude pony rijden. Deze aardige mevrouw vertelde dat de eigenaresse van de Manege binnenkort ging verhuizen naar Duitsland (net over de grens), waar ze een nieuwe manege zou beginnen. Ze vertelde ook dat Wendy zeker mee zou verhuizen, omdat het een zeer braaf beest is. Nu proberen wij al meer dan een jaar te ontdekken waar de eigenaresse van Manege Marhulzen nu woont, zodat we Wendy weer eens kunnen opzoeken, helaas zonder resultaat. Wie kan ons helpen?