Ervaringen Alex Van Der Hoef Paardenhandelaar Gellichem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

my_precious

Ervaringen Alex Van Der Hoef Paardenhandelaar Gellichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 00:08

Wie kent of heeft ervaring met Alex van der Hoef paardenhandelaar in Gellichem.

Ik weet dat deze man al jaren in paarden handelt maar hoor regelmatig dat de paarden naar het buitenland gaan en er gehandeld wordt in slacht paarden.
Ook goede paarden die verkocht worden door omstandigheden of ingeruild worden gaan naar het buitenland, volgens mijn informatie.
Er wordt gezegd dat de slachtprijs aanzienlijk hoger ligt in Frankrijk dan hier in Nederland.
Ik wil graag ervaringen van mensen hier op bokt lezen.

Ps: Als dit verkeerd staat, kan dit dan verplaatst worden.

CleovG

Re: Ervaringen Alex Van Der Hoef Paardenhandelaar Gellichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:12

Wat toevallig. Ik dacht gisteren nog aan hoe het met deze man zou gaan.

Vroeger hebben we redelijk wat miskopen gehad, maar via Alex konden we toch steeds een mooie oplossing vinden. Vond het altijd een bijzondere man.

De laatste keer dat ik hem gezien heb is wel bijna 8 jaar gelden denk ik... Ben benieuwd hoe het er nu gaat/ is

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 00:14

CleovG schreef:
Wat toevallig. Ik dacht gisteren nog aan hoe het met deze man zou gaan.

Vroeger hebben we redelijk wat miskopen gehad, maar via Alex konden we toch steeds een mooie oplossing vinden. Vond het altijd een bijzondere man.

De laatste keer dat ik hem gezien heb is wel bijna 8 jaar gelden denk ik... Ben benieuwd hoe het er nu gaat/ is

naar mijn weten is hij nog de zelfde man als vroeger maar inmiddels wordt er ook in slacht paarden gehandeld, dat was vroeger niet zo.
ze gaan zoals mijn informatie is met bosjes elke week tegelijk naar frankrijk.
ik neem aan dat het wel goed gaat.
alleen vraag ik mij af waarom in slacht paarden of waarom allemaal naar frankrijk.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:24

ook hier geldt weer, de kans dat je bij een handelaar een miskoop koopt is heel groot. Het heeft geen zin om dan te gaan piepen, er is niet voor niets een gezegde: goedkoop is duurkoop. en dat begint al bij de eigenaar die zijn slechte paard de handel ingooit. Uiteindelijk draait het om de centen. De eigenaar wil nog wat verdienen, net als de handelaar, koper wil niet veel uitgeven. Plaatje rond. Houd je ogen open en denk na, het ligt niet alleen aan een handelaar.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 00:27

Caesar schreef:
ook hier geldt weer, de kans dat je bij een handelaar een miskoop koopt is heel groot. Het heeft geen zin om dan te gaan piepen, er is niet voor niets een gezegde: goedkoop is duurkoop. en dat begint al bij de eigenaar die zijn slechte paard de handel ingooit. Uiteindelijk draait het om de centen. De eigenaar wil nog wat verdienen, net als de handelaar, koper wil niet veel uitgeven. Plaatje rond. Houd je ogen open en denk na, het ligt niet alleen aan een handelaar.

daar heb je gelijk in, en je kan het paard altijd laten keuren, maar ik vraag mij af omdat er paarden zijn in verschillende prijsklasse waarom er dan ook gehandeld wordt in slacht paarden en dat er heel veel jonge paarden in opfok staan.
leveren die dan zoveel geld op in frankrijk? en de oudere paarden die aangeboden worden die goed zijn ook naar de slacht gaan.
je hoort zoveel verhalen tegenwoordig.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:30

Ja ik heb n paard via hem gekocht
Bleek uit duitsland een ocd diertje, heb ik dus in moeten laten slapen

Patty83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:44

Mijn paard is 4 jaar geleden bij hem vandaan gekomen. Prima paard, niets mis mee. Ken meer paarden die bij hem gekocht zijn en na jaren nog prima in orde zijn. Maar ook 1 die iets bleek te mankeren. Eigenlijk zoals bij zoveel handelaren dus, gewoon laten keuren!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:59

TAO-->EA-GZ-Diensten

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:01

Moderatoropmerking:
Let er svp op dat alleen ervaringen uit 1e hand zijn toegestaan op EA. Daarnaast zien we ook graag dat je onderbouwd waarom je positief of negatief over een bedrijf of iemand bent. Dan heeft de TS er namelijk ook echt iets aan.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:42

Patty83 schreef:
Ken meer paarden die bij hem gekocht zijn en na jaren nog prima in orde zijn. Maar ook 1 die iets bleek te mankeren. Eigenlijk zoals bij zoveel handelaren dus, gewoon laten keuren!

Ik heb in het verleden meerdere paarden bij Alex gekocht (ook mijn schimmel komt bij hem vandaan). Natuurlijk, hij handelt in paarden- oftewel, hij verdient zijn brood ermee, uiteraard wil hij ook geld verdienen en aangezien veel paarden tegenwoordig (helaas noodgedwongen) verkocht moeten worden, wordt er gezocht naar andere afzetmarkten. Wanneer dit betekent als slachtpaard, is dat heel hard, maar voor sommige paarden misschien wel de eerlijkste oplossing. Helemaal naar Frankrijk? Ja, dat is niet fijn, maar in Nederland leveren de paarden gewoon veel minder op. Een echt goed paard zal niet zomaar bij de slacht belanden verwacht ik.
Wanneer je een niet (rontgenologisch) gekeurd paard koopt, bij wie dan ook, en hij blijkt wat te mankeren, dan vind ik het niet eerlijk om naar de handelaar/verkoper te wijzen, maar dan heb je zelf niet slim gehandeld! Uitzonderingen daar gelaten, want daar zullen ook voorbeelden van zijn!
Wil je meer zekerheid over de gezondheid van het paard, laat hem dan keuren!

Patty83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:53

Misschien heb ik het niet helemaal duidelijk omschreven Rhijnauwen, maar dit is precies zoals ik het bedoel ;) Mijn paard komt bij hem vandaan en hebben we rontgenologisch laten keuren, en was prima in orde. Die andere paarden zijn niet gekeurd en daar is het net zo bij als in de hele paardenwereld het geval zou zijn, soms heb je mazzel en soms niet.
Vorig jaar heeft Alex nog een paard van een kennis terug genomen omdat deze, na jaren, door persoonlijke droevige omstandigheden weg moest. Hij nam dit paard alleen terug omdat het bij hem gekocht was. Volgens hem werd hij op dat moment 'overspoeld' met mensen die hun paard aan hem wilden verkopen, en nam hij zelfs geen paarden meer aan. Kan me dus voorstellen dat er een aantal (die slecht te verkopen zijn) naar de franse slager vertrokken zijn. Dat gaat zo met een overschot, maar voor de betere paarden zal echt wel een koper komen die meer biedt dan de slachtprijs..

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:15

Patty83 schreef:
Misschien heb ik het niet helemaal duidelijk omschreven Rhijnauwen, maar dit is precies zoals ik het bedoel ;)

Wel hoor, je was heel duidelijk, (daarom had ik jouw tekst erbij gezet) ik ben het helemaal met je eens

Patty83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:41

Oeps sorry hoor hihi, beetje blond.. :o?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:38

Annetteketet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 08:12

Ik ben op zoek naar mijn voormalige Haflingermerrie, in oktober 1998 heb ik haar aan Alex van der Hoef uit Gellicum verkocht. Nu ruim 20 jaar later wil ik graag weten wat er met haar gebeurd is. Ze was toen nog geen twee jaar, super gezond en ze had papieren. Wie weet of kent iemand die eind jaren 90 of begin 2000 een jonge Haflinger merrie bij hem gekocht heeft. Ze had een kenmerkende brede doorlopende bles, neusgaten indringend met een vosvlekje bij het linker oog. En een witte onderlip. Ze was geboren 14 maart 1997. Haar naam was Ronja.
Door vervelende omstandigheden heb ik haar toen moeten verkopen, met pijn in mijn hard.

Ik hoop dat iemand iets weet.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:38

Kan het stamboek je misschien verder helpen, of zaten er geen papieren bij? Of wellicht via een haflingerforum?

Annetteketet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:28

rhijnauwen schreef:
Kan het stamboek je misschien verder helpen, of zaten er geen papieren bij? Of wellicht via een haflingerforum?

Ik heb helaas geen nummer, maar er zaten papieren bij. Ik ga eens zoeken naar een Haflinger forum. Ik ben een beetje een digibee, maar hier ben ik ook op gekomen. Dank voor de tip

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:58