Carbid schieten mag pas vanaf 300 meter van gebouwen of andere voorzieningen waarin dieren verblijven. Ik neem aan dat je buren daar van op de hoogte zijn? Zo niet dan moet je ze dit nog even melden. Houden zij zich er niet aan kan je politie bellen, simpel zat.
Carbid en vuurwerk is verschrikkelijk voor dieren. Nou zijn mijn 2 ijslanders er niet zo bang voor maar ik kan mij voorstellen dat niet alle paarden zo zijn.
Ik woon in Drenthe en ook hier is het een grote traditie. Nou moet ik zeggen dat waar mijn paarden staan het erg rustig is kwa vuurwerk en carbid. De plek is nogal afgelegen, dat scheelt enorm.
Ik hoop dat je wat kan vinden en maak je niet al te druk
Zelf vind ik het met oud en nieuw fijner als de paarden vrij op het land staan. Zo hebben ze altijd de mogelijkheid om weg te kunnen rennen mochten ze wel erg schrikken van een knal. Ik zorg altijd dat ze de ruimte hebben. Een stal is klein in zo'n situatie en bovendien zien ze er weinig van maar horen ze het wel onverwachts wat ook veel paniek kan veroorzaken.
De kans op brandgevaar met oud & nieuw is ook veel groter vandaar dat ik persoonlijk niet voor een stal kies maar dat is persoonlijk natuurlijk. Je moet doen waar jij je goed bij voelt zodat je paardje en jij een rustige jaarwisseling hebben. succes met het zoeken naar de juiste en veiligste oplossing!!