Ervaringen stal Welgelegen (Maarssen)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nerootje

Ervaringen stal Welgelegen (Maarssen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 19:28

Hallo bokkers,

Ik ben het weekend op stal welgelegen in Maarssen/ Tienhoven geweest voor een stal en zo op het eerste gezicht leek me dit wel wat :D

Staan er bokkers op deze stal of hebben ervaringen met deze stal? Ben erg benieuwd! let me know!

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:45

In de zomer voldoende weidegang, in de winter nauwelijks buiten. Moet je zelf doen of onderling regelen + beperkte tijd. Ik vind persoonlijk de sfeer niet echt fantastisch, ik houd er niet van dat mensen hun paard aangebonden in opgekropte houding uit de stal trekken om te gaan longeren en vervolgens weer terug pleuren. Eigen ogen meegekregen, en niet eenmalig. Helaas. Maar het kan zo maar zijn dat er een wissel heeft plaatsgevonden en er mensen bij/weg zijn. Weet ik niet. Kan ook best zijn dat mensen andere ervaringen hebben. Binnenbak is fijn, stallen redelijk ruim. Kan iets lichter. Voerkwaliteit niet altijd denderend, maar dat is soms niet anders. In Utrecht Noord zitten nog meer stallen, stal Verwey in Maarssen, Frissche Roemer (2 u buiten 's winters) in Oud-Zuilen, Marsua. Of iets verder Guntersteijn in Breukelen, Van der Pannen in Portengen (ook met binnenbak, weidegang overdag en in de winter dagdeel buiten). Of richting Loosdrecht die kant op, Hollandsche Rading, Groenekan? ZIjn ook prive wat kleine stallen aan de Noorderplas. Is wel eens een advertentie op marktplaats, maar weet ik verder niet. Succes in je zoektocht.

Nerootje

Re: Ervaringen stal Welgelegen (Maarssen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 20:46

Bedankt voor je reaktie! Gebeurd het ondeling wel dat ze voor elkaar de paarden buiten zetten?
Dat heb ik nu ook dus is niet zo'n probleem. Frissche roemer ben ik ook geweest dat vond ik dus echt helemaal niks. Bedankt voor je opties

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:12

Moderatoropmerking:
Ervaring uit 2e hand is niet toegestaan, die berichten zijn dan ook verwijderd

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:12

VSW-->EA-GZ-Diensten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:11

Ben er vaker geweest. Vind het geen fijne stal. De stallen zijn voor paarden te klein en te donker. Vind de eigenaar geen aangename man. Ben er vaker mee in contact gekomen en ook al spreek je hem erg beleefd aan.. je wordt aangekeken alsof je onder de grond moet. In de winter is de paddock 1 grote baggerpoel.

En dan niet alleen bagger.. maar paarden staan letterlijk tot hun knieen in de drap. Daar mogen ze ook maar een beperkte tijd staan (ik geloof max. een half uur) de helft van de pensionklanten gunnen elkaar het licht niet in de ogen en wat er rijd rijd meestal niet fijn. (enkele uitzonderingen daargelaten) De longeercirkel is belabberd afgezet en het gebeurd er dan ook vrij regelmatig dat jonge/nieuwe/frisse paarden ineens buiten de cirkel staan.

Het enige voordeel wat ik er zie is de binnenbaan en het feit dat het niet zoveel geld kost. Heb er een tijdje een paard gereden en lesgegeven vandaar dat ik het weet. Je betaald dan wel voor kuil. Maar biks moet je zelf kopen en klaarzetten en je kuil moet je ook zelf klaarzetten in kratjes. Staat het er niet krijgt je paard ook niets.

Ooit in een ver verleden zelf eens wezen kijken voor een stal daar. Hoorde de vrouw toen roepen "En als je het hier niet kan vinden, dan is DAAR het gat van de deur!" Toen hoefde het van mij direct al niet meer.

Ik sta in Houten. Betaal er een stuk meer maar mijn paard staat er daar een stuk beter bij. (enige nadeel is weinig weidegang..)

We hebben 4 paddockjes met een prima bodem.. alleen als het echt heeeel erg geregend heeft wil hij nog weleens een dag nat zijn. De sfeer onderling is (mits je zelf ook een leuk karakter hebt) hartstikke leuk en er zijn genoeg mensen die je best kunnen helpen met eventueel buitenzetten als je ook iets voor ze terug doet.

Maar.. het is natuurlijk geen garantie die ik je geef.. dat ligt er aan hoe je contact is met de mensen hier.

Ik ben in ieder geval dik tevreden