Mijn vraag is aan de mensen die in noord holland wonen waar hun het sto/hooi/kuil vandaan halen. Wat zijn jullie er nu voor kwijt? Is kuil nou goedkoper of niet? tips?
Ik haal het uit waarland, 3,75 voor stro en 4,75 voor hooi in kleine balen. zijn dit redelijke prijzen?
ikkeniet
Geplaatst: 08-12-11 23:38
Kuil heb je vaak niet in kleine balen. Omdat je de prijs opschrijft van kleine balen, denk ik dat je te weinig paarden heb om grote balen aan te schaffen en op te voeren. Ik betaal nu € 7 voor een baal vlas. En voor houtkorrels € 8,35 per zak.
Die prijzen die jij beschrijft, vind ik niet duur. Ik heb dat bedrijf ook benaderd, maar toen was er iets met levering wat op dat moment niet kon, dat ik er vanaf zag.Ik heb nu een adres bij mij in het dorp, 5,50 per baal hooi.
Anneke
Geplaatst: 09-12-11 08:51
Ik denk dat dat bedrijf in Waarland (Kroon) op dit moment het voordeligst is in deze regio...
Op mijn huurlandje staan nu mijn tinker merrie en een D pony. Ik koop een grote vierkante baal voordroog/kuil voor 75 euro. Ik doe er 3 weken mee. En geen last van schimmel of iets. Rondere balen zijn goedkoper, maar de vierkante zijn wat handiger voor bij mij op stal ivm dat ze buiten blijven staan met zeil erover.
Amsterdam, wel handig te vermelden. Past in trailer.
noivadapaz
Geplaatst: 11-12-11 17:24
Een grote baal is erg veel voor twee paarden. Misschien als het echt vriest dat je het Langer kunt bewaren en er meer van voert maar ik voer die dingen met drie paarden in twee weken denk ik zo, die gebruik ik alleen als het dus echt goed koud is.
Qua prijs vind ik het aan de maat maar ik denk niet dat het veel goedkoper kan nu. Ik heb inmiddels geleerd om ervoor te zorgen dat ik in de zomer genoeg voorraad heb voor de winter en voorjaar maar ja daar heb je nu even niets aan.