stalling kop van noord holland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dieselpaard

stalling kop van noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 14:23

Hallo allemaal!

Ik kreeg net een mailtje van de pensionhouder waaruit blijkt dat mijn paardje in de winter maar 2 uurtjes buiten komt! Nu is dit voor mijn 3-jarige paardje natuurlijk veel en veel te weinig! Tot vandaag stond hij zeker 8 uur buiten. Ik ben dus eigenlijk met spoed op zoek naar een goede pensionstalling met rijbak en waar de paarden dus veel meer buiten komen. Wie weet er een goede stalling in de kop van noord holland? Ik woon zelf in Julianadorp en 30 minuten rijden om op stal te komen is voor mij echt het absolute max.
Wie o wie kan mij helpen????

Martine

Re: stalling kop van noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:17

VSW -> EA-GZ

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:33

Je zou eens kunnen kijken of Stal Westfriesedijk plek vrij heeft. :) Komen ze ook veel buiten!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:37

Waar sta je nu? Voor hoelang is het dat ze maar 2 uur per dag naar buiten gaan? Als het maar voor bijvoorbeeld 2 maanden is omdat het land echt moet rusten.... Het is echt lastig wat anders te vinden, waar ze in de winter fatsoenlijk naar buiten kunnnen helaas

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 16:52

@ paardjes123: Ik geloof dat je bij stal Tesselaar heel veel zelf moet doen, toch? Nou vind ik dat niet zo erg, maar ik werk ook fulltime, waardoor ik liever meer betaal en dat het dan gedaan wordt. Ik sta nu bij Elly Zon. Echt prima naar m'n zin, maar dit wist ik van tevoren niet. Sta er namelijk pas vanaf augustus. Ik heb geen idee voor hoelang ze maar 2 uur per dag naar buiten gaan. Het land is nu gewoon te nat, dat gaat gewoon niet meer lukken en de paddock waar ze in komen te staan is nou niet bepaald groot...
@ Sempre: ja...daar komen ze idd veel buiten. Helaas heb ik net gebeld en blijkt dat ze echt helemaal geen plekje meer hebben. Ik heb dus maar m'n gegevens achtergelaten en hou m'n vingers gekruisd dat ze snel een plekje heeft ;)

Zijn er nog meer ideeen?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:58

Ingeborg86 schreef:
@ paardjes123: Ik geloof dat je bij stal Tesselaar heel veel zelf moet doen, toch? Nou vind ik dat niet zo erg, maar ik werk ook fulltime, waardoor ik liever meer betaal en dat het dan gedaan wordt. Ik sta nu bij Elly Zon. Echt prima naar m'n zin, maar dit wist ik van tevoren niet. Sta er namelijk pas vanaf augustus. Ik heb geen idee voor hoelang ze maar 2 uur per dag naar buiten gaan. Het land is nu gewoon te nat, dat gaat gewoon niet meer lukken en de paddock waar ze in komen te staan is nou niet bepaald groot...
@ Sempre: ja...daar komen ze idd veel buiten. Helaas heb ik net gebeld en blijkt dat ze echt helemaal geen plekje meer hebben. Ik heb dus maar m'n gegevens achtergelaten en hou m'n vingers gekruisd dat ze snel een plekje heeft ;)

Zijn er nog meer ideeen?

Bij tesselaar heb je ook all-in ik ga per 1 januari al in staan, na 7 jaar zelf te hebben gedaan ondanks fulltime baan en onregelmatige werktijden. Paddocks zijn ook vrij klein helaas.
Verder bij arie maters of manege Noordelicht maar daar loopt je paard tot zijn knieen in de prut op een klein stukje met heel veel andere paarden. Dus het is gewoon rond weg ****, om je paard in de winter in deze omgeving in een pension buiten te krijgen....
Ik ben benieuwd waar je zoektocht eindigt. Ga niet overhaast weg want bij Elly Zon lopen ze al veel buiten vergeleken met een hoop stallen uit de buurt

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 17:10

Wat betaal je bij Tesselaar voor all-in en wat krijg je ervoor? Ik weet dat een hoop mensen het wel redden met een fulltime baan, maar ik werk in het onderwijs en maak dus rustig weken van 50 a 60 uur, waardoor ik echt geen zin meer heb om ook nog die stal uit te mesten enz.
Arie Maters daar ben ik mee bekend...Noordelicht ook. Ik rij er regelmatig langs en bedenk dan iedere keer dat ik m daar liever niet neerzet ;) Ik heb Piet Spel geprobeerd te bellen, maar die was niet te bereiken.
Ja, ik zei ook al dat ik het echt prima naar m'n zin heb bij Elly, maar de situatie is nu ook dat mijn paardje nog 2 weekjes stilstaat. Hij moet nog goed uitzwaren enz, dus ik wil hem niet belasten. Daarom schrok ik ook zo erg dat ie nog maar 2 uurtjes naar buiten gaat....dan krijgt ie namelijk ineens wel heel erg weinig beweging...

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:14

Ingeborg86 schreef:
Wat betaal je bij Tesselaar voor all-in en wat krijg je ervoor? Ik weet dat een hoop mensen het wel redden met een fulltime baan, maar ik werk in het onderwijs en maak dus rustig weken van 50 a 60 uur, waardoor ik echt geen zin meer heb om ook nog die stal uit te mesten enz.
Arie Maters daar ben ik mee bekend...Noordelicht ook. Ik rij er regelmatig langs en bedenk dan iedere keer dat ik m daar liever niet neerzet ;) Ik heb Piet Spel geprobeerd te bellen, maar die was niet te bereiken.
Ja, ik zei ook al dat ik het echt prima naar m'n zin heb bij Elly, maar de situatie is nu ook dat mijn paardje nog 2 weekjes stilstaat. Hij moet nog goed uitzwaren enz, dus ik wil hem niet belasten. Daarom schrok ik ook zo erg dat ie nog maar 2 uurtjes naar buiten gaat....dan krijgt ie namelijk ineens wel heel erg weinig beweging...

-Tesselaar 230 en als je een trailer heb daar ook nog 15 euro voor. Inclusief 2x daags biks, 3x daags ruwvoer, bodembedekking, uitmesten, binnen ,buiten zetten
Volgens mij is Piet Spel nog duurder, zijn er pas een hoop weggegaan naar Arie Maters dus volgens mij wel lege stallen

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:14

je kan ook even kijken bij stal de windroos in schagen

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:43

Tuitjenhorn te doen voor je?

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:08

Misschien dat stalletje op het landweggetje, bij het ziekenhuis? Daar zie ik ze het hele jaar door buiten staan.
Sinds vorig jaar komen de paarden bij ons (tesselaar) wel meer uren per dag buiten.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:35

Stal Haaster en de Jong eens proberen?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:41

misschien heeft Caira van bokt nog plek? Bij haar staat alles 24/7 buiten :j

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:10

Schuin tegenover Elly Zon zit toch ook nog een boer die stallen verhuurd?

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:51

hotchocolat schreef:
Schuin tegenover Elly Zon zit toch ook nog een boer die stallen verhuurd?

je bedoeld bij chiel. daar staan ze volgens mij ook de hele dag buiten. word wel lastig denk want overal staan ze s winters maar een paar uurtjes buiten, behalve bij mij :D hier lopen ze de hele dag op het droge weiland...

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:48

Als dat die man is die ook in paarden handeld dan bedoel ik idd die. Ik ben daar wel eens bij een paard wezen kijken.
Het was er geen luxe maar soms is het kiezen.
Dat uurtje buiten was voor mij toen ook een van de reden om mijn paard te verplaatsen.
Weiland gaat bij ons ook niet meer. Ik heb dit jaar een stuk bestraat waar ze nu op lopen (met inloopstal).

Tussen Julianadorp en Den Helder vlak bij een tankstation en een rondtonde zit er ook een (als hij daar nog zit)

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:48

hotchocolat schreef:
Als dat die man is die ook in paarden handeld dan bedoel ik idd die. Ik ben daar wel eens bij een paard wezen kijken.
Het was er geen luxe maar soms is het kiezen.
Dat uurtje buiten was voor mij toen ook een van de reden om mijn paard te verplaatsen.
Weiland gaat bij ons ook niet meer. Ik heb dit jaar een stuk bestraat waar ze nu op lopen (met inloopstal).

Tussen Julianadorp en Den Helder vlak bij een tankstation en een rondtonde zit er ook een (als hij daar nog zit)

bedoel je maraca?

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:54

Je zou Smart Stables in het veld kunnen proberen, maar daar staan ze ook gemiddeld 2 uur buiten.
En Stal Kieftenburg in 't Veld, hoelang ze daar naar buiten gaan weet ik niet.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 18:08

@Arabesk: ik zal haar even pb-en.
@hotchocolat: ik loop regelmatig langs chiel, maar volgens mij is die stal ook vol. Verder weet ik dat je daar heel veel zelf moet doen en daar heb ik niet genoeg tijd voor. Ik betaal dan liever iets meer.
@tinkerfunss: Smart Stables heeft geen zin, dan kan ik m beter bij Elly laten staan. Stal Kieftenburg laat ik wel even in m'n achterhoofd. Probeer eerst iets dichterbij huis te vinden. Thnx. iig!
Laatst bijgewerkt door C_arola op 10-12-11 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Eerste zin verwijderd, alleen eerste hands ervaringen zijn toegestaan op EA.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:26

Tuitjemhorn staat er ook 1 op mp. Heb dr zelf ook gestaan. Hele.dagen buiten en ruime stal.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:46

Middenmeer is dat nog voor je te doen?

Leuke gezellige pensionstalling. Nu met het slechte weer komen ze niet op de weide maar staan overdag wel de gehele dag in de paddock. In de paddock wordt er hooi bijgevoerd.
Is een kleine binnenbak en een ruime verlichte buitenbak met polyvlokken.
Paarden worden 'smorgens buiten gezet en 'savonds binnen gezet. Je hebt alleen 1x per week de taak om buiten te zetten of binnen te halen.
Paarden/pony's worden gevoerd.
Prijs incl hooi en stro is €160,- per maand excl. krachtvoer. Ideaal zo want je bent vrij om te voeren wat je zelf wilt.
De stallen zijn goed geventileerd en voorzien van automatische drinkbakken.

Wel zelf mesten, maar is in overleg (tegen betaling) bespreekbaar.
Vrij om je eigen smid, da etc te laten komen.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:26

Op de website van Elly Zon staat trouwens dat ze van 8.30 tot ongeveer 13.00 uur buiten staan in de winter, niet zo netjes dat die tijden verandert worden. Het schept wel verkeerde verwachtingen...

blueguy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 01:23

Missbambie schreef:
Sassieja schreef:
Stal Haaster en de Jong eens proberen?

Grapjas!! wie wil daar nou zijn paard stallen.... :(

Nou dan zal ik wel één van de mensen zijn die de grapjas is en daar zijn paard stalt,...

Probeer gewoon zelf eens een mening te vergaren en ga niet op het oordeel van andere mensen af. Ronduit zielig gewoon!

Stefan en Guido verzorgen de paarden hartstikke goed daar is niets op aan te merken. Elke dag krijgen ze onder andere een schone stal, waar vind je dat tegenwoordig nou nog. De meeste "stallen" of hoe je sommige krotten dan ook mag noemen mesten één keer in de week of zelfs één keer in de twee weken uit, dat is pas slecht voor de paarden en zeer onhygiënisch.

Eten en drinken wordt voortdurend in de gaten gehouden en waar nodig krijgen ze ook nog extra, niet elk paard is gelijk zo zie je ook hier maar weer. Bij andere pensionstallingen krijgt vaak elk paard hetzelfde met als gevolg dat de één zowat door de deur heen gaat van de honger en de andere het gewoon simpelweg niet weg kan werken.

Is er iets aan de hand (medisch, etc) dan wordt dat ook direct gezien en krijg ik daar ook bericht van, het paard wordt niet aan zijn lot over gelaten maar op die wijze behandeld wat op dat moment het beste is. In overleg kan dan eventueel een dierenarts worden ingeschakeld.

Hoefsmid, Tandarts, Dierenarts, Verzekeringsadviseur, etc; Alles is waar nodig aanwezig en te regelen, heb nog nooit een stalling mee gemaakt welke dit goed op orde had. Gewoon prima!

Buitenritten? geen probleem hoor, elke ochtend/middag/avond kan er wat geregeld worden. Hapje mee eten, dat is ook geen probleem, de deuren staan wagenwijd open. Kopje koffie na een lange koude rit, uiteraard wordt dit allemaal goed verzorgt, ook hier niets op aan te merken.

Nee, het is geen 5-Sterren stalling maar stel jezelf deze vraag eens; "is dat belangrijk voor het paard?"
De stalling kan nog zo mooi zijn, maar als men niet goed met de dieren om gaat is het een kwestie van tijd voordat deze 'tegen de vlakte gaan'.

Ga je al dood als het een beetje spettert of de temperatuur maar 5 graden is, dan ben je inderdaad niet geschikt voor deze stalling. Dan kan je beter zoeken naar een stalling met hermetisch afgesloten deuren waar de paarden nooit het buitenlicht zien maar jij het wel lekker warm heb. Ben je daarentegen een echte Ruiter/Amazone dan ga jij door weer en wind voor je paard en vind je het niet erg om met een beetje kou in de buitenbak te rijden laat staan een heerlijke buitenrit maken richting duinen/strand.

Maar ik denk dat ik mijn punt wel heb gemaakt;
Stal van Haaster en de Jong is ronduit fantastisch als het gaat om de welzijn van de paarden en ook geweldig qua mogelijkheden, iedereen die daar anders over denkt komt maar eens langs om het met eigen ogen te zien! Maar ga geen dingen schrijven welke ruim 10 jaar geleden zijn gebeurt en/of dingen verzinnen welke je ooit ergens heb horen zeggen.

@ JessicaChico
Wel ontzettend leuk dat jij één regel vol met grammatica fouten plaatst, maar vervolgens baseert op gebakken lucht?
Je heb er in 2001 gestaan,.. vervolgens moet niemand daar zijn of haar paard stallen,.. ja ik heb een goed argument gehoord hoor,..
Ik weet dat het erg moeilijk is maar ook jij zou eens moeten leren niet zo veel naar andere mensen te luisteren en het gewoon zelf mee te maken, dingen die ruim 10 jaar geleden zijn gebeurt kan en mag je niet meer vergelijken met het heden!

Dit was brandpunt, tot ziens!