Ervaringen met Wendy Visser

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Ervaringen met Wendy Visser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 18:10

Op 15 april 2011 heb ik mijn paard Witte verkocht aan Wendy Visser. Hierna heb ik nog een paar keer contact gehad, en het zou goed met hem gaan. Helaas kreeg ik in oktober het bericht (via een bokker) dat mijn paard niet meer bij Wendy zou staan, en zou zijn doorverkocht aan de handelaar Cees Barsingerhorn. Met deze handelaar heb ik contact gehad, en hij heeft Witte doorverkocht naar Belgie. Meer informatie over of dit voor de slacht of niet is, heb ik niet gekregen (terecht ivm privacy, het was immers niet mijn paard meer).

Ze heeft Witte gewoon legaal van mij gekocht, en kon dus ook met hem doen wat ze wilde. Ze heeft dus geen "misdaad" begaan door hem weer door te verkopen. Als antwoord op mijn vraag waarom ze hem verkocht heeft kreeg ik "problemen op de stal waar hij stond (er zou onenigheid zijn tussen haar en het rusthuis), en hij moest zo snel mogelijk daar weg voor zijn eigen bestwil".

In de tijd dat Witte bij Wendy stond, was hij gestald op een pension annex rusthuis in de kop van Noord-Holland. Ik heb hem daar zelf heen gebracht, en alles was daar ook klaar voor zijn komst. Ter info: Witte was 21 jaar, maar verder gewoon fit, en niet ziek of kreupel en had echt nog jaren recreatief kunnen lopen (gezien de leeftijd was sport niet echt waarschijnlijk).

Ondertussen heb ik contact met iemand die een zelfde ervaring heeft als ik en wil ik de situatie toch verder uitzoeken. Daarom ben ik op zoek naar mensen die ook een paard aan haar hebben verkocht. Wat zijn jullie ervaringen?

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:29

Ik heb mailcontact met haar gehad toen ik een goed tehuis zocht voor een merrie.
Uiteindelijk is dat niet doorgegaan omdat ik haar moest laten inslapen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 18:30

Arizona schreef:
Ik heb mailcontact met haar gehad toen ik een goed tehuis zocht voor een merrie.
Uiteindelijk is dat niet doorgegaan omdat ik haar moest laten inslapen.

Wanneer is dat ongeveer geweest?

Heel spijtig dat je de merrie moest laten inslapen...

Revanches

Re: Ervaringen met Wendy Visser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:31

OV-->EA-GZ_Diensten

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:46

even ter verduidelijking een vraag.
is betreffende mevrouw van het rusthuis of had ze de paarden daar gewoon in pension staan?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:49

Er is hier op bokt de laatste dagen ergens een topic geweest van iemand die slechte ervaringen met haar had,maar dat verhaal was niet uit eerste hand en volgens mij verwijdert. Maar dat is misschien de persoon waar je reeds contact mee hebt...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 20:40

jiperdepip schreef:
even ter verduidelijking een vraag.
is betreffende mevrouw van het rusthuis of had ze de paarden daar gewoon in pension staan?

Nee, ze was niet de eigenaresse van het rusthuis. Ik heb van haar begrepen dat ze daar regelmatig mee hielp, en derhalve was ze ook niet een "gewone" pensionklant.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:34

Moderatoropmerking:
Let er svp op dat alleen ervaringen uit 1e hand zijn toegestaan op EA. Daarnaast zien we ook graag dat je onderbouwd waarom je positief of negatief over een bedrijf of iemand bent. Dan heeft de TS er namelijk ook echt iets aan.

irzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:16

HOI,

ik heb ook ervaring met Wendy Visser begin dit jaar heeft ze onze fjordenmerrie Milja overgenomen , we maakten met haar de afspraak dat milja de rest van haar leven op het rusthuis zou verblijven en als dit wegensomstandiheden niet lukt milja evt. weer bij ons zou komen of gezammelijk een nieuw adres voor haar zouden vinden . wendy woonde en werkte op het rusthuis, we konden langs komen zo vaak we wilde. nu blijkt dat milja niet meer op het rusthuis verblijft en waarschijnlijk aan een handelaar is door verkocht idd. cees bassinger ik ben opzoek naar hem of hij mij meer over milja kan vertellen. wendy geeft geen gehoor aan mijn telefoontjes of mailtjes wel heeft ze mij haar verblijf adres gegeven?! wendy heeft diverse mensen deze zelfde belooftes gedaan en is ze niet nagekomen ze heeft een paard inlaten slapen zonder reden en paarden naar de slacht gebracht , ik hoop zo dat milja ergens lekker in de wei staat. mijn dochter is er kapot van.
ik zou graag het telefoonnr. van cees barsingerhorn ontvangen.
en wendy als je dit leest neemt a.u.b. kontak met me op , ik weet dat het soms anders kan lopen in het leven dan dat je voor ogen had maar neem wel je verantwoording en leg ons de situatie uit en vertel ons waar milja is.

irzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:03

heb net kontakt gehad met cees bassingerhorn hij heeft een hengstenhouderij/fokkerij en handeld in paarden.
hij bevestigde dat hij idd paarden van wendy heeft gekocht en deze vervolgens heeft door verkocht aan het buitenland ook zat hier een fjord bij maar de naam wist hij niet. ook weet hij niet aan wie of naar welk land ze zijn gegaan en met welke bestemming. op mijn vragen als u weet toch wel naar welk land u paarden exporteerd en aan of met wie zei hij nogmaals dat hij het niet wist , het waren buitenlanders hij verstond ze niet ze komen zomaar langs met een grote vrachtauto en veel geld en laden de pony's in en rijden weg , zo gaat dat. toen ik hem zei dat als ze met een vrachtauto komen hij dan toch wel weet uit welk land deze komt zei weer dat hij dat niet wist het konden polen of tsjechen zijn hij wist het niet maar dat deze mensen geen behoeft hadden dat ik kontakt zocht daar hadden ze geen tijd voor en hij ook niet , wist hij wel.
ja dit zegt een heleboel denk ik voor iedereen die hier bij betrokken is de paarden zijn door verkocht naar het buitenland en waarschijnlijk niet om daar lekker te kunnen genieten van hun oude dag , dit doet pijn.
ik kan me niet voorstellen dat wendy niet wist aan wie ze de paarden door verkocht deze man komt uit de buurt van het rusthuis en staat bekend als paardenhandelaar en was erg open tegen mij over zijn handelswijze.
zat wendy in nood waardoor ze de paarden snel moest verkopen en waarom heeft ze dan geen kontakt met ons opgenomen of werkt wendy samen met cees en koopt ze goedkoop oude paardjes op met een mooi verhaal om ze met winst door te verkopen aan de slacht in het buitenland!!???

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:16

jeetje wat moet dit enorm naar zijn voor d ebetrokken mensen die hun paard
daar hebben achter gelaten met het idee mijn dier krijgt het goed :brr:

irzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:19

hier weer een bericht , vandaag heeft wendy visser dan eindelijk kontakt met me opgenomen.
volgens haar is het de schuld van het paardenrusthuis windroos , ze betalden haar zwaar onder en ze werd zomaar ontslagen , de paarden verbleven eerst nog in het rusthuis maar kregen geen eten en stonden met 27 graden binnen daarom heeft ze ze door verkocht aan een handelaar cees barsingerhorn die ze kon van het rusthuis omdat hij daar wel kwam ( wel vreemd want ik heb met de eigenaresse van het rusthuis gesproken en zij wist de naam eerst niet maar later kon ze zich de naam wel herinneren , ze kon hem niet en wist ook niet waar hij woonde/werkte zei ze en dit terwijl deze man vlakbij het rusthuis ,10 min. rijden afstand , een hengstehouderij/dekstation de wijzend heeft ) en haar graag wilde helpen. die heeft ze vervolgens haar naar ht buitenland verkocht maar heeft haar beloofd dat ze niet werden geslacht ( tegen mij zei cees dat hij niet wist naar welk land de paarden waren gegaan en ook niet door wie en met welke bestemming , dit is trouwens ook weer erg vreemd om paarden te exporteren moeten er o.a. registratieformulieren worden gemaakt van de paarden en deze moeten o.a. naar de desbetrevende intantie dus hoe kan het nou dat land/transportbedrijf onbekend is).
wendy heeft aangift gedaan tegen het rusthuis waarom weet ik niet er zou een rechtzaak plaats vinden maar het rusthuis heeft deze afgekocht met een schikking schreef wendy mij, ook schreef ze dat haar email was gekraakt en dat het rusthuis haar mail beantwoord en haar zwart maakt.
ze weet niet waar de paarden zijn maar de paarden hebben het bij haar altijd goed gehad , dat ze haar afspraak met mij niet is nagekomen en mijn dochter enorm heeft teleurgesteld heb ik haar niet over gehoort.
we zullen ons altijd afblijven vragen waar ze is , heeft ze die verdiende oude dag gekregen zoals wij die haar hadden gegeven of...........

Silke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:31

Vreselijk verhaal!
Ik hoop dat de paarden aan het genieten zijn van hun welverdiende oude dag

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:44

Ik heb helaas dus ook een slechte ervaring, en dit is dus regelrechte oplichting. Ze is van bokt geband, maar heeft een schaduwaccount geopend . Hier zet ze een hoofdstel en een deken te koop. Ik neem het hoofdstel over en betaal direct. Maar helaas, smoes na smoes, en geen hoofdstel. Pure diefstal dus! Onbegrijpelijk dat er zulke rotte mensen op de wereld zijn! Ik laat het er in ieder geval niet bij zitten. Vanmiddag volgt de aangifte bij de politie.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:53

Wat een vreselijke verhalen. De handelaar annex hengstenhouder zit daar ook in de buurt, daar heb ik wel een beetje ervaring mee uit een ver verleden. Ik kan me voorstellen dat hij ook gek wordt van de belletjes van mensen die door haar zijn opgelicht.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:58

Ik denk eerlijk gezegd dat iedereen wel weet dat de paardjes niet meer leven.
Wat een vreselijk verhaal zeg..............sterkte voor de betrokkenen!

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:06

Jakkes, wat een vreselijk naar gevoel!
Iedereen aangifte doen bij de politie, en maar hopen dat deze zaak volledig word uitgezocht!
Dat het bestaat dat mensen zulke dingen doen, :O

Bah wat vreselijk!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:28

Ik heb verschillende berichten verwijderd. Dit topic is bedoeld voor ervaringen over Wendy Visser, berichten die gaan over verstuurde emails/pb's zijn verwijderd.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:54

Moderatoropmerking:
Nogmaals! Ik heb verschillende berichten verwijderd. Dit topic is bedoeld voor ervaringen over Wendy Visser, berichten die niet over eigen ervaringen gaan worden verwijderd.

TummieD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:30

hallo,

Ik was 3 jaar terug de bijrijdster van de fjordenmerrie Milja. Milja heeft een hele mooie tijd gehad bij Wendy. Ik was ook begonnen met springen met haar en zou kleine korte wedstrijdjes gaan rijden met Milja. Dit kon helaas niet doorgaan door de omstandigheden. Irzi: ik heb via hyves contact gehad met uw dochter. Ik sprak haar best wel vaak over hoe het met Milja ging en wat ik met haar van plan was te doen, en heb haar foto's gestuurd. Ik heb haar de situatie redelijk proberen uit te leggen maar sommige dingen zijn privé. Ik wil er ook nog even bij zeggen dat Wendy heel goed en lief was voor haar paarden. Ik heb Witte ook een tijdje gereden en dat was ook een schat van een paard. Sorry voor de super late reactie maar ik zie dit bericht nu pas. Ik wou dit nog heel graag even kwijt, niet dat jullie denken dat ze geen goeie tijd hebben gehad bij Wendy. Wendy, ik en de andere bijrijders hebben de paarden een supertijd proberen te geven, en ik mag met trots zeggen dat dit ook zeker is gelukt. Wat ik heb gehoord wat er met Milja en de andere paarden is gebeurd was voor mij ook een schok en ik kom er pas 3 jaar later achter.