GZ: GROOT koudbloed harnachement

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

GZ: GROOT koudbloed harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 15:32

Voor een aantal vriendinnen die niet hier in de buurt wonen, en die in het bezit zijn van gróte koudbloeden (Estonian Heavy Horses, Shires) en die veel moeite hebben degelijk harnachement te vinden:

een adres gezocht dus (of meerdere) waar stevig, zwaar en vooral grote maten harnachement gekocht kan worden. Niet zomaar een xxl halstertje van Divoza of EJ bijvoorbeeld, we hebben het hier over bijvoorbeeld een hengst van 1200 kilo die écht een diklederen halster nodig heeft. Een hoofdstel van dik zwaar leder, want een normaal "xxl hoofdstel" wat ik hier kan vinden is gewoon leder, wat dus te dun is. Misschien zoek ik niet juist, dus vandaar hier mijn oproep!

Formaatje dit dus:

Afbeelding
Afbeelding

Matheno

Re: GZ: GROOT koudbloed harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:31

carolien64

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:36

kijk eens op de site heavy horses

MiekeHeidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:50

www.whitesoxs.nl ik gebruik voor mijn shire zelf gewoon een touwhalster, misschien een optie?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 19:39

Eh nee MiekeHeidi, voor deze paarden kan géén touwhalster gebruikt worden :)

Die andere suggesties daar ga ik kijken, thanks!!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 19:42

Matheno, hebben ze bij bluebalance ook wat anders dan zadels?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 19:44

Carolien64, behalve de frontpage doet de site het niet ;(

Jammer. Nog meer suggesties?

MiekeHeidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:45

Mag ik vragen waarom het bij hen niet kan?( puur interesse hoor)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 19:59

Omdat we het hier over hengsten van meer dan 1200 kilo hebben die NIET altijd rustig zijn. En de eigenaren zich prettiger voelen bij een stevig, dikleren tuig wat een zachte werking heeft en wat ze NIET in 1 keer kapot kunnen trekken na een scherpe werking ;)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:17

MiekeHeidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:24

Oke. Ja uit eigen ervaring raad ik het echt aan. Proberen kan altijd zeg ik maar.
Ik heb namelijk zelf een shire die met gemak de 1200kg haalt. Meneer was nogal een drammer en met lopen was het meer dat meneer mij mee sleurde naar waar hij wilde. Al ging ik bij wijze van aan zijn halster hangen dan nog trok hij zich daar niks van aan(geen kapot halster). Ik heb toen toch een touwhalster geprobeerd(zijn overigens bijna niet kapot te krijgen) en dat was echt mijn redding! Door de scherpere inwerking stond meneer na 1 rukje stil. Wel gelijk de druk eraf halen(=belonen). Ik had een stuur. Door het dikkere van een gewoon halster is het trekken makkelijker dan bij een touwhalster want dat zit oncomfortabel als hij wel trekt. Hij loopt nu super braaf mee en mocht er wel iets gebeuren ik weet dat hij stilstaat als ik dat vraag

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 02:19

Ik weet hoe een touwhalster werkt, maar dat gaat m echt niet worden bij deze heren. Proberen kan levensgevaarlijk zijn. Ik moet er bij zeggen dat ik het hier niet over de shire heb, maar een Estonian Heavy Draught actieve dekhengst kun je er niet mee vergelijken. Niet het juiste paard om een touwtje om het hoofd uit te proberen. En ook belangrijk: niet de mensen ervoor ;)

Ik ga even bij de kaltblutshop kijken!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 01:43

Wat doen de mensen dan met zo`n hengst;-)
Ja ik zou ook een touwhalster aanraden , is zelfs sterker dan leer en wat is vriendelijker, geruk aan een leren halster of een goed gebruik van touwhalster in combi met ene juiste leider:-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 02:04

Ik kijk even mee, kan voor mijn paard ook maar weinig passende dingen vinden. De kaltblutshop ken ik wel, die leveren ook altijd snel en netjes.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 18:34

midgie schreef:
Wat doen de mensen dan met zo`n hengst;-)

Langs merries lopen bijvoorbeeld.

midgie schreef:
Ja ik zou ook een touwhalster aanraden , is zelfs sterker dan leer en wat is vriendelijker, geruk aan een leren halster of een goed gebruik van touwhalster in combi met ene juiste leider:-)

Eén touwhalster is er al stuk getrokken en no way dat ze sterker zijn dan leer. Dan weet jij niet naar wat voor harnachement ik op zoek ben. ;)
En deze mensen hebben geen tijd om grondwerk te gaan doen of meer van dat geneuzel (ik ben er zelf fan van hoor, doe bijna niet anders met mijn peerd!), deze stal is geen gewone pensionstal.

Afijn, touwhalster wordt m dus absoluut niet, ik zoek, zoals in OP aangegeven harnachement voor echte, grote koudbloeden, dik en zwaar leder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 01:26

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 13:06

Repelsteel, dat halster van Loesdau is inderdaad dikker leer, en dit is ongeveer wat we zoeken, maar dan de betere versie ervan. Dus afgerond leder en nog iets breder. Loodzwaar voelde het aan toen ik er eentje vast had. Ik kan helaas geen goede voorbeeldfoto vinden :(
Voor een goede kwaliteit lederen halster betaal je rond de 80 euro.

Ik heb op de site van Robin Hood Stables gekeken, maar kan geen hoofdstellen etc. vinden? Staan die online?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:14

is het iets om in de western wereld te kijken voor een halster ?
daar gebruiken ze sowiezo altijd stevigger leer toch?
kan me trouwens niet indenken dat mensen een touwhalster willen proberen bij een dekhengst van 1200 kilo!!!!!!!!!! :n
met een gewone dekhengst met leren halster en ketting heb ik soms al moeite ze te houden .....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 13:29

Nee, western wereld heeft ook geen speciaal koudbloed harnachement. Om een kop van 1m2 ( :D ) moet gewoon breed en dik leer, geen dunne leren strookjes, hoe sterk het ook is. Dat snijdt.

En inderdaad, zo'n touwhalster werkt echt niet, dat wordt stukgetrokken. En snijdt. En de extra druk die je kan geven met een touwhalster, maakt echt geen indruk op zo'n behaarde schedel dat 3 keer zo groot is dan het hoofd van mijn friesje :+

Er moet toch ergens een shop zijn, of iemand die het kleinschalig verkoopt/laat maken ofzo... misschien in Engeland, daar hebben ze wel eens een goed hoofdstel weggehaald, maar die vrouw doet dat niet meer.

Misschien leg ik het niet goed uit, en zonder voorbeelden word het ook niet makkelijker...

Dapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:21

Robin hood heeft alles in grote en hele grote maten, ik moest ook bv een hoofdstel hebben voor een shire van mij van 2.07 en die ik kreeg was echt veelste groot maar ook dat is daar geen probleem doen ze niet moeilijk over.

Dit is een hoofdstel die ze ook verkopen.
Afbeelding