waar trailertraining noord holland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manon_esprit

waar trailertraining noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 23:31

hallo,

mijn merrie wil de trailer niet op, het ging aldoor al moeizaam maar het word alleen maar erger.
we moeten ook op de weg laden dus hebben weinig ruimte om het laden te oefenen.
wie weet een adres in noord holland, omgeving van Hoorn waar ik trailer training met haar kan volgen?
Het probleem is dat ze wel met haar voorbenen de trailer op gaat maar vervolgens direct haar kont omdraaid en gaat ook dwars op de plank staan en het gevolg zijn gevaarlijke capriolen. als we proberen om het met een longeerlijn te doen dan gaat ze ook nog stijgeren.
Het liefst wil ik natuurlijk een methode zonder dwang en stress.

ik hoop dat jullie een goed adres weten.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:37

Hoi, ik kan je de online cursus van Eddy Modde aanraden.
http://www.diagonaal-paardenvervoer.com ... eddy-modde

Ik weet niet of je een bekend bent met Parelli, maar een kleine basis daarvan zou mooi meegenomen zijn (maar hoeft niet, de 'basic moves' wordt ook in de cursus uitgelegd).

Het kost 47 euro, en als je het stap voor stap volgt gaat echt het kwartje vallen. Ik stond er versteld van wat ik allemaal verkeerd deed, terwijl ik dacht geen druk uit te oefenen etc.
Het is alleen wel een pré dat je je trailer om te oefenen op een veilig plek neerzet (weiland of bak) zodat je goed de ruimte hebt om te oefenen.

Ik heb geen aandelen ofzo, maar mijn paard, die echt met geen stok de trailer in te krijgen was, loopt er nu uit eigen beweging op. Kortom, het proberen waard.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:49

Caira

Re: waar trailertraining noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:02

Navanja op bokt kan je vast ook wel helpen. Of Sibel Ambagts.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:04

clickeren. Leer je paard dat ie wat lekkers krijgt als ie je hand aanraakt. En jij gaat steeds verder in de trailer staan.

Geen druk, wel positieve beloning. Dat kun je zelf ook als je een beetje inzicht hebt hoe dieren leren.

manon_esprit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 20:14

Bedankt voor jullie tips! We gaan er zeker mee aan het werk.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:20

.
Laatst bijgewerkt door Love_myhorse op 03-02-26 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:13

TAo-->EA-GZ_Diensten

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:09

Clickeren werkt alleen als er geen angst is bij het paard, een angstig paard is nl niet bezig met eten, maar met veiligheid :)
Waar sta je precies? Als je nog iemand zoekt mag je altijd contact met me opnemen!

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:07

Ik raad je ook Eddy modde aan, kijk eens op youtube onder zijn naam uit deze filmppjes kom je al een heel eind..ik heb het ook geprobeerd en het helpt echt.... je moet veel geduld hebben en na 2 a 3uurtjes zal je zien dat het paard er in loopt.... ik heb ook een C-D van Eddy aangeschaft daar staat precies dezelfde filmpjes op als dat je op youtube kijkt... ik heb de trailer in het land gezet toen het droog was en daar de oefeningen gedaan met ons paard...