Werken in Spanje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

denisevu

Werken in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 17:33

Hallo allemaal,

Ik had een vraag, ik woon nu sinds een jaar in Spanje, ik ben nu op zoek naar een goeie stal om weer te gaan werken. In Nederland heb ik ook op 2 grote internationale stallen gewerkt. Daar was ik groom en reed thuis ook de paarden dressuurmatig. Heeft iemand misschien leuke tips of ervaringen voor mij? :) Het liefst wil ik naar een dressuurstal, maar een springstal heb ik meer ervaring mee.

Bedankt voor het meedenken alvast :)

Tikoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:12

Misschien handig om even te vermelden waar je in Spanje zit (Spanje is nl. nogal groot ;) )
En of je Spaans spreekt. . . .ook niet onbelangrijk :D

Saludos de Cataluña :)

denisevu

Re: Werken in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 00:05

Ik woon op dit moment in regio alicante, maar het maakt mij niet zoveel uit waar het is, zolang ik er maar kan wonen en mijn paard mee kan nemen. Ik spreek wel iets spaans, niet vloeiend dus een beetje engelse kennis zou wel fijn zijn!

Saludos de alicante!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:31

denisevu schreef:
Ik woon op dit moment in regio alicante, maar het maakt mij niet zoveel uit waar het is, zolang ik er maar kan wonen en mijn paard mee kan nemen. Ik spreek wel iets spaans, niet vloeiend dus een beetje engelse kennis zou wel fijn zijn!

Saludos de alicante!

Koop een paar bladen; een jachtblad, doma vaquera paardenblad, een don anuncio en ga bellen.

Realiseer je echter wel dat je nu ná het toeristenseizoen zit, je met inwoning én paardstalling niet het minste vraagt van de vele paardenmeiskes die ´in Spanje iets met paarden´ willen. Helemaal niet over de winter heen.

Saludos de Málaga.

denisevu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 00:11

Bedankt voor de tip! Maar ik vind niet dat ik veel vraag, ben al voor een aantal banen benaderd maar ik wil wel iets waar ik wat kan leren en verder kan komen, niet dat ik er meer verstand van heb als hun. Ik ben wel echt op zoek naar goeie stallen / ruiters dus!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:46

De beurs in Madrid is na het verkiezingsresultaat verder gezakt.
Het werkeloosheids% in Spanje is bijna 22% en stijgende.
Het werkeloosheids% onder jongeren is absurd. In verschillende deelstaten meer dan 50%.
1 op de 2 spaanse jongeren kan zelfs voor minder dan 1000 euro per maand niet aan de slag komen.
Dit als perspectief.

denisevu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 13:55

Ik weet het, maar dat zijn mensen met een spaanse mentaliteit, de stal waar ik stond met mijn paard heb ik vele spaanse jongeren zien komen en gaan, ze willen van alles, maar willen er niks voor doen. Ikwil er hard voor werken en heb er ook veel verstand van. Ik heb morgen al een gesprek op een dressuurstal. Ik ben van mening dat grote stallen altijd wel blijven lopen. Die hebben geen last van de crisis aangezien ze toch paarden blijven verkopen en wedstrijden blijven rijden en presteren. In nederland in de crisis werkte ik op 1 van de grootste stallen en heb ik gezien dat de handel toch goed blijft. Deze stallen hebben alleen maar klanten met geld, en mensen met geld hebben totaal geen last van de crisis. Dus vandaar dat ik zo denk! :p

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:21

TAO-->EA-GZ-Diensten

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:11

denisevu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 22:18

Ja dankje! Daar heb ik me ook al aangemeld en heb ik ook al een aantal reacties op gehad! Bedankt voor de tip :)

Cyrain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:48

Ik woon ook in regio Alicante en zou je misschien wel kunnen helpen. Heb je en pb'tje gestuurd.

Lunapoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:04

neem eens contact op met http://www.practicas.nl/ zij verzorgen stage plaatsen in spanje en hebben zelf ook paarden. via hen heb ik stage gelopen op een stal in Spanje. Wie weet zijn zij ook op de hoogte van bedrijven die vaste werknemers zoeken.