Paarden Paragnost

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Paarden Paragnost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 13:31

Hallo,

Graag zou ik eens een sessie willen laten doen bij 1 van mijn paarden door een paragnost.
Heeft iemand hier ervaringen mee, en kan iemand mij een goed persoon aanraden (rond flevoland/overijssel), en een kosten indicatie?

Gr

Hosante

Re: Paarden Paragnost

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:34

Ik ken wel iemand maar die komt volgens mij uit Zoetermeer, weet niet of ze zo ver gaat.
Als je wilt kan ik de gegevens wel via PB sturen.
De kosten zijn volgens mij rond de 40 euro en dan nog reiskosten (is volgens mij een vast bedrag)
Ik vind haar wel goed.
Je kan haar ook een foto sturen met je vraag en het geld dan overmaken.
Ingrid.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 13:36

Hosante schreef:
Ik ken wel iemand maar die komt volgens mij uit Zoetermeer, weet niet of ze zo ver gaat.
Als je wilt kan ik de gegevens wel via PB sturen.
De kosten zijn volgens mij rond de 40 euro en dan nog reiskosten (is volgens mij een vast bedrag)
Ik vind haar wel goed.
Je kan haar ook een foto sturen met je vraag en het geld dan overmaken.
Ingrid.

'wel goed'?
Is het niet iemand die domweg gokt, of kon ze je ook echt dingen vertellen?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:39

Meestal is het nep hoor, zelf gezien bij stalgenoten, nou als ze graag geld weg wilt geven moeten ze dat vooral doen.

Mij niet gezien.

Let heel goed op met wie je te maken hebt en wie je bij je paard laat komen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 13:42

Ragdollcat schreef:
Meestal is het nep hoor, zelf gezien bij stalgenoten, nou als ze graag geld weg wilt geven moeten ze dat vooral doen.

Mij niet gezien.

Let heel goed op met wie je te maken hebt en wie je bij je paard laat komen.

Nou, ik las laatst dus iemand die ook een paragnost bij zijn paard had laten komen kijken, en toen ze aan kwam lopen zei deze dus meteen: 'oh mevrouw, u heeft flinke last van uw rug he?'
en hij kon meteen de plaats precies aanwijzen waar het was. Paard hoefde niet eens uit de trailer te komen want de meneer 'voelde' al dat er iets mis zat in de wervels in de rug.
Na uitgebreide scans e.d was het inderdaad zo.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:45

Veel mensen komen met zo'n paragnost van de wal in de sloot. Het is wel heel goed voor je bankrekening......

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:46

Ik heb er eentje bij mijn oudste paard gehad, Danny heette ze volgens mij, en ze had echt wel treffende dingen die klopten (van vroeger vooral) maar soms zei ze ook dingen waarvan ik echt dat ze een beetje gek was.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:46

Goed lezen, er staat let heel goed op met wie je te maken hebt en dat het meestal nep is. Dus niet dat het altijd zo is.

Maar genoeg gezien, dus voor mij hoeft t helemaal niet, is alleen goed voor een bankrekening van die persoon.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:52

wij hadden laatst een paardenfluisteraar op stal. Ik geloofde er eerst ook niet zo in, maar heel veel dingen vielen opeens op zijn plek. Zij gaf ook dingen aan die ze nooit had kunnen weten. Zal kijken of ik nog kan achterhalen wie het was. Zij werkte niet op een Montyroberts methode of Natural Horsemanship, maar maakte echt spiritueel contact met het paard.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:55

Kan iemand mij uitleggen, wat eigenlijk het nut is om zulke mensen bij je paard te halen?
Voor gezondheidszaken heb je domweg een dierenarts nodig, en voor dingetjes in omgang en gedrag een gezonde dosis paardenkennis heb ik altijd geleerd. Daar kom je het verst mee.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:57

Wees kritisch! Kunnen 'lezen' dat iemand rugpijn heeft, kan ook aan lichaamstaal te zien zijn. Een goede observator zal de hele wereld wijs kunnen maken dat hij over paranormale gaven beschikt.

Besef goed dat dit soort dingen niet te controleren zijn en dat gemakkelijk geld verdienen voor veel mensen erg verleidelijk klinkt.

Wat is de reden dat je er een paragnost bij wilt halen? Kan de medische wereld niets voor je betekenen?

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:01

Ieder mens met een beetje verstand van paarden, kan van een afstand zien dat een paard rugpijn heeft! Daarvoor hoef je jezelf geen paragnost te noemen ;) Met andere pijntjes in het bewegingsapparaat, idem!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:07

Bij ons op stal ging het niet om gezondheidsproblemen maar meer relatie tussen ruiter en paard. Zo bleek een paard zijn wedstrijdhoofdstel vervelend te vinden en warempel toen ze haar standaard hoofdstel mee nam naar concours ging het veel beter. Kan mazzel zijn maar is toch wel erg toevallig. Mijn paard is altijd heel angstig met hoef uitkrabben met het rechter achterbeen. Nu blijkt ze ooit in iets scherps te zijn gaan staan wat er uitgesneden moest worden. Weer een ander paard ging steeds kreupelen na een bepaalde oefening. Hij gaf aan de oefening wel te kunnen maar extra steun nodig te hebben. Met bandages om liep hij indd niet meer kreupel. Zo kan ik nog veel meer feiten opnoemen.

Voor medische doeleinden moet je het zeker niet inzetten maar als je het idee hebt dat je paard depressief is of vragen aan hem zou willen stellen +:)+

Toch kwam er bij sommige paarden wel naar voren dat ze ergens pijn hadden wat ze in hun houding of omgang niet lieten zien, was dan ook absoluut neit ernstig, maar de paardenfluisteraar adviseerde er wel iemand naar te laten kijken.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:38

Bandages nemen kreupelheden niet weg en hebben geen enkele ondersteunende functie.
Het hoofdstelverhaal, ook iets wat een ruiter of eigenaar zelf toch kan uitzoeken? Niet alle hoofdstellen zitten hetzelfde.
Ik vind het echt onzin, en ik vind het erg dat eigenaren zo weinig kennis hebben dat ze er wazige mensen bij moeten halen om dingen op te lossen........

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:46

Ik zal de osteopaat op onze stal maar eens gaan vertellen dat ie veel meer geld kan verdienen door "paragnost" op zijn kaartje te drukken ipv "osteopaat". :D
Die man ziet zo veel, en dan heb je je paard nog niet eens uit de box gehaald, die tilt alleen nog maar d'r hoofd op bij wijze van. En hij ziet al dat er iets vast zit. Doe een beetje zweverig, lieg dat je "contact hebt" met het beest en je kunt er 100 euro bovenop gooien :D

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:48

Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn hoor, ik stond er eerst ook sceptisch tegenover, maar mij heeft het zeker geholpen om de band met mijn paard te versterken en ik denk dat je het middel op die manier goed kan inzetten.

f.y.i. De bandages namen de kreupelheid ook niet weg, maar hij liep na de oefening telkens kreupel, als hij de oefening met bandages liep, liep hij niet meer kreupel, net ff extra steun.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:50

Wij betaalden 50 euro voor een uur, valt toch best mee. Leuk om een keer mee te maken. Zij noemde zichzelf geen paragnost maar paardenfluisteraar. Kwam in mijn ogen wel op hetzelfde neer.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:51

Het lijkt me onmogelijk, bandages zijn vooral voor de sier en geven echt geen steun. Of je moet ze er zo strak omheen trekken dat je de hele bloedtoevoer totaal afsnijdt.
"Mooi" dat er altijd nog mensen zijn die alles slikken voor zoete koek en er ook nog voor betalen.
Als het moet geef ik liever 50 euro uit aan de fysiotherapeut. Dan hebben de paarden er ook nog iets aan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:02

Weidebloem, het verschil tussen een paragnost en een fluisteraar is wel groot... een paragnost krijgt het zogenaamd "door" en doet alsof ie contact heeft met twee werelden, elsof je paard met hem communiceert. En vaak geloven die lui het zelf ook nog eens :')
Een fluisteraar is meer van het logisch omgaan met paarden, het kennen vabn de paardentaal. Daar is niks zweverigs of gelogen aan, dat is je in paarden verdiepen.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:13

OPG -> EA-GZ

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:14

Ik ken de omschrijving van de termen, zij ging alleen wel als een paragnost te werk; eerst het scheiden van de energiestromen/aura tussen ruiter en paard vervolgens kon je via haar vragen aan je paard stellen en kreeg zij informatie over het paard binnen die zij weer probeerde te vertalen. Aan het einde gronde ze het paard. Klinkt toch erg als de werkwijze van een paragnost?

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:18

Kreeg ze de antwoorden via de fax of via de mail binnen? :+
Oh echt Weidebloem, hou voortaan je geld in je zak en geef het niet uit aan zulke kolder, het is zo zonde van je geld.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:24

ha ha , nee hoor, ik vond het juist een hele leuke ervaring. Ieder zijn eigen mening. Eerst stond ik er ook sceptisch tegenover maar het heeft de relatie tussen mij en mijn paard echt verbeterd.

Natuurlijk hoef je het niet te geloven, maar ik ben van mening dat je pas echt weet waar je het over hebt als je het zelf ondervonden hebt!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:26

Weidebloem, die heeft het dan héél slim aangepakt: de paardentaal kennen als een fluisteraar en daar het gezever van een paragnost aan toevoegen: bam, 50 euro :D

Edit: en ja, ik heb het zelf ondervonden. Meerdere uitgeprobeerd, je bent toch nieuwsgierig. Maar als je er anders tegenover staat en niet zo goedgelovig bent, zijn ze stuk voor stuk hetzelfde bezig: met een beetje training kan iedereen dat. Zien, logisch nadenken en met bepaalde dingen algemeen blijven... als je het goed bijelkaar brengt, goed op de reacties van de mens reageert, kun je je verhaal verkopen als ware het over dát specifieke paard.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:00

Ik denk dat ik dezelfde paragnost bij me heb gehad als Weidebloem en ook bij onze paarden heeft ze dingen gezegd die ze echt niet kon weten. Maar je hoeft het niet te geloven maar ik was wel blij met haar hulp en heb regelmatig contact met haar. Ik weet ook zeker dat ik dankzij haar een betere band heb met mijn paard en geloof me als ik denk dat mijn paard iets mankeert ga ik eerst naar een dierenarts voor dat ik in de alternatieve wereld duik.