Ik ben op zoek naar iemand in de omgeving Amersfoort die samen met mij een weiland wil huren/kopen en deze zo inrichten dat de paarden zo natuurlijk mogelijk worden gehouden. De manier van http://www.paardnatuurlijk.nl is voor mij de leidraad. Paarden 24 uur per dag buiten, met eventueel een schuilstal. Geen brokken/biks maar alleen gras en hooi. Weiland opgedeeld in lapjes en een heel looppad (deels verhard) om het weiland heen die gebruikt kan worden om de paarden in de winter te laten lopen. Of een deel van het weiland gereed maken voor een "winterweiland". Lees het boek "paard natuurlijk" en je begrijpt wat ik bedoel. Ik krijg binnenkort een eigen paard en wil hem of haar helemaal op deze wijze stallen. Wie is hier nog meer wild enthousiast over en wil deze uitdaging met mij aangaan. Het gaat mij niet om het beginnen van een pensionstalling, maar alleen voor jouw en mijn eigen paard(en). Hengsten geen probleem, mits deze zijn gesteriliseerd (en bedoel ik ook echt sterilisatie en geen castratie)
Ik ben heel benieuwd! Wanneer je interesse hebt, stuur me ff een pb. Dan kunnen we een keer afspreken om onze ideeen met elkaar te delen!
Laatst bijgewerkt door mijn_pre op 29-10-11 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Bedankt voor jullie adviezen maar daar zit ik niet echt op te wachten. Als je je er niet in verdiept hebt kan je er eigenlijk ook geen mening over hebben. Dus ik reageer dan verder ook niet op de details. Ik ben op zoek naar iemand die dezelde ideeen draagt als ik en niet naar meningen van anderen. Bedankt voor je goede raad maar daar ben uk niet naar op zoek.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 29-10-11 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Quote verwijderd
Wij hebben ook een paddock paradise, maar voeren naast hooi wel muesli bij. In mijn ogen heeft een paard wat werkt dit nodig. Paardrijden is niet natuurlijk en je paard in de wei zetten ook niet. De manier van paardenhouden is een leuke manier voor de paarden, maar houd goed in de gaten of ze genoeg hebben aan alleen ruw voer.
ThePast03
Geplaatst: 29-10-11 23:29
Moderatoropmerking:
Off-topic verwijderd. SVP alleen bij serieuze interesse reageren op EA Andere reacties zijn niet toegestaan. EA is geen discussie-forum.