Ik was opzoek naar ervaringen met ze zadelmakerij van Patrick Bolsterlee uit ede. Heeft iemand daar een zadel gekocht en wat zijn de ervaringen die je hebt met de zadels en de service?
groeten
Precious20
Geplaatst: 27-10-11 17:59
Zoek maar eens berichten van Harnessmaker.... Hij voert overal een hoge noot, maar daar houdt het dan ook mee op.
Het is een ouder topic, maar voor de mensen die naar deze zadelmaker geinteresseerd zijn en er naar zoeken;
Bij mij hoeft hij ook nooit meer te komen.
Ik wil niet lelijk doen, en ik ben altijd ontzettend vredelievend maar deze man haalt het bloed onder mijn nagels vandaan.
Ik heb een paard van 1.72 met een moeilijke rug (lange rug, hoge schoft, brede schouders maar tegelijk smal door atrofie). Zijn rug komt mede door de vorige eigenaren die hem jarenlang met een verkeerd zadel hebben bereden.
Vrijwel ieder zadel schoof naar achteren, dus een zadelmaker was echt een noodzaak, in acht nemende dat ik mijn paard nooit maar dan ook nooit door dezelfde hel zou willen laten gaan als hij is gegaan.
Ik kwam deze zadelmaker tegen, arrogant, betweterig en was er alleen op gericht me zijn peperdure zadels aan te smeren in plaats van ook echt te kijken naar het probleem.
Ondertussen veranderde zijn houding geen seconde. Dus ik vertelde hem dat ik een spiksplinternieuw zadel niet zag zitten, kijkend naar het prijskaartje wat daar aan vast zat. We hadden afgesproken dat hij uit zou kijken naar een zadel en het me zou laten weten,
vervolgens belde hij een week later op dat hij een zadel heeft. Prima.
Kwam hij aan met een oude Hulsebos dat in staat van ontbinding verkeerde. Even passen. Maar hij wist dat ik een 18 inch nodig had, en dat dit zadel te klein was voor zowel mijn paard als mijn kont,
En het zadel echt op het punt stond uit elkaar te vallen.
Maar daar moest ik niet naar kijken want dat zou hij helemaal repareren, voor 250,-. Terwijl de zweetbladen los hingen.
Toen ik zei dat ik het hier niet mee eens was, begon hij allerlei excuusjes te gebruiken om te compenseren dat hij geen geschikt zadel voor me had.
Ik zal ze niet herhalen, het ging van " Jouw paard heeft een moeilijke bouw" tot en met uitingen die persoonlijk naar mij gericht waren.
De een na de andere regelrechte belediging gecamoufleerd in een mooi jasje. Omdat hij geen geschikt zadel had (maar 1 zadel gepast heeft).
Ik heb hem gezegd dat ik ondanks alle punten(beledigingen) die hij heeft opgesomd het welzijn van mijn paard voorop stelde.
Hij zou me nog bellen als hij iets tegen kwam, nooit meer iets van gehoord gelukkig.
Ik had veel en veel liever gehad dat hij zei; Sorry maar ik heb het druk om een zadel voor je zoeken, of ik verkoop liever nieuwe zadels dan op deze manier met mij om te zijn gegaan.
Zijn miskunnen als zadelmaker compenseren door klanten te beledigen.
Ik zou hem niet aanbevelen, al is het alleen om de persoon zelf die totaal geen interesse toont in de situatie.
Over zijn kunsten als zadelmaker en passer, ik heb echt geen idee! Hij zal het vast wel weten maar zijn prioriteit ligt dik bovenop het verkopen van nieuwe zadels, niet op het passen.
Nou, dan zal ik naar aanleiding van een mod-berichtje mijn post even onderbouwen:
Ik heb deze meneer ook als zadelmaker gehad, hij heeft destijds mijn Passier dressuurzadel zodanig aangepast dat na 1x laten verbreden en daarna 2x opvullen het zadel bij het longeren nog vreselijk klapperde op mijn paard. Hij heeft een singelstoot er aan gezet die een stuk korter was dan de andere. De vulling van het zadel was hard en bobbelig geworden. Hij kwam zijn afspraken niet na en had de ene na de andere smoes over ongelukken en familieleden die in het ziekenhuis lagen. Uiteindelijk heb ik het zadel nog kunnen inruilen bij een zadelmaker die er nog wat van kon maken, maar het heeft me klauwen met geld gekost en ik ben verbaasd te horen dat hij blijkbaar nog als zadelmaker werkt.
taverno
Geplaatst: 30-04-15 14:37
Dat van die afspraken niet na komen herken ik wel, er was altijd wat en heeft me een aantal keer laten zitten zonder dat je contact met hem kon krijgen. Hijhad mijn zadel meegenomen en het zou na 2 weken terug komen want dan was hij in de buurt . Niet dus, na 7 weken kreeg ik het terug begon al te denken dat ik het nooit meer zou zien.
Maar ik moet zeggen dat hij het wel prima aangepast had.