Vallessen (artikel in de hoefslag) ook in regio Twente ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yfande

Vallessen (artikel in de hoefslag) ook in regio Twente ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 18:37

In de Hoefslag van 13 oktober stond een heel interessant artikel over vallessen gegeven
door kurodaiya in Capelle aan de Ijssel.
Het verhaal van Barbara Koot was zo herkenbaar (ook al ben ik dan een amateur), de
angst na een val waar je blijvend letsel aan overgehouden hebt en waardoor je te bang
bent om weer op je paard te stappen; maar daardoor ontneem je je zelf ook het plezier
aan je sport/hobby maar bovenal het genieten van en met paard.
Ik heb contact met Krishna Gopal opgenomen en gevraagd of hij ook lessen in het oosten
des lands verzorgt, maar helaas, alleen op lokatie, wel heel flexibel 7 dagen in de week.
Helaas is een trip naa Capelle voor mij niet zomaar weggelegd, werk volop, heb een man
die in ploegen werkt waardoor onze weekenden heilig zijn en mijn 2 paarden vragen ook
het nodige aan aandacht.

Weet iemand van jullie of er een soortgelijke training in Twente gegeven wordt ?

zodiacje

Re: Vallessen (artikel in de hoefslag) ook in regio Twente ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:48

op mn werk hadden we een discussie over het artikel.
Kennelijk leer je bij judo sowieso hoe je moet vallen
dus je zou kunnen kijken voor een judo les.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:27

RT-P >> EA-GZ Diensten

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 06:40

Bedankt !

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:09

Ik zou niet weten waar ze dit doen in twente of directe omgeving, maar je kunt ook zelf op zoek naar mogelijkheden om eraan te werken.

Het is meestal niet de angst om weer op het paard te stappen, zelfs niet de angst om er vanaf te vallen, maar de angst om bij een val iets te breken of beschadigen, de angst voor pijn en vaak in combi met het verantwoordelijkheidsgevoel dat erbij komt, door pijn en beschadiging niet meer voor je kids of paarden kunnen zorgen bijv. Daarom zijn kinderen minder bang na een vreselijke val en/of komen er sneller overheen; die hebben die druk niet.

De kunst is dus een superbraaf peerd te zoeken waar je vanaf kunt vallen op een gecontroleerde manier (zoals de dames hier bij ons oudje van haar bips afgeleden of zich van haar af lieten storten, oudje blijft wel braaf staan) én het los kunnen laten van al die (onbewuste) gedachten en gevoelens ;) Als je bewust valt zie je ook hoeveel tijd je hebt om te kunnen beslissen hoe je gaat vallen en hoe vreselijk veel je kunt bedenken tijdens die enkele secondes... En altijd je ogen open houden, kijken waar je naar toe gaat!

Als je je bewust bent van het onbewuste gevoel dat je tegenhoud, dan kun je eraan werken en jezelf leren loslaten ;)

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:32

Ik hou dit ook in de gaten, zou ook wel wat training willen vinden.
Een heel braaf paard waar ik me van af zou kunnen laten storten ken ik zo niet, dat is Sandor iig zeker niet.
Het is inderdaad niet de angst om te vallen maar de angst voor wat erna komt. Een zware hersenschudding, een zwaar gekneusde heup en nog wat andere kneuzingen laten je helaas wel nadenken.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:47

een braaf paard hoeft niet eens braaf te blijven staan, maar hij moet wel voor je uitkijken, niet rare sprongen gaan maken daarna, niet als een idioot door de bak gaan denderen zonder om zich heen te kijken enz. dus gewoon een simpele goedsul die je makkelijk weer kunt pakken en die niet uit lompigheid nog even een bok na geeft of op je gaat staan :) ik heb wel de bave goedsullen maar geen bak en grasland is nu eenmaal wat harder :+ maar er is vast wel zo'n paard te vinden met een bak erbij in twente waar je gebruik van mag maken.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 11:42

SA, jouw opsomming dekt de lading helemaal !
Is misschien niet eens zo'n gek idee, als ik geen andere oplossing vind tenminste,
stalgenote van mij heeft een super paard om jou theorie mee te testen, zal er
eens goed over nadenken..........aan de andere kant ben ik niet bang om van
dát paard te vallen (heb er al vaker opgezeten) mijn merrie is mij met schrikacties
te vlug af en of ik dat met een ander paard oplos ?