Naam gezocht van Amerikaanse trainster paardengedrag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fransje_70

Naam gezocht van Amerikaanse trainster paardengedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 16:27

Ik ben op zoek naar de naam van een Amerikaanse paardentrainster die o.m. probleempaarden traint, en ik herinner me ook een verhaal van een leerling van haar die met haar methode een groep verwilderde paarden mak heeft gemaakt. Ik ben haar naam ooit in een topic op Bokt tegengekomen maar kan het niet meer terugvinden. De trainster heeft een eigen website (in het engels) en in Nederland zijn er een paar mensen die bij haar in de leer zijn geweest.

Van haar methode herinner ik me vaag de volgende dingen (heel vaag helaas:)
-het is een 7 stappen plan (minder of meer kan ook)
-een van de eerste stappen is dat je alleen maar bij je paard in de wei/paddock gaat zitten
-er was ook iets met voer op verschillende plekken leggen als onderdeel van de training

NB LET OP: Het is niet Linda Tellington-Jones van de TTouch methode! Het is een andere mevrouw ook met een dubbele naam dacht ik. Sorry voor de vaagheid, maar wie weet is er iemand die weet wie ik bedoel.

Roadracer

Re: Naam gezocht van Amerikaanse trainster paardengedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:32

Sylvia Scott misschien?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:39

Linda Kohanov?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:37

OPG-->EA-GZ_Diensten

konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 08:38

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 10:40

konijn schreef:

Ja dat klopt! Via een PB werd me al dezelfde suggestie gedaan, bedankt voor het meedenken!
Het interessante vind ik aan haar dat ze met weinig druk werkt (denk ik als ik het zo in eerste instantie lees) itt veel NH die met (veel) druk werken. Pignon werkt ook met heel weinig druk en als je ziet hoe klein zijn aanwijzingen zijn voor een enorm resultaat, dan wil ik daar wel meer van weten. Dus reuze bedankt voor het meedenken.