Gezocht stalling Beuningen/ Ewijk/ Winssen/ Weurt/ Wijchen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DeGelukkige4

Gezocht stalling Beuningen/ Ewijk/ Winssen/ Weurt/ Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 12:22

Hallo allemaal,

Mijn E pony staat al 7 jaar op een superfijne stal in Ewijk, waar we het beiden erg naar ons zin hebben. Nu ik zwanger ben van mijn eerste kindje en minder ga werken, wordt deze stal helaas te duur en moet ik voor haar een andere plek gaan zoeken.

Ik zoek een stal met bij voorkeur een buitenbak.
Zelf mesten is geen bezwaar.
Als de stal in Beuningen zelf is dan zou ik zelf voeren ook nog een optie vinden.

Ze mag helaas niet in de wei ivm een enorme gevoeligheid voor hoefbevangenheid. Ze geniet enorm van lekker buiten staan (al hoeft voor haar een hele dag echt niet) en het zou dus fijn zijn als ze dan in een paddock of in de buitenbak mag staan (als er natuurlijk niemand aan het rijden is :P ).

Wie heeft er ideeën!?

Groetjes Dewy

kiim1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:29

hallo,

in beuningen zelf is er weinig naar mijn weten
in batenburg(wel een beetje uit de richting )
heb je een stal waar heel veel mogelijk is
je hebt daar een kale stal vanaf 100 euro
ik zelf sta voor 175
maar moet zelf me brokken en vlas regelen
en heb een jaarling dus weet niet of daar verschil in zit
de stal eigenaressen doet mesten binnen buiten zetten en voeren voor mij het hooi zit er bij mij ook bij
voor 250 sta je all in
de paarden staan halve dagen buiten
de stallen zijn ook echt super ruim
volgens mij 3,5 bij 4
dit is echt een super stal
met een hele goeie buitenbak
waar je in de winter en zomer kan rijden
als je meer vragen hebt kan je ze altijd laten horen.

DeGelukkige4

Re: Gezocht stalling Beuningen/ Ewijk/ Winssen/ Weurt/ Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 12:40

Hallo Kiim,

Dank je wel voor je reactie. Ik sta nu voor € 235,- all in, met een binnenbak en buitenbak tot mijn beschikking. Als ik verder ga staan dan de genoemde plaatsen dan ben ik de besparing groetendeels alweer kwijt aan benzinegeld . :n

Ik moet dus nog even verder zoeken!

Gr

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:48

Hang ook wat kaartjes neer bij de supermarkten in Beuningen. Veel kleine stallen (en soms misschien bij een privepersoon die er wel een pensionklant bij wilt) moet je via-via vinden, soms kan je op die manier geluk hebben!

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:16

Ik weet zo niet hoe ze heten maar langs de snelweg bij Wijchen zit ook een pensionstal. Ik ben daar jaren geleden eens gaan kijken. Zag er mooi en verzorgt uit.
Zelf heb ik goede ervaringen met Den Hiehoek in Batenburg.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:20

Je bedoelt waarschijnlijk La Grande in Beuningen?? (ken geen andere bij de snelweg). Die is nog duurder als de huidige in Ewijk.

DeGelukkige4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 13:45

Hallo allemaal,

Súperfijn dat jullie allemaal zo meedenken! La Grande is idd erg duur. Het kan ook nog dat Tafje de Prinsenbankhoeve bedoelt, die ligt vlakbij de A 326 geloof ik. Die is ook ietsje duurder dan mijn huidige stalling. Een vriendin van mij geeft daar les.

Morgen ga ik eens kijken bij Stal de Toekomst in Weurt, die schijnt ook wat goedkoper te zijn dan mijn huidige stalling. En briefjes in de supermarkt ophangen is ook een goede tip. Stalling bij een heel kleine privéstal zou ideaal zijn. Als mensen nog meer ideeën hebben hoor ik het graag!

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:10

Prijs in Wijchen (was niet in Beuningen) weet ik niet meer, is te lang geleden..
Hij zit ergens langs de A326 / N485 / Knooppunt Bankhoef (Groenestraat of zo)

Google zou je ook nog kunnen proberen of marktplaats. Daar staan ook kleinere en goedkopere stallen (ook privé) aangeboden. Succes in ieder geval..
Laatst bijgewerkt door Tafje op 17-10-11 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:21

VSW -> EA-GZ

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:37

ik ben bang dat er niet iets veel goedkopers te vinden is dan 235 met deze mogelijkheden :(
is dat prinsenbankhoeve wat jullie bedoelen in wijchen? die op de groenestraat. ook die is prijzig

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:43

Volgens mij stonden er marktplaats een tijdje geleden wel veel advertenties met stallingen in Wijchen?

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:59

Hoi!
Momenteel sta ik zelf nog op stal de toekomst in weurt. Ik begreep van Louis dat je al langs bent geweest. Ik ga hier zelf weg per 1 december en jij zou dan mijn stal krijgen (buiten stal, ik heb een haf). Ik vind het een super gezellige stal maar ga er weg door de prijs die ik betaal (betaal extra doordat mijn haf een viezerik is!) en de bak die vaker niet dan wel bruikbaar is in mijn ogen! Ik heb nu via marktplaats een stal gevonden in winssen, ook bij mensen aan huis. Deze is €180,- pm all-in! Er komt alleen een bedrag per jaar bij voor het gebruik van de allweather buitenbak. De rijvereniging zit er naast en daar huur je dan de bak. Voor (ik geloof) €160,- per jaar ben je lid van de club en betaal je niet extra voor hetr gebruik van de bak, alleen bakhuur is dacht ik €90,- per jaar maar mag je maandelijks betalen. Ik heb vanavond een gesprek met deze stal
Over de precieze kosten ed. Als je meer wilt weten dan hoor ik van je, ook over stal de toekomst!

Succes met zoeken!

Edit: typefouten

DeGelukkige4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 11:14

Hoi Cashlee,

Dat klopt, ik ben idd al bij Stal de toekomst geweest.
Ik volgens mij ook al contact gehad met de stal in Winssen die jij bedoeld. Is het Aalbers? Het 'lastige' daarvan was voor mij dat mijn pony heel gevoelig is voor hoefbevangenheid en daardoor niet in de wei mag (ivm de suikers in het gras). Een buitenbak of paddock is de enige manier waarop ze naar buiten kan en dat hebben ze daar dus niet bij de stal zelf. Hoe vond je het daar? had je er een prettig gevoel bij?

Ik ben gisteren bij een particulier in Wijchen geweest en hoop van de week nog bij een andere stal in Wijchen te kunnen gaan kijken, maar ik denk dat het de stal waar ik gisteren ben geweest wordt! Ik ben daar dan de enige pensionklant, ze willen er maar ook max 2. Ze hebben al een shet die gevoelig is voor hoefbevangenheid en weten dus hoe belangrijk het is om haar weg van teveel suikers te houden. Als je meer info wil dan pb me anders even.

Groetjes!

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:04

Hoi,

Ja klopt is aalbers! Ik ga daar ook naar toe! Het voelde de eerste keer al meteen vertrouwd toen ik daar kwam! Ik ga er per 1 december naar toe! Voor mij is het ook ideaal dat de rijvereniging er naast zit, Charlie is pas 3 en ben nog bezig met in/doorrijden en heb daar voor weinig geld veel mogelijkheid tot les. Stal de toekomst is echt een gezellige stal en ik vind er ook erg jammer dat ik daar weg ga, maar het is voor mijn portemennee een stuk beter en Charlie krijgt nu een grotere stal. Ben je in wijchen ook bekend met Hennie arts? Die zit achter Sint Frans en heeft een binnenbak. Hij maakt ook gebruik van paddocks, wei kun je bijhuren tegen extra betaling maar dat zal voor jou niet nodig zijn ivm gevoeligheid hoefbevangen.

Ik ben voor en na winssen ook bij meerdere stallen de buurt gaan kijken maar winssen voelde meteen goed, had eigenlijk niet meer verder hoeven gaan. Je gevoel erbij is heel belangrijk, je komt er toch iedere dag voor je plezier!

kiim1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:42

hej

hennie arts zou ik ook mee uitkijken
vraagt 235 padocks zijn modderbaden
en hij voert maar half
stallen zelf mesten
en je mag niet te veel stro gebruiken
heel slecht hooi
ik ben er zelf weg gegaan
de binnenbak is 10x niks liggen allemaal groten stenen in
maar eigenkeus voor iedereen

DeGelukkige4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 12:08

Hallo allemaal,

Ik heb gebeld met Arts nav een advertentie op marktplaats, maar had aan de telefoon al helemaal geen prettig gevoel, dus daar ben ik niet eens gaan kijken.

Ik heb definitief gekozen voor een stal in Wijchen, bij particulieren die Tinkers fokken. Voelde meteen goed. Heb het idee dat ze daar niet tóch wel een appeltje voeren of toch iets meer brokken voeren omdat het anders zielig is (6 maanden pijn aan je voeten door hoefbevangenheid, dat is pas zielig!!). Dus echt het gevoel dat mijn paardje daar goed komt te staan! *\o/* jippie!!! :D

Ze hebben een buitenbak en een kleine binnenbak, bij de stallen & de bak is voldoende ruimte om een kinderwagen droog en uit de tocht neer te zetten en het terrein is afgesloten met een hek. Dat vind ik wel fijn met als de kleine baby straks geboren is en mee gaat naar stal :)

@Cashlee: Heel fijn dat je een stal hebt gevonden die jou en je paard past! Wat je zegt, het wordt toch een beetje een tweede thuis van je!

Omdat ik nu een stal gevonden heb zal ik het topic sluiten. Hartstikke bedankt allemaal voor het meedenken en alle tips!