Gz. Zadelmaker die (ook) in het Noorden actief is.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Gz. Zadelmaker die (ook) in het Noorden actief is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:31

Hai!

Google, Bokt, Marktplaats etc. .. ik heb ze allemaal gebruikt in mijn zoektocht en het is er niet makkelijker van geworden.
Zóveel keus! Maar vooral; zoveel verschillen in positieve en negatieve reacties, met name hier op Bokt. :j
Daarom ben ik op het idee gekomen om deze poll aan dit topic toe te voegen, wat het een stuk makkelijker zou moeten maken om de juiste keuze te maken.

Omdat ik geen 'standaard' absoluut niet neerbuigend bedoeld paard heb waar makkelijk een zadel voor te vinden is en ik zelf ook geen standaard maat heb (19 inch), wat dit alles nog extra moeilijk maakt, zal ik even in het kort omschrijven wat ik zoek.

Eisen waar niet vanaf geweken kan worden. (liever geen discussies of 'waarom niet'-vragen over) :)
- 19 inch
- vanaf boommaat 40
- liefst VZH, Dressuur is eventueel ook een optie
- geen boomloos
- geen Wintec
- geen Massimo

Dit topic is puur bedoeld om mijn zoektocht voort te zetten en ideeën uit te kunnen sluiten of juist erbij te krijgen.
Op dit moment ben ik op de helft met sparen en om nog meer ellende te voorkomen, heb ik besloten om mijn budget te verhogen.
Beter 1 goed zadel dan nog eens 10 slechte. :)
Ik wil met behulp van deze poll (en natuurlijk het topic) wat meer helderheid krijgen.

Alvast harstikke bedankt voor het invullen! :j

Groetjes, [naam]
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 13-10-11 22:42, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Poll verwijderd, alleen ervaringen uit de eerste hand zijn toegestaan.

Revanches

Re: Zadelmaker die (ook) in het Noorden actief is; incl. poll!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:33

HAR-->EA-GZ_Diensten

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:36

Wij kopen alle paardenspullen bij Harrie. Ik heb daar mijn twee zadels gekocht, waarvan 1 2de hands Stubben. Ze hebben daar veel kennis van zadels en meten. Daarnaast zijn ze heel behulpzaam en aardig :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:39

Ik heb zelf een goed contact gehad met zadelmaker willems, helaas is daar geen zadel uitgekomen. Niet vanwege hem, maar omdat mijn pony eerst flink moest afvallen anders was het zinloos. (en zoals mijn buurman zei die al jaren zadels verkocht: een zadel vastbinden op een ton is moeilijk :D Dus als je zadel nu blijft liggen, niets aan veranderen := )

Dus wat dat betreft vond ik hem in contact met mijn eisen zeer geschikt :j

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:29

Vaste klant van Harrie, hij is niet goedkoop maar levert wel kwaliteit. En goede service.
Ik ben bij hem vandaan wel eens met een hele andere maat thuisgekomen dan ik zelf in gedachten had, trouwens :+

Wendy_Komen

Re: Zadelmaker die (ook) in het Noorden actief is; incl. poll!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:34

Hele hele hele goede ervaring met Adrie van Giersbergen! Potverdorie, wat heeft die man een kennis en kunde! Hij heeft geen site of iets, maar wel een HELEBOEL zadels! Van dure nieuwe tot goedkopere oudjes. Hij zal je geen zadel aansmeren als hij niet zeker weet of het past. Heel eerlijk wat dat betreft.

Je kan hem altijd bellen of mailen met je eisen, en hij kijkt dan zelf of hij wat heeft liggen.
Mocht je contactgegevens willen, moet je het maar zeggen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:39

Moderatoropmerking:
Off-topic verwijderd. SVP alleen bij ervaringen uit de eerste hand reageren op EA-GZ :) Andere reacties zijn niet toegestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:59

Bedankt voor de reacties. :)
Ik heb alvast een algemeen contactberichtje opgeslagen. :j

Wendy_Komen schreef:
Hele hele hele goede ervaring met Adrie van Giersbergen! Potverdorie, wat heeft die man een kennis en kunde! Hij heeft geen site of iets, maar wel een HELEBOEL zadels! Van dure nieuwe tot goedkopere oudjes. Hij zal je geen zadel aansmeren als hij niet zeker weet of het past. Heel eerlijk wat dat betreft.

Je kan hem altijd bellen of mailen met je eisen, en hij kijkt dan zelf of hij wat heeft liggen.
Mocht je contactgegevens willen, moet je het maar zeggen!
Ik wil zijn email adres wel graag.. :j
Jammer dat hij geen site heeft, dat is vaak wel je eerste en belangrijkste indruk.

In_Black

Re: Gz. Zadelmaker die (ook) in het Noorden actief is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:01

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:02

Ik zal morgen zijn email adres opzoeken!

Hij is zo druk, dat hij geen tijd over had om een site te bouwen vertelde hij ;-) Maar echt ontzettend aardige kundige man!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:04

Ik heb zostraks op die site gekeken. :j
Is het bij hun ook mogelijk dat ze zelf een zadel kunnen leveren of moet ik eerst zelf een tweedehands zadel aanschaffen?

Wendy_Komen; Is goed. :j
Bedankt alvast!
Edit; Ik heb de gegevens op internet gevonden. :j

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:16

Oh bij Van den Bosch bedoel je? Die heeft genoeg te koop, in diverse prijsklasses. Ik denk dat je hem het beste kunt bellen wat er is. Aanpassen zit bij tweedehands altijd bij de prijs in, de service is prima en het is een erg vriendelijke man.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:20

Ja, die is een paar keer bij ons op stal geweest, zal morgen even uitgebreid kijken. :j
Bedankt!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:15

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:18

Harrie van den Bosch :j Hij komt 26 oktober weer deze kant op.

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:32

Ik weet dat ze bij piaffe ruitersport in de Kuinre ook zadels aanmeten, misschien is dit nog een optie?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:40

In_Black schreef:
Oh bij Van den Bosch bedoel je? Die heeft genoeg te koop, in diverse prijsklasses. Ik denk dat je hem het beste kunt bellen wat er is. Aanpassen zit bij tweedehands altijd bij de prijs in, de service is prima en het is een erg vriendelijke man.

Ik heb juist helemaal geen goeie ervaring met Harrie. :n Vriendelijk al helemaal niet. Maar misschien had ie z'n dag niet toen hij bij mij en m'n pony kwam of zo. :+

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:45

In_Black schreef:
http://www.zadelmakerij-vdbosch.nl/

Ik geloof dat voor Van den Bosch ongeveer hetzelfde geldt. In grote lijnen dan. Wij zijn erg tevreden over hem.

Same here. :j

Hoor inderdaad ook wel eens wat minder positieve berichten over Harrie, maar moet zeggen dat ik totaal geen problemen met hem gehad heb.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:54

Ik kan je iig Zadelmakerij Willems in Leutingewolde afraden.
Info kan via pb.

Kooistra was altijd goed maar dhr Groeneveld is oud en schijnt niet heel goed werk meer af te leveren.

Verder zal ik het niet weten, hoor goede verhalen over Harrie vd Bosch maar volgens mij moet je wel met je paard naar hem want hij komt pas als je meerdere paarden hebt. Heb hem namelijk gebeld maar hij kwam niet naar mij toe. Dus als met de trailer naar hem toe kan zal ik het doen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:57

Harrie van den Bosch komt gewoon op locatie hoor.. :j maar misschien tot een bepaalde afstand? Hij is bij mij langs geweest voor 1 pony..

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:57

PartoutZ schreef:
Arno Brandt! http://www.brandt-zadels.nl
[HAR] Arno Brandt zadel
Reist het hele land door & maakt op maat voor paard & ruiter.

Ja Arno Brandt! Als ik nog ooit een pony of paard krijg en ik heb genoeg geld voor zon zadel wil ik zeker een Arno Brandt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:05

Bedankt voor de reacties. :j

Ondertussen heb ik contact opgenomen met 2 zadelmakers, waarvan 1 mij erg goed advies heeft gegeven.
Met hem praat ik na mijn verhuizing verder en ik hoop echt dat hij ons kan helpen, maar heb er al weer een beetje vertrouwen in. :j
De andere is op dit moment niet aanwezig, maar ik heb wel te horen gekregen dat hij mij laat weten wat hij eventueel voor me zou kunnen doen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:57

Vlietstede! http://zadelmakerij.eu/
Deze komen niet op locatie, maar je hebt wel keuze uit meer dan 200 zadels (nieuw en tweedehands). Ik heb een paard met een moeilijke rug en toen hebben ze gratis het hele zadel voor mijn paard aangepast met de garantie: navullen gratis! Dus ik was zeer tevreden. :j

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:12