Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

pmarena schreef:Hè...?
Een paar jaar geleden was dat juist standaard , dat de hoefschoenen-maten er van uit gingen dat de breedte groter is dan de lengte.... ik kon toen niks vinden voor die van mij met haar kleine prutsvoetjes van 11 breed en 13 lang , was al lang blij als ik een "ronde" vond
Is dat zo enorm veranderd dan
keona schreef:hoi,al mijn paardjes hebben mooie ronde voeten.
kijk hier eens naar http://www.hoefschoenenwinkel.nl/
hij heeft verschillende hoefschoenen en meet ze ook aan.
zelf heb ik nu diverse schoenen geprobeed easyboot,renegade,boa,marquis.nu wilik graag de dallmer clogs.hij verkoopt ze ook maar op de duitse site die ze dus verkoopt heeft 2 soorten,alleen is mijn duits slecht.maar ronden hoeven zijn geen probleem hoor.en ik zou zeker niet voor smitjes gaan als je paard geen afweikingen in de hoefsctand heeft want smitjes,remmen af op het asvalt en ze zijn lomp en zwaar.ik hoop dat je er wat aan hebt
singasong schreef:keona schreef:hoi,al mijn paardjes hebben mooie ronde voeten.
kijk hier eens naar http://www.hoefschoenenwinkel.nl/
hij heeft verschillende hoefschoenen en meet ze ook aan.
zelf heb ik nu diverse schoenen geprobeed easyboot,renegade,boa,marquis.nu wilik graag de dallmer clogs.hij verkoopt ze ook maar op de duitse site die ze dus verkoopt heeft 2 soorten,alleen is mijn duits slecht.maar ronden hoeven zijn geen probleem hoor.en ik zou zeker niet voor smitjes gaan als je paard geen afweikingen in de hoefsctand heeft want smitjes,remmen af op het asvalt en ze zijn lomp en zwaar.ik hoop dat je er wat aan hebt
En die bevielen niet? En hoe bedoel je precies 'geprobeerd'?
Ik heb de smitjes jaren gehad en bevielen eigenlijk heel goed. Nooit geen schuurplekken en paard loopt er zo mee weg. Vind het alleen ondingen om ze aan te doen.
keona schreef:jawel de easyboot de renegade deze vind ik aan te raden,maar de easyboot in de grotere maten is niet voor de rondere voeten(ik gebruik ze bij mijn pony en dan zijn ze wel voor vrij ronde voeten).de renegade ben ik zeer over tespreken gebruik ze bij mijn volbloed en blijven goed zitten,ik wil ze misschien nu ook voor mijn pony kopen omdat deze uit de easyboot is gegroeid.ook twijfel ik nog over de dallmerclogs deze lijken mij ook erg fijn ook al zijn ze open je kan er ook een zool in leggen.ook zijn er nu veel mensen die de nieuwe jogging hoefschoen fijn vinden.zelf zou ik nooit voor smitjes gaan.renegade zeer makkelijk aan te trekken.de marquis vond ik minder ook vrij lomp en je moet ze oppompen van achter,voordeel is wel dat je alle onderdelen los kunt bij kopen zolen bv.de boa fijne schoen als je de gaiter om kunt doen,helaas past de schoen bij mijn paard zo goeddat dat niet meer er bij past,dan kun je steentjes in de schoen krijgen.ik hoop dat je er wat aan hebt,ik zou in ieder geval kiezen voor een schoen die je niet hoeft in te lopen wel zo makkelijk.succes heb je nog vragen dan hoor ik het wel
(goedkoper)
)Nefertarie schreef:Ohjee, dat weet ik niet meer!
Maar ik weet wel dat de hoefschoenen zo rond de 300 euro waren?
Als ik om de 6/8 weken ijzers zou moeten nemen was ik per jaar veel meer geld kwijt.
Het ging er bij mij voornamelijk om, dat mijn paard 24/7 buiten staat en ook op "het harde"
Haar hoeven sleten te snel omdat ze er nog niet aan gewend waren.
Ik heb toen 2 weken lang, continue die hoefschoenen omgedaan (af en toe schoonmaken natuurlijk)
en daarna was het niet meer nodig. Nu doe ik ze alleen soms aan met buiten rijden (kijk mam, een paard met crocs...)
Edit: per paar kosten ze daar $169,00 (€ 121,93)
Dus voor 4 hoeven € 243,86
Ik moest ook douane kosten betalen, iets van € 50,- (het schijnt dat je dat soms niet hoeft, ik dus wel)
Als je ze hier besteld kosten ze € 210,- per paar = € 420,-
Het scheelt dan dus toch zo'n € 120,-!!
http://www.renegadehoofboot.com/renegadehoofboot-4.aspx
Hier heb ik ze vandaan....