Wie komt hoefschoenen passen/aanmeten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Wie komt hoefschoenen passen/aanmeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 08:40

Ik heb hoefschoenen van Smit voor mijn Haflinger.
Hij past deze niet meer en ik weet ook niet of ik deze nog een keer zou willen voor mijn paard.

Zijn er nog meer mensen (merken) die aan huis komen om de hoefschoenen te passen/aan te meten?

Ik vind het namelijk heel moeilijk om via internet iets te bestellen/aan te schaffen als ik niet zeker weet of de schoenen passen.

Mri

Re: Wie komt hoefschoenen passen/aanmeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:02

smit is dacht ik de enige die ze op maat maakt, de rest van de hoefschoenen zijn standaard maten, en dan moet je de hoeven zelf opmeten

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:03

Moest even zoeken, maar, gevonden!
Geen idee in welke regio ze werkt, maar dan moet je de site maar even doorspitten ;)
http://www.happyhoefjes.nl/

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:06

Dabo, zij meet smitjes aan :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:08

Happyhoefjes meet de schoenen van smid aan, terwijl TS zich juist afvraagt of ze die wel wil.
Met andere merken heb ik geen ervaring, maar de easyboot epic zijn, met behulp van de matentabel en instructies op internet, goed zelf op te meten.

Ik geloof niet dat er iemand is die verschillende soorten en verschillende maten hoefschoenen heeft en daarmee de huizen langsgaat om te passen. De investering die daarvoor nodig is, is gewoon veel te groot.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:56

Mri schreef:
Dabo, zij meet smitjes aan :)

Oepsss :o

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 10:40

De ellende is dat mijn paard bredere voeten heeft dan dat ze lang zijn. Geen enkele hoefschoen is daarop afgestemd voorzover ik kan zien via internet.

Daarom denk ik dat ik weer bij Smit terecht ga komen.

Ik heb net nog even gekeken op de site van Smit. Kan daar geen lijst vinden met namen van bekappers die deze schoenen aanmeten.
Heb Mariska (happyhoefjes) net gebeld maar ik val buiten haar werkgebied.
Diegene die hier jaren geleden de hoefschoenen heeft aangemeten werkt ook niet meer in deze regio.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:40

en smit even bellen of er mensen bij jou in de buurt zitten die het doen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:56

Hè...?

Een paar jaar geleden was dat juist standaard , dat de hoefschoenen-maten er van uit gingen dat de breedte groter is dan de lengte.... ik kon toen niks vinden voor die van mij met haar kleine prutsvoetjes van 11 breed en 13 lang , was al lang blij als ik een "ronde" vond :)

Is dat zo enorm veranderd dan :?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:01

hoi,al mijn paardjes hebben mooie ronde voeten.
kijk hier eens naar http://www.hoefschoenenwinkel.nl/
hij heeft verschillende hoefschoenen en meet ze ook aan.
zelf heb ik nu diverse schoenen geprobeed easyboot,renegade,boa,marquis.nu wilik graag de dallmer clogs.hij verkoopt ze ook maar op de duitse site die ze dus verkoopt heeft 2 soorten,alleen is mijn duits slecht.maar ronden hoeven zijn geen probleem hoor.en ik zou zeker niet voor smitjes gaan als je paard geen afweikingen in de hoefsctand heeft want smitjes,remmen af op het asvalt en ze zijn lomp en zwaar.ik hoop dat je er wat aan hebt

pmarena schreef:
Hè...?

Een paar jaar geleden was dat juist standaard , dat de hoefschoenen-maten er van uit gingen dat de breedte groter is dan de lengte.... ik kon toen niks vinden voor die van mij met haar kleine prutsvoetjes van 11 breed en 13 lang , was al lang blij als ik een "ronde" vond :)

Is dat zo enorm veranderd dan :?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:23

HAR -> EA-GZ

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 07:32

keona schreef:
zelf heb ik nu diverse schoenen geprobeed easyboot,renegade,boa,marquis.nu wilik graag de dallmer clogs.hij verkoopt ze ook maar op de duitse site die ze dus verkoopt heeft 2 soorten,alleen is mijn duits slecht.maar ronden hoeven zijn geen probleem hoor.en ik zou zeker niet voor smitjes gaan als je paard geen afweikingen in de hoefsctand heeft want smitjes,remmen af op het asvalt en ze zijn lomp en zwaar.ik hoop dat je er wat aan hebt

En die bevielen niet? En hoe bedoel je precies 'geprobeerd'?
Ik heb de smitjes jaren gehad en bevielen eigenlijk heel goed. Nooit geen schuurplekken en paard loopt er zo mee weg. Vind het alleen ondingen om ze aan te doen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:46

jawel de easyboot de renegade deze vind ik aan te raden,maar de easyboot in de grotere maten is niet voor de rondere voeten(ik gebruik ze bij mijn pony en dan zijn ze wel voor vrij ronde voeten).de renegade ben ik zeer over tespreken gebruik ze bij mijn volbloed en blijven goed zitten,ik wil ze misschien nu ook voor mijn pony kopen omdat deze uit de easyboot is gegroeid.ook twijfel ik nog over de dallmerclogs deze lijken mij ook erg fijn ook al zijn ze open je kan er ook een zool in leggen.ook zijn er nu veel mensen die de nieuwe jogging hoefschoen fijn vinden.zelf zou ik nooit voor smitjes gaan.renegade zeer makkelijk aan te trekken.de marquis vond ik minder ook vrij lomp en je moet ze oppompen van achter,voordeel is wel dat je alle onderdelen los kunt bij kopen zolen bv.de boa fijne schoen als je de gaiter om kunt doen,helaas past de schoen bij mijn paard zo goeddat dat niet meer er bij past,dan kun je steentjes in de schoen krijgen.ik hoop dat je er wat aan hebt,ik zou in ieder geval kiezen voor een schoen die je niet hoeft in te lopen wel zo makkelijk.succes heb je nog vragen dan hoor ik het wel
singasong schreef:
keona schreef:

En die bevielen niet? En hoe bedoel je precies 'geprobeerd'?
Ik heb de smitjes jaren gehad en bevielen eigenlijk heel goed. Nooit geen schuurplekken en paard loopt er zo mee weg. Vind het alleen ondingen om ze aan te doen.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:41

Volgens mij kan Klaas Feuth ook langskomen met verschillende modellen hoefschoenen, hij zou dat voor mijn paard ooit doen alleen moest ik toen door omstandigheden afzeggen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 19:16

Mri schreef:
en smit even bellen of er mensen bij jou in de buurt zitten die het doen?

Volgens Smit is er geen één hoefverzorger die nog hoefschoenen mag aanmeten. Had ik vandaag als antwoord in een mail gekregen. Als ik hoefschoenen zou willen dan moet ik naar Rijssen.
Is geen optie.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 19:20

keona schreef:
jawel de easyboot de renegade deze vind ik aan te raden,maar de easyboot in de grotere maten is niet voor de rondere voeten(ik gebruik ze bij mijn pony en dan zijn ze wel voor vrij ronde voeten).de renegade ben ik zeer over tespreken gebruik ze bij mijn volbloed en blijven goed zitten,ik wil ze misschien nu ook voor mijn pony kopen omdat deze uit de easyboot is gegroeid.ook twijfel ik nog over de dallmerclogs deze lijken mij ook erg fijn ook al zijn ze open je kan er ook een zool in leggen.ook zijn er nu veel mensen die de nieuwe jogging hoefschoen fijn vinden.zelf zou ik nooit voor smitjes gaan.renegade zeer makkelijk aan te trekken.de marquis vond ik minder ook vrij lomp en je moet ze oppompen van achter,voordeel is wel dat je alle onderdelen los kunt bij kopen zolen bv.de boa fijne schoen als je de gaiter om kunt doen,helaas past de schoen bij mijn paard zo goeddat dat niet meer er bij past,dan kun je steentjes in de schoen krijgen.ik hoop dat je er wat aan hebt,ik zou in ieder geval kiezen voor een schoen die je niet hoeft in te lopen wel zo makkelijk.succes heb je nog vragen dan hoor ik het wel

Is dat bij alle Easyboot modellen dat de grotere maten niet voor ronde voeten zijn?
Renegade lijkt me wel wat maar wat zijn die duur zeg!!

Ik wil eigelijk geen hoefschoen die om de kootholtes gaat/afsluit. Liever één die alleen om de hoef zit.

Bedankt voor je info.
Laatst bijgewerkt door singasong op 14-10-11 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 19:21

Atalanta schreef:
Volgens mij kan Klaas Feuth ook langskomen met verschillende modellen hoefschoenen, hij zou dat voor mijn paard ooit doen alleen moest ik toen door omstandigheden afzeggen.

Ik zal eens contact met hem opnemen.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:24

Ik heb Renegades, die kun je volgens mij ook laten aanmeten!
Ik zelf heb ze, op de gok, uit amerika besteld :o (goedkoper)
Heeeel goed de maten van de hoeven opgemeten en vergeleken met de schoenen. Het scheelde wat in prijs.

Ben heel tevreden met deze hoefschoenen, ze zien er flitsend uit en ze zijn lekker flexibel.
ik heb deze:

Afbeelding

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 21:58

Nefertarie, ze zijn prachtig!
Wat scheelde dat jou nou dat je ze in Amerika hebt besteld? Betaal je dan niet heel veel aan verzendkosten?

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:18

Ohjee, dat weet ik niet meer!
Maar ik weet wel dat de hoefschoenen zo rond de 300 euro waren?
Als ik om de 6/8 weken ijzers zou moeten nemen was ik per jaar veel meer geld kwijt.

Het ging er bij mij voornamelijk om, dat mijn paard 24/7 buiten staat en ook op "het harde"
Haar hoeven sleten te snel omdat ze er nog niet aan gewend waren.

Ik heb toen 2 weken lang, continue die hoefschoenen omgedaan (af en toe schoonmaken natuurlijk)
en daarna was het niet meer nodig. Nu doe ik ze alleen soms aan met buiten rijden (kijk mam, een paard met crocs... :') )

Edit: per paar kosten ze daar $169,00 (€ 121,93)
Dus voor 4 hoeven € 243,86
Ik moest ook douane kosten betalen, iets van € 50,- (het schijnt dat je dat soms niet hoeft, ik dus wel)

Als je ze hier besteld kosten ze € 210,- per paar = € 420,-

Het scheelt dan dus toch zo'n € 120,-!!

http://www.renegadehoofboot.com/renegadehoofboot-4.aspx

Hier heb ik ze vandaan....

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 11:31

Nefertarie, beetje late reaktie :o Maar dat scheelt nogal in prijs zeg!!

A.s. zaterdag komt Mariska van Happy Hoefjes toch naar hier *\o/* Ze kijkt dan meteen of de oude hoefschoenen idd te klein zijn en dan kijken we verder.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 11:47

nou dat scheelt inderdaad,maar mijn engels is slecht.zou je me kunnen vertellen wat dit betekent :Cut Back Option N/C: reduction of boot base length by 3/8" (10mm)
Nefertarie schreef:
Ohjee, dat weet ik niet meer!
Maar ik weet wel dat de hoefschoenen zo rond de 300 euro waren?
Als ik om de 6/8 weken ijzers zou moeten nemen was ik per jaar veel meer geld kwijt.

Het ging er bij mij voornamelijk om, dat mijn paard 24/7 buiten staat en ook op "het harde"
Haar hoeven sleten te snel omdat ze er nog niet aan gewend waren.

Ik heb toen 2 weken lang, continue die hoefschoenen omgedaan (af en toe schoonmaken natuurlijk)
en daarna was het niet meer nodig. Nu doe ik ze alleen soms aan met buiten rijden (kijk mam, een paard met crocs... :') )

Edit: per paar kosten ze daar $169,00 (€ 121,93)
Dus voor 4 hoeven € 243,86
Ik moest ook douane kosten betalen, iets van € 50,- (het schijnt dat je dat soms niet hoeft, ik dus wel)

Als je ze hier besteld kosten ze € 210,- per paar = € 420,-

Het scheelt dan dus toch zo'n € 120,-!!

http://www.renegadehoofboot.com/renegadehoofboot-4.aspx

Hier heb ik ze vandaan....

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:52

Ik zou het niet weten, ik heb dat niet gedaan. Als je wat verder op de site zoekt zou je vast kunnen vinden wat dat betekend.