Hallo Melissa,
Ik lees dat je graag een stapmolen wil, ik weet niet of dat een hard vereiste is, maar volgens mij zijn er heel erg weinig stallen in de omgeving met een stapmolen (maar daar kan ik me in vergissen).
Ik sta nu alweer 7 jaar met veel plezier op Stal Zwier (grens Ewijk/ Winssen). Een erg prettige stalling, er is een binnenbak, een buitenbak, maar geen stapmolen. Er is een heel goede zorg voor de paarden, goed voer, weidegang in het seizoen en het is niet heel groot (ong. 30 stallen, waarvan ik schat ong. 15 gevuld zijn met pensionpaarden), iets wat ik zelf heel prettig vind. Er is respect onderling, voor de paarden en de mensen. De eigenaresse geeft zelf ook les. Mijn pony is er helemaal happy! (en ik ook) Stalgeld voor pony's is € 235,- en voor paarden € 270,-
Ik heb een hele tijd gereden op manege de Veluw in Ewijk, en daar heeft mijn pony een krap jaar gestaan, voordat ik haar naar Stal Zwier verhuisde. Dit is een grote stal/ manege, met 2 binnenbakken, een buitenbak en een stapmolen. Ik vond het een prima stal voor manegelessen, maar mijn pony was daar erg ongelukkig. Ze werd steeds dunner en ik moest haar bijvoeren om haar niet al te veel af te laten vallen. Het is er veel drukker en ik vond de persoonlijke aandacht voor mijn pony veel minder groot dan op Stal Zwier. Ik weet niet hoe het nu is, maar toen moest ik mijn pony zelf binnen en buiten zetten. Ook wordt er veel meer onderling gekeken naar hoe goed of 'slecht' je het wel niet doet met je paard/ pony.
Ik zou bij beide eens gaan kijken. Kijk gewoon wat je het prettigst vindt en wat je het meest aanspreekt!
Succes met zoeken (en vinden natuurlijk!)