Ik ben al een tijdje bezig met vrijheids dressuur bij 2 van mijn paarden.
Er zit zo ontzettend veel verschil tussen de 2 paarden dat ontzettend veel moeite heb om ze dingen aan te leren.
Zanzi: ontzettend sloom en lui. Hij loopt wel achter me aan maar dit is zoon 20 meter achter me haha. Draven is hij niet enthousiast genoeg voor ofzo.
Het enige wat hij ondertussen kan is voetje, op komando likken en half kusje geven ( niet genoeg bevestigd )
Uvino: ben ik nu een weekje mee bezig en is als hij een een goede bui is best enthousiast maar erg happerig naar voer en gaat hierdoor zijn aangeleerde kunstjes uitvoeren zonder dat ik het vraag en verwacht hier een snoepje voor. En dan heb ik het over flemen ( niet zoon ramp ) en de jambette, hier ben ik niet zo blij me want hij slaat hem echt voor uit ( hier ben ik net bee begonnen en schraapt nog best erg en afentoe houdt hij hem wel omhoog.
Ik lees veel over de vrijheids dressuur maar dit is toch allemaal anders dan de praktijk, zeker omdat dit 2 totaal verschillende paarden zijn. Ik ben dus opzoek naar iemand die me hierin les kan geven, omdat ik niet wil dat ze alles ongevraagt doen en het goed aan leer, en dadelijk natuurlijk over kan gaan naar de grotere oefeningen.
Ik woon in Venlo, dit is in limburg.
Dus weet jij iemand die voor een schappelijke prijs les kan geven bij mij aan huis, PB me dan of reageer in het topic

Groetjes Chantal