Paard laten beleren: Waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Paard laten beleren: Waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 21:10

Ik heb een 2.5 jarige kwpn merrie die komende zomer beleerd moet worden. Nu heb ik besloten om dat maar eens niet zelf te doen maar haar gewoon weg te brengen, omdat ik het niet wil verpesten.

Ik ben dus op zoek naar een beleerstal waar ik haar met een gerust hart een maand neer kan zetten. Het gaat om een paard wat op bepaalde dingen wat heftig kan reageren, maar als je rustig blijft doet zij dat ook (wat wel betekent dat je voor bepaalde dingen enorm veel geduld moet hebben). Ik verwacht wel dat ze wat lastiger dan gemiddeld zou kunnen zijn met beleren daarom is het zo belangrijk dat ze naar een goed iemand gaat.

Omdat ik vast op zoek ben (ben oa al bij annemarie vd toorn trainingsstal wezen kijken) ben ik benieuwd naar ervaringen met beleerstallen hier op bokt.

Dus, voor de mensen die hun paard niet zelf beleerd hebben: waar heb jij je paard laten beleren? En hoeveel kostte het? Was je tevreden?

Ik ben benieuwd!

Polly
Moderator Algemeen

Re: Paard laten beleren: Waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:12

Voor jou waarschijnlijk uit de richting maar ik heb mijn paard laten beleren door Nimber hier op bokt.

Kosten weet ik niet precies meer, ze heeft hem op ene hele nette en fijne manier beleerd en was altijd bereid te helpen als er later nog iets was (is, nog steeds ;))

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:22

Suelza hier op bokt. Super beleerder met alle respect voor het paard.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 21:29

@tamadine en polly: doen zij het helemaal zelf, of hebben ze iemand die helpt?

@mindfields: dat wilde ik eerst wel, heb het bij mijn haf ook zelf gedaan, maar dit paard is toch wat gevoeliger en heftiger en ze heeft soms de neiging om te steigeren als ze iets niet ziet zitten. Ik laat het dan toch liever helemaal doen door iemand die echt ervaring daarrmee heeft en precies weet hoe je dat op moet lossen. En als ik er een paar keer af val tijdens het beleren durf ik er zelf straks ook niet meer op!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:33

Suelza (naam op bokt is dat, echte naam elise) doet het helemaal zelf.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:53

Hinke schreef:
@tamadine en polly: doen zij het helemaal zelf, of hebben ze iemand die helpt?

@mindfields: dat wilde ik eerst wel, heb het bij mijn haf ook zelf gedaan, maar dit paard is toch wat gevoeliger en heftiger en ze heeft soms de neiging om te steigeren als ze iets niet ziet zitten. Ik laat het dan toch liever helemaal doen door iemand die echt ervaring daarrmee heeft en precies weet hoe je dat op moet lossen. En als ik er een paar keer af val tijdens het beleren durf ik er zelf straks ook niet meer op!

Juist met een gevoeliger dier zou ik liever met goede begeleiding er zelf rustig mee aan de slag gaan. Dit hebben wij in het verleden ook gedaan met een jonkie dat bijzonder heftig reageerde op prikkels en dat doe ik nu ook weer met de jonge merrie die ik heb gekocht. Licorne hier op Bokt is daar bijzonder goed mee en kan ik van harte aanbevelen. Ze komt om de week bij ons en dan kijken we wat we kunnen doen, onder haar leiding doen we steeds weer een stapje verder waarna ik dat stapje bevestig in de twee weken daarop volgend. Het kost misschien relatief veel tijd om een paard zo te beleren, maar aan de andere kant gebeurt het zo wel rustig en degelijk, je slaat geen stapjes over en daar heb je later echt heel veel winst van.

summerHF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:36

Tamadine schreef:
Suelza (naam op bokt is dat, echte naam elise) doet het helemaal zelf.

Bij haar hebben wij ook ons paard laten inrijden, zeer aan te bevelen!!
Ik hoor mijn vriendin elke keer weer zeggen dat ze zo blij is dat ze het door elise heeft laten doen.
je krijgt er een goed ingereden paard voor terug!

pb haar eens of kijk op haar site:
http://www.equi-performance.nl

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 23:08

Hier nog een tevreden klant van Elise (Suelza hier op bokt). Ik denk echter dat je met een 2.5 jarige niet bij haar aan hoeft te komen. Nog even geduld ;)

Zij kijkt naar wat je paard nodig heeft, en ze zegt dus niet of je bijvoorbeeld met 6 weken klaar bent. Mijn paard was eerder klaar dan de afgesproken tijd, dus kwam het paard eerder naar huis. Ze zou je echt nooit meer laten betalen dan nodig.

Voor prijzen enzo kan je haar het beste zelf even pb-en. Ik vond haar niet duur, zeker niet in vergelijking met anderen.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 23:18

Wij hebben hele goede ervaringen met http://www.stalequus.nl/
Niet alleen voor het beleren van onze (sport)paarden maar ook met trailerladen problemen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 23:23

Klinkt misschien raar, maar kijk eens bij de www.tinkerboerderij.nl Die beleren de paarden in de tijd van wat het paard nodig heeft. Netjes en discreet!

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 00:37

Heel verstandig dat je het beleren wil laten doen door een professional! Er zijn veel mensen die naast jonge paarden voor de keuring klaarmaken ook het zadelmak maken doen. Bijv. Stal Wieberdink in Nijkerk, gerdine hoeve van Paul van Rijswijk. En zo zijn er nog veel meer!

summerHF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:27

@ zazaza en de rest!
Elise kijkt inderdaad naar het paard en wat het nodig heeft, die van ons heeft er ongeveer 5 weken gestaan de 1e 4 weken heeft ze alleen maar grond werk gedaan en in de 5e week kon ze er zo op weg rijden.

hier onder nog een link van ons paard en de 5e keer erop (op de keuring)
[RIJ-ITP] Fayah summer 4 de keer onder zadel op NRPS keuring

caroline020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 15:05

Mijn paard is bij Annemarie van der Toorn ingereden. Ik heb er tot op de dag van vandaag geen moment spijt van, geweldig team en zij kijken echt naar wat het paard nodig heeft om het goed te doen.
Ik snap wel dat er mensen zeggen dat je het beter zelf kunt proberen, maar ik heb daar ook diverse paarden gezien bij wie het inderdaad thuis al een keer fout is gegaan. Dan ben je uiteindelijk 10x zo lang bezig om hem weer goed te krijgen.. Kun je beter 1x investeren!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 15:25

Ik stuur je ff een pb caroline:)

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 15:29

Mijn paard is voor Edwin vd Graaf beleerd, voor de wagen weliswaar maar volgens mij beleren ze ook onder de man. Ik heb super goed ervaringen met Edwin en Anne. Ze gaan elke dag met je paard op pad (soms in het weekend niet als ze een wedstrijd hebben, maar ook dan zorgen ze ervoor dat je paard gelongeerd wordt oid).

Elke dag gaan ze een stapje verder en je mag er altijd bij zijn. Ze zijn heel rustig en hebben enorm veel geduld met je paard.

De laatste week hebben we elke dag les gehad. Ze heeft er ongeveer een maandje gestaan.

Kijk eens op:
http://www.edwinvandergraaf.com/
http://www.pscdedijkgraaf.nl/

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 11:35

@maris89: dank voor je tip! Maar hij heeft dus vooral ervaring met voor de kar beleren?

Ben toch tot de conclusie gekomen dat ze voor het echte inrijden echt even naar iemand anders toe moet. De basisdingen kunnen we zelf wel doen, maar het inrijden ga ik niet zelf doen. Blijf dus nog even zoeken.

schipper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:56

Ik doe het eerste stukje altijd zelf: longeren en wennen aan de optoming. De rest laat ik over aan mijn buurman Huub Brands. Is in de buurt van de hiervoor ook al aanbevolen Nimber op bokt, maar in mijn optiek absoluut de moeite waard om een stukje extra voor te reizen. Paarden staan er netjes bij, grote ruime stallen, en hij gaat er ook direct mee langs de weg en door het bos dus ze zijn mooi mak als je ze terug hebt!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:16

Ervaringen met stallen gezocht.

TAO-->EA-GZ Diensten

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:20

Ten eerste TOP dat je een prof hier voor inschakeld! En niet een meisje van 13 of zelf aan de gang gaat!
Ik heb zelf ervaring met:
Trainings- en Handelsstal Marco Verbeek
En Femke v Berkel

Ben over bijde erg tevrede! succes met je keuze!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:25

Hinke schreef:
@maris89: dank voor je tip! Maar hij heeft dus vooral ervaring met voor de kar beleren?

Ben toch tot de conclusie gekomen dat ze voor het echte inrijden echt even naar iemand anders toe moet. De basisdingen kunnen we zelf wel doen, maar het inrijden ga ik niet zelf doen. Blijf dus nog even zoeken.

Klopt, maar onder de man zijn ze ook ontzettend goed hoor! Zou even een xtje bellen :) .

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 00:20

Moderatoropmerking:
Off-topic verwijderd. SVP alleen bij serieuze interesse reageren op EA :) Andere reacties zijn niet toegestaan. EA is geen discussie-forum.

slim1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:09

Ik kan je stal Verhoeven aanraden. Kijken per paard, en heb goede ervaringen met hun. Doen alles in de buiten bak, en er werkt een jongen die allemaal doet. doen ook paarden die al op stallen zijn geprobeerd.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 08:51

Bedankt voor de tip, maar ik zag dat die stal in sint oedenrode ligt, dat ligt toch wel erg ver weg! Paard staat nl in friesland nu:)
Ben nog steeds 'op zoek' dus meer tips/ervaringen zijn welkom

slim1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:54

Ze krijgen paarden uit heel nederland om te beleren.