Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een plek waar mijn pony van haar welverdiende pensioen kan genieten, momenteel heb ik haar nog op pension staan, maar dat is vrij kostbaar voor een pony die geen gebruik maakt van de faciliteiten, en zich in een box staat te vervelen..
Het paardenrusthuis in Soest heeft een wachtlijst van >600 paarden dus daar komt ze niet meer tussen, verder zie ik veel adressen via google, maar wie kan mij vertellen welk rusthuis een goede naam heeft? Je staat je paard toch af..
Mijn pony is een Haflinger van (helaas.. nog maar) 15 jaar oud, maar heeft de ziekte van Cushing, ze heeft een tijdje op medicatie gestaan, zodat ik haar nog kon rijden, maar aangezien haar zicht en vertrouwen steeds minder werden ben ik met het rijden gestopt. daarnaast heeft zij een enorme zadeldwang, en is ze hoefbevangen geraakt in de tijd dat ik haar niet kon rijden. Hier is zij goed van genezen, zonder al te veel blijvende schade. Ze is niet meer geschikt om te rijden.
Wie weet er een goed adres voor deze prachtpony?
lemanthia
Geplaatst: 06-09-11 15:03
op sta heijink hebben ze wel pensionmogenlijkheden, voor oudere paarden. 24/7 buiten, meer informatie kun je hun maillen. of op hun site kijken http://www.stalheijink.nl/rusthuis.htm
en het is betaalbaar
Laatst bijgewerkt door lemanthia op 06-09-11 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt
In nieuw schoonebeek is ook een rusthuis voor paarden en pony's. Heb er zelf een tijdje geholpen voor meer info kan je een pb sturen.
Lusitano
Geplaatst: 06-09-11 15:08
landschapsstallenferink.nl
hebben een hit actief stal en je kan je paard volledig in verzorging zetten met medicijnen. Het blijft echter wel jouw verantwoordelijkheid in de zin dat je er gewoon voor blijft betalen. Een prachtige stal!
Kijk eens op deze site, www.paardinnood.nl , heb ik zelf goede ervaring mee, er zijn nml altijd mensen die nog graag een paard willen hebben, waar je niets meer mee kunt. Heb zelf mijn PRE weggegeven, zij zijn gaan kijken en ik ook, daarna is het aan jou of je het wel of niet doet. Succes
Wij hebben ook nog plek over, alle problemen die je noemt hebben we ervaring mee. Paarden staan zoveel mogelijk buiten maar met heel slecht weer de nachten binnen in ruime boxen. Zie profiel voor meer info of www.kossehoeve.nl
Cintjuhh
Geplaatst: 09-09-11 21:40
heey ik zou ook zeggen zoals meerdere hierboven, http://www.hetpaardenrusthuis.nl dat is het paardenrusthuis in leende van Van der Kruis! Paarden staan dag en nacht buiten in het land, ook in de winter. Paarden dag en nacht door ruwvoer, geen enkele seconden van de dag hebben ze geen voer! paarden kunnen aan huis op het land (met buitenbak etc)als ze nog gereden zullen worden en er is uiteraard ook plek om te wandelen/rijden daar in het bos etc, wor dhet paard niet meer bereden dan kunnen ze op 1 van zijn andere megastukken land te staan, elk land heeft zn eigen groep en dat word gerouleerd, dag en nacht volledig altijd ruwvoer, en paarden kunnen bijgevoerd worden met krachtvoer eventueel. paarden worden door de eigenaar meerdere keren per dag gecontroleerd, die man gaat regelmatig een rondje maken op stal en bij het land of het goed gaat met de paarden, je kan ook altijd om informatie vragen mailen of bellen, en langskomen mag ook altijd, wanneer je wilt, met of zonder afspraak,. hijv ind het zelf altijd fijn als je even een belletje geeft dan kan hij aanwezig zijn op de stal waar je paard staat om verdere info te geven, je mag je paard ook als je komt uit de kudde halen om even contact te hebbenof te poetsen ofzo. Ik zou je dit met 100% aanraden, dit omdat deze man echt hart voor zn dieren heeft en regelmatig gaat kijken, Hij heeft niets voor niets zooveel paarden staan waar hij met alle liefde een laatste mooie rusttijd aan wil geven. Mijn oude verzorgpaard staat er ook, die is nu (als ik het goed heb) inmiddels 29!! en staat er nu 2 jaar. Wil je meer info of meer persoonlijker info over stal of etc geef dan ff pb tje;) aangezien ik dit topic niet altijd blijf volgen!
Er zijn twee Van der Kruis pensioenstallen in Leende. De stal die ik noemde biedt 's nachts op stal, overdag op het land, de groepen zijn veel kleiner en je paard komt dus vaker in de hand vanwege het dagelijks binnen- en buitenzetten. Mijn paard heeft daar naar volle tevredenheid een winter gestaan!
Oh echt, nouja wat ik bedoelde is op de leenderstryp. mja hier zyn ze echt paard en hebben ze een kudde verband, en komen ze dag en nacht buiten..
pien_2010
Geplaatst: 05-07-15 14:34
Moderatoropmerking:
Dit topic is al erg oud en TS zal onderhand wel gevonden hebben wat ze zocht. Dus een aantal reacties heb ik verwijderd en het is beter om voor dit onderwerp als mensen iets zoeken een nieuw topic te starten.