Ik ben opzoek naar mensen die ervaringen hebben met het kopen van paarden bij Wendy R. uit omgeving Apeldoorn/eerbeek/loenen. In Januari heb ik daar een paard gekocht en ik wil weten of mensen de zelfde ervaringen hebben als ik. Ook hier op bokt zijn de mensen actief. Ze bied paarden te koop aan via marktplaats en bokt. (voornamelijk Quarter en haflingers) ook soms via account Vriendin.
dus heb je een paard gekocht in die omgeving en/of die persoon vertel je ervaringen? via pb kan ik meer info geven.
ik heb 2 mensen opgespoort die een paard daar hebben gekocht. 1 was de moeder van mijn veulen. met haar heb ik contact. 1 bruine had bloedworm en was ook ondervoed opgespoort via bokt.
zijn er nog meer mensen? toen ik mijn anda kocht stond er een bruine shet en een appaloosa. deze waren er minder slecht aan toe maar niet net gespeend
jomaro
Geplaatst: 02-09-11 08:18
Heeft die handelaar de paarden zelf gefokt? Vaak kopen ze de paarden in om ze zo snel mogelijk weer met winst te verkopen. Wormen kunnen dus ook "ergens " anders al opgelopen zijn. Leverbot kan soms pas na maanden zichtbaar worden. Hier in mijn omgeving zit ook een handelaar waar vaak de AID op de stoep staat, zeg niet dat hij het goed doet maar weet wel dat hij vaak op de markten de ziekste, slecht uitziende pony's mee neemt. Zet ze bij hem in het land en laat de DA er naar kijken. Maar veel mensen zien dan een ziek mager paardje staan en gaan bellen, of kopen bij hem het paardje en geven die handelaar de schuld van verwaarlozing! Als je zoiets koopt je heb immers zelf ook je veulen in ongezonde toestand gekocht , dan ga je gewoon je best doen het veulen op te knappen maar het heeft toch weinig zin om iemand daarvoor de schuld te geven. Zolang wij als paarden liefhebbers zulke paarden blijven kopen, zullen die handelaren blijven bestaan.
Succes met het opknappen van je paardje.
ThePast03
Geplaatst: 06-09-11 00:09
Moderatoropmerking:
Off-topic verwijderd. SVP alleen als je serieuze ervaringen uit de eerste hand hebt. Andere reacties zijn niet toegestaan. EA is geen discussie-forum.
sMieke
Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-11 15:35
@ jomaro, klopt. Ben het met je eens. Alleen is dit een andere situatie.
Wat mijn bevindingen zijn: Mijn veulen stond op marktplaats in gezonde toestand. wat ik daar aantrof was een hoop ellende. De advertentie was dus al misleidend. Toch heb ik het veulen gekocht. Na de koop zei de handelaar dat ze een worm in de wei had gevonden maar dit kon makkelijk van een ander paard zijn geweest die vorige week verkocht was. Tja ik wist dus al genoeg. Verder waren de papieren niet in orde. hij was wel gechipt maar ze had het stamboek niet aangevraagt terwijl dit al maanden eerder moest. na heel wat af gehyved, gegoogled en gemailt kwam ik achter heel veel dingen. Zo spoorde ik de eigenaresse van de moeder op die vertelde dat haar merrie werd verkocht op voorwaarde dat het veulen terug ging. Dit is allemaal niet zo soepel verlopen en het veulen keerde terug waarna er niet meer naar werd omgekeken. Hij is dus (met bewijs) gezond naar haar terug gegaan. verder kun je uit de berichten van hyves opmaken dat ze bij meerdere mensen schulden heeft en is ze in die buurt bekend/berucht. Ook heeft blijkbaar (hoorde ik achteraf) de aid al een keer wat paarden in beslag genomen. ze vroeg een gigantische prijs voor dat hoopje ellende. En beloofde dat ze wel een afdak zou maken en hem zou bijvoeren. We zijn toen toch overeen gekomen en ik heb wat mensen die daar in de buurt wonen gevraagt of er al een afdak was. Dit bleken echter loze beloften. Mijn veulen heeft 3 tot 4 dagen niet kunne lopen omdat het zo vermoeid en ondervoed was. zo kan ik nog wel even doorgaan.
Wat eigenlijk zo zielig is dat ze waarschijnlijk wel goed voor ze wil zorgen maar de financiele middelen niet heeft en dat niet onder ogen wil komen.
het valt mee dat er zo weinig reacties zijn. zeker gezien er al een aantal paarden verkocht zijn. Ik hoop nog steeds mensen met ervaringen te treffen
ThePast03
Geplaatst: 20-09-11 11:56
Moderatoropmerking:
Let er svp op dat alleen ervaringen uit 1e hand zijn toegestaan op EA. Daarnaast zien we ook graag dat je onderbouwd waarom je positief of negatief over een bedrijf of iemand bent. Dan heeft de TS er namelijk ook echt iets aan.
De post van daarstraks was toch ook uit eerste hand? Ik vind het goed dat ze hetzelfde probleem aangeeft als wat ik zag namelijk dat de paarden in de winter ernstig ondervoed raken. Zeker met die dure hooiprijzen.
sMieke
Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-11 13:34
Nieuwe informatie:
ze verkoopt nu paarden onder de naam: Liebrand te apeldoorn / Harskamp!
Heeft iemand ervaring met deze verkoper? zelf heet ze niet Liebrand!
sMieke
Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-12 23:27
nieuwe update:
Liebrand is haar nieuwe partner. Deze handelt ook in paarden.
Momenteel is ze heel actief op bokt markt met quarters en een andalusier.
Bedankt voor jullie pb's! zijn er nog meer mensen met ervaringen?
SmulSmurfje
Geplaatst: 06-06-12 14:51
Deze mensen gaan echt alleen voor t geld..
Ze hadden een donker bruine ruin te koop staan LANCELOT. Ze zeiden dat hij L dressuur gelopen heeft en geen gebreken. Hij zag er ook niet meer zo mooi uit ..
Heb contact met hun opgenomen dat dit paard niet meer in de sport mag komen, maar daar reageren ze niet op, en hebben dus Lancelot nu weer door verkocht. Het is een lief braaf paard in de omgang netjes opgevoed..
Maar dit paard had nooit meer in de sport mogen lopen hij is afgekeurd kan de papieren en foto's laten zien...
Dus als iemand weet waar hij nu staat neem aub contact met me op, wil nu alleen het beste nog voor Lancelot, en ga net zo lang zoeken tot ik hem weer vind ...
ja dit is weer een aanvulling op mijn map vol met ervaringen van mensen.. ik hoop dat je de mensen kan bereiken voordat het weer een nieuwe teleurstelling word...
Team_Sublime
Geplaatst: 28-12-12 23:28
Ik reageer ook even !
Mijn paard komt bij haar vandaan , via e en tussen persoon . Marktplaats stonden mooie fotos zag er goed uit, ook ik vond een hoopje ellende , zwaar ondervoed en was erg bang. Liefste rende die voor je weg, net zo lang tot hij neerviel.
Hij had verschillende wormen en slechte spieren die niet goed ontwikkelen ..
Mijn Pony heeft vroeger bij wendy roos gestaan Ik ken haar heel anders dan hier in de topics staat. Ik heb haar eigen paarden wel eens gezien en Ze zijn ontzettend mooi en zie niet dat er iets aan mankeert. Aan mijn pony mankeert ook niks en zij heeft haar ook samen met de voormalige eigenaresse beleerd en ze hebben haar hele goede dingen geleerd!! Ik denk dat als je echt zo'n slechte naam hebt je ook niet kan verschijnen op clinics en in het openbaar.. en dat doet ze wel want ze heeft gewoon Facebook