Ik ben me een beetje aan het orrienteren.
Ik heb sinds 2 weken een hele leuke 3 jarige ponny in bruikleen.
Ze was al zadelmak toen ze kwam.
Het gaat allemaal erg goed heb er nu 4/5x opgezeten ( alleen gestapt, met iemand ernaast en aan de longe ).
Ze pakt het allemaal super op en kijkt niet op of om.
Ik het het zeker naar mijn zin op stal, aardige stalgenoten, leuke manegeklanten, aardige eigenaar.
Mag stro pakken wat ik wil, en hooi.
Er is een binnenbak en 2 buitenbakken.
En dat alles in mijn budget.
Nou komt het geen waar ik mee zit:
Namelijk toen de pony kwam mocht ze gelijk het land op en dat is afgelopen week ook gebeurt.
Ze was lief, aanhankelijk, rustig, vrolijk.
Ze staat nu al bijna 4 dagen in de stal omdat het weer het gewoon niet toelaat, en de paarden anders de wei kapot maken.
De staleigenaar is een hele aardige man en helemaal niet moeilijk, en ik snap hem in deze situatie en kan dan ook niet anders als hem gelijk geven.
Er is op stal maar 1 paddock en daar mogen ze wel in, maar dan moet je er wel bij blijven want de paddock is uiteraard voor iedereen en ze mag er geen uren in blijven staan.
Ik merk dat sinds dat ze binnenstaat haar humeur flink achteruit is gegaan.
Ze is nog steeds aanhankelijk en lief maar ik merk aan haar dat ze onrustig is, echt graag naar buiten wil, en veel te veel energie heeft.
Aangezien ze nog zo jong is en ik alles rustig aan wil doen werk ik niet meer als ongeveer 20 minuutjes per dag met haar.
Ook niet elke dag natuurlijk ze heeft ook een paar dagen rust.
Ik wandel dan nog wel wat rond met haar, maar het is gewoon niet genoeg.
Ik wil dus alvast gaan kijken wat eventuele anderre opties zijn want het is nu nog geen eens herfst, hoe moet dat dan straks in de winter?
Mijn "eisen":
- Een lichte stal.
- Op de wei/in de paddock met soortgenoten (dagelijks), ook in de winter al is het maar een paar uurtjes per dag.
- Een leuke sfeer.
- Een rijbak en een longeercirkel/longeerpaddock.
- Voeren en buitenzetten.
- Inclusief hooi en bodembedekking en liefst ook nog incl. krachtvoer ( maar dat hoeft niet perse ).
De stal wil ik zelf doen, en het binnenzetten ook.
Dit alles binnen 200 euro.
Ik heb volgens mij niet veel eisen en denk dat er toch wel wat te vinden moet zijn.
Het hoeft helemaal niet luxe te zijn.
Het moet goed te doen zijn op de scooter vanuit woerden.
Bij deze stallen ben ik al geweest:
Stal van Dijk: de ideale stal voor mij
Maar dit is helaas te ver.
Stal Brouwer: niet helemaal mijn ding, en ook wat te ver.
Ik sta nu op de manege in Kamerik.