Nooit meer iets van Piaffe ruitersport

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cheyenne2004

Nooit meer iets van Piaffe ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 18:40

Hallo allemaal,

Ben benieuwd of er meer mensen zijn die (de laatste tijd) slechte ervaringen hebben met Piaffe ruitersport.
Ik heb eind juli nieuwe Norton peesbeschermers besteld. Ik rij western en het zijn van die 3 in 1 beschermers met klittenband onder de kogel door.
Na 2 keer gebruiken liet van alle 4 de naad van de onderste sluiting los. Bij Piaffe vonden ze dat ik ze maar op moest sturen en dan zouden zij ze door sturen naar de leverancier. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan want ze waren nog geen 2 weken oud en ik zou ze weken kwijt zijn. Om een lang (heel lang over en weer mail) verhaal kort te houden...ik heb ze opgestuurd naar Piaffe...mocht de 6,75 euro zelf betalen en kreeg ze "gerepareerd" terug. Na 1 keer gebruiken lieten de andere naden los en nu 1 week nadat ik ze retour heb gekregen liggen ze weer bij de schoenmaker om helemaal rondom te laten stikken. Piaffe is ook nog in de veronderstelling dat ze het netjes opgelost hebben. Ongelooflijk...wat een bedrijf. Voor mij nooit maar dan ook nooit meer een bestelling bij Piaffe. Nu ben ik op zoek naar echt kwalitatief goede peesbeschermers en betaal liever het dubbele...dus waarschijnlijk worden het toch Professional's Choice beschermers...kost wat...maar dan heb je ook wat. Dit was een duur probeersel met slechte afloop. :(

smeetjoew

Re: Nooit meer iets van Piaffe ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:42

Toch zou piaffe niet helemaal de schuld moeten dragen. Ze zijn echter enkel de leveranciers. Norton zou het eigenlijk moeten oplossen, want het is hun product...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:43

Dat is wel de normale procedure bij bijna alle ruitershops hoor als je dit soort klachten hebt...
Ik vind dus dat Piaffe goed gehandeld heeft...
Dan had je ze naar de leverancier moeten laten opsturen :j

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:44

Ik vind het een beetje jammer dat je nu direct Piaffe in kwaad daglicht stelt.. Zij hebben toch service aangeboden?
Je zegt zelf dat het Norton peesbeschermers zijn, dan ligt het toch aan de kwaliteit van de peesbeschermers,
en niet aan Piaffe? Dan zouden het wel Piaffe-peesbeschermers zijn.. Wees blij dat zij de moeite nog hebben genomen!

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:45

Ik zelf heb altijd goede ervaringen gehad met Piaffe....

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:45

Inderdaad. Het is niet hun eigen product maar van norton.
Dus eigenlijk moet je titel zijn voor mij nooit meer norton ;)

Cheyenne2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 18:47

Daar ben ik het helemaal niet me eens, Piaffe staat voor het product dat ze verkopen en op nieuwe artikelen mag je verwachten dat er garantie op zit...ik vind het niet normaal dat je nieuwe peesbeschermers op eigen kosten terug moet sturen en ze dan nog steeds niet goed terug krijgt...waar houdt het dan op.
als winkel heb je een bepaalde service te verlenen

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:48

mamendt schreef:
Ik zelf heb altijd goede ervaringen gehad met Piaffe....

Ja ik ook. Weet nog dat ik een uitrijdeken had besteld, een blauwe. Belde ze helemaal dat ze die niet meer hadden, maar wel een zwarte. Of dat goed was. Vond ik heel netjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:49

Persoonlijk vind ik dat Piaffe het goed heeft opgelost. Enkel vind ik de verzendkosten wel vreemd, dit zou bij de service moeten horen.

Nadine_S

Cheyenne2004 schreef:
Daar ben ik het helemaal niet me eens, Piaffe staat voor het product dat ze verkopen en op nieuwe artikelen mag je verwachten dat er garantie op zit...ik vind het niet normaal dat je nieuwe peesbeschermers op eigen kosten terug moet sturen en ze dan nog steeds niet goed terug krijgt...waar houdt het dan op.
als winkel heb je een bepaalde service te verlenen

Die hebben ze je in principe ook gegeven..

smeetjoew

Garantie zou dan van Norton moeten komen, daar kan Piaffe weinig aan doen. Je had dus contact moeten opnemen met Norton of dat had Piaffe voor je moeten doen. En ik weet niet wat de beschermers hebben gekost, maar voor weinig geld kun je natuurlijk ook niet de wereld verwachten.

Piaffe heeft een prima service verleend door het product voor je te maken!! Dat de andere naden loslieten, kunnen zij toch niet ruiken??

chexgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:54

ik vind ook dat ze een nette service aanbieden. En als ze het moeten opsturen naar de leverancier dan zit daar ook een wachttijd aan.
Blijft natuurlijk wel vervelend dat je iets koopt en het zo snel kapot gaat, maar dat had net zo goed bij elke ander winkel kunnen gebeuren.
Ze hadden wel natuurlijk direct nieuwe beschermers kunnen aanbieden.
Laatst bijgewerkt door chexgirl op 29-08-11 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:55

Naja bij bijv ooteman maken ze ook dingen zelf dat had ik bijv met me laarzen was nou ook niet mooi gemaakt. Misschien dat ze de beenveschermers ook zelf hebben gemaakt?

Cheyenne2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 18:56

ik heb ze opgestuurd en ze zijn wel degelijk bij de leverancier geweest (kon kennelijk ineens wel met spoed) de leverancier zei dat er "te hard aan getrokken was"...heel bijzonder dat je ze alle 4 zomaar kapot kunt "trekken". de zadelmaker van piaffe heeft ze gerepareerd aldus de mail...ik weet niet WAT hij heeft gerepareerd maar ze vallen zo ongeveer uit elkaar. Waren ze goed gerepareerd had ik geen moeite gehad met de verzendkosten. Nu heb ik de volle mep betaald voor peesbescherms die bagger zijn, slecht gerepareerd zijn en ze liggen alsnog bij de schoenmaker. duur grapje
Citaat:

en welke service hebben ze dan gegeven??? Mij de verzendkosten laten betalen en kapot weer terug sturen??? Topservice

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:57

griebels schreef:
Dat is wel de normale procedure bij bijna alle ruitershops hoor als je dit soort klachten hebt...
Ik vind dus dat Piaffe goed gehandeld heeft...
Dan had je ze naar de leverancier moeten laten opsturen :j

Inderdaad, je zet Piaffe nu wel erg in een kwaad daglicht..
Zij hebben je geholpen zoals ze moeten doen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:58

Ik heb zelfs met moeilijk leverbare producten altijd goede zaken kunnen doen met piaffe. Ze zijn eerlijk en goed te bereiken als er iets niet goed is gegaan, en ze nemen ook zelf initiatief als er een product niet leverbaar blijkt of vertraging dreigt op te lopen. Het probleem dat je hier omschrijft lijkt me een slag hoger te liggen: bij de leverancier. Het blijft natuurlijk erg vervelend, maar piaffe treft IMO geen blaam.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:58

Ze hebben je een optie gegeven om de beschermers naar Norton te sturen. En ze hebben ze geprobeerd te repareren voor je, dat jij een hoogstandje had verwacht, tja..

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:59

Ben het met de rest eens dat Piaffe netjes heeft gehandeld, je kon zelf ook eerst even op onderzoek uitgaan over hoe goed/sterk de peesbeschermers waren. Als piaffe alleen onverwoestbare dingen zou mogen verkopen dan word het allemaal veels te duur. Je kunt nou eenmaal niet voor een dubbeltje op de voorste rij zitten. Als het zo snel los laat had ik persoonlijk eerder een mailtje gestuurd naar het bedrijf, dan naar de verkoper.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:00

Ik vind piaffe echt een super fijne winkel! Bestel er toch met enige regelmaat en ik heb ooit eens eens setjes van truien, broeken, dekjes nodig gehad allemaal in verschillende maten. Ik geloof dat een medewerker me wel 10 x op heeft gebeld om alles bij elkaar te zoeken en uiteindelijk heeft ze alles op tijd opgestuurd.

Vind het een van de weinige bedrijven waar ik echt over te spreken ben zelfs

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:01

Cheyenne2004 schreef:
ik heb ze opgestuurd en ze zijn wel degelijk bij de leverancier geweest (kon kennelijk ineens wel met spoed) de leverancier zei dat er "te hard aan getrokken was"...heel bijzonder dat je ze alle 4 zomaar kapot kunt "trekken". de zadelmaker van piaffe heeft ze gerepareerd aldus de mail...ik weet niet WAT hij heeft gerepareerd maar ze vallen zo ongeveer uit elkaar. Waren ze goed gerepareerd had ik geen moeite gehad met de verzendkosten. Nu heb ik de volle mep betaald voor peesbescherms die bagger zijn, slecht gerepareerd zijn en ze liggen alsnog bij de schoenmaker. duur grapje
Citaat:

en welke service hebben ze dan gegeven??? Mij de verzendkosten laten betalen en kapot weer terug sturen??? Topservice

Ten eerste, als een product binnen 6 maanden kapot is heb je gewoon recht op herstel of vervanging niet vanuit de zaak die het product verkoopt maar van de producent zelf, is bij de wet geregeld.
Ten tweede piaffe zit hier dus NIET fout, jij hebt aangegeven het product terug gestuurd te hebben en weer gerepareerd terug te hebben gekregen waarna de ANDERE naden los gingen (staat in je OP) dus piaffe heeft het NIET kapot terug gestuurd.
Wel had piaffe aan moeten dringen op herstel van uit de leverancier zelf en dit hadden ze zelf niet moeten doen.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:01

Het is een product van Norton en klopt die dingen zijn gewoon flut ik heb er ook altijd ruzie mee, dat heeft niks te maken met Piaffe.
Ik vind dat ze heel netjes hebben gehandeld, je mocht ze retour sturen en hun hebben gezorgd dat je ze gemaakt weer terug kregen, dat noem ik wel service.

Cheyenne2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 19:02

Als ze het netjes hadden gedaan...dan hadden ze gewoon nieuwe opgestuurd en had ik op eigen kosten de andere teruggestuurd. Zoiets mag gewoon niet na 2 weken stuk gaan...en repareren is repareren...en dat is dus niet gebeurd, kwamen gewoon kapot retour...Ik verwacht gewoon peesbeschermers die het langer volhouden dan 2 weken..en als winkel sta je achter je product...zelfs als het bagger is. Anders moet je het erbij vermelden...uiterste houdbaarheid datum...2 weken

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:03

Ook ik vind het niet erg netjes hoor van Piaffe...

Bij peesbeschermers, ook al zijn ze 5 euro... Ze horen wel langer mee te gaan dan 2 weken...

Verzendkosten zelf betalen vind ik al een beetje vreemd, ze hadden zeker contact op kunnen nemen met Norton, werd bij mijn oude werk ook altijd gedaan naar de 'fabriek' gebeld... Ik zou er nog even een belletje aan wagen als ik jou was...

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:04

dan moet je Norton maar een brief sturen het is immers hun product en niet van piaffe zelf,

Cheyenne2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 19:07

Begon al te denken dat ik gek ben...dat het vrij normaal is dat die dingen maar 2 weken mee gaan....ze liggen nu al bij de schoenmaker...kijken of zijn naaimachine beter werkt dan die van de zadelmaker van Piaffe.
Citaat:
dan moet je Norton maar een brief sturen het is immers hun product en niet van piaffe zelf,

Ik weet niet hoeveel tijd jij hebt...maar ik heb er een mailtje of 20 tegen aan gegooid...ben er op een gegeven moment wel klaar mee en heb de neiging om die krengen in de prullenbak te gooien.