Opfokken in zuidholland of Brabant

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Opfokken in zuidholland of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 10:12

Hoihoi,

Voor ons haflinger veulen zijn wij opzoek naar een goede opfok, waarbij je ze ook uit de groep mag halen om te poetsen/wandelen.
Het moet wel aan te rijden zijn voor ons, willen er 1 a 2 keer per week heen vanuit zuidholland. Graag opfokken in zuidholland of brabant. Liefst met internetsite erbij.

Dus wie er opfokken in zuidholland of brabant weet roept u maar.

petraaken

Re: Opfokken in zuidholland of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:36

F-AM --> EA-GZ-Diensten

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:37

Hoekstra in Middelharnis! Ik heb zelf geen paard daar gehad, maar daar kwamen we altijd met mijn stage (paardenkliniek). Hele fijne en kundige mensen, super stalling! De paarden gaan in de zomer het land op, en in de winter staan ze in groepen op grote loopstallen.

http://www.paardenopfokgo.nl/live/node/2

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:39

Marlis schreef:
Hoihoi,

Voor ons haflinger veulen zijn wij opzoek naar een goede opfok, waarbij je ze ook uit de groep mag halen om te poetsen/wandelen.
Het moet wel aan te rijden zijn voor ons, willen er 1 a 2 keer per week heen vanuit zuidholland. Graag opfokken in zuidholland of brabant. Liefst met internetsite erbij.

Dus wie er opfokken in zuidholland of brabant weet roept u maar.

Hoi Marlis,

Geen enkele serieuze (op)fokker zal het in zijn/ haar hoofd halen om een jaarling uit de groep te (laten) halen, maar als je ongelukken wilt, ga dan vooral op zoek naar een adres waar ze het risico willen lopen voor jouw en andere jaarlingen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:20

Ik heb mijn veulen tot zijn 3e ook in de opfok gehad. Was een gemengde groep. Veulens, jaarlingen en volwassen paarden. Ik kon hem hier ook gewoon uit halen en meenemen om te poetsen en te wandelen. Absoluut geen nare ervaringen mee gehad.

Waarom raad jij dit af?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 18:26

In de zomer snap ik dat ze er niet uit gehaald mogen worden op het land met de groep maar swinters vind ik dat het wel moet kunne moeten ze als ze 3 zijn toch ook :)
Maar er is nog plek bij Verboon in schipluiden dus we zijn voorzien.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:40

felicity schreef:
Waarom raad jij dit af?

Voor een veulen is de groep het enige houvast als het van de moeder af is. Een paard staat nog dicht bij de natuur al behandelen veel mensen hun veulen als een grote hond. Als je geen rekening houdt met het instinct van een veulen dat gericht is op overleven dan kun je voor nare verrassingen komen te staan. Isoleren uit een groep betekent in het wild minieme kans op overleven. Een veulen is altijd liever bij soortgenoten dan dat het meeloopt achter het baasje aan, aan een touwtje. In een kudde is altijd rangorde en regelmaat. Alles wat dat verstoort, zorgt voor onnodige stress. Niet alleen voor het veulen zelf, maar ook voor de andere veulens in de groep.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 10:40

felicity schreef:
Ik heb mijn veulen tot zijn 3e ook in de opfok gehad. Was een gemengde groep. Veulens, jaarlingen en volwassen paarden. Ik kon hem hier ook gewoon uit halen en meenemen om te poetsen en te wandelen. Absoluut geen nare ervaringen mee gehad.

Waarom raad jij dit af?

Waar was dit?

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:37

hoekstra is idd een goed adres. ik heb hier gewerkt. je mag je paard alleen niet uit de stallen halen. maar je mag wel de stallen in om te poetsen.